Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die pdf heb ik al en ja daar staat het in maar het verwarde mij omdat SatJunk een stick aangaf.

Geplaatst
4 uur geleden, Gsm zei:

OK dus via het sd slot, ik vroeg dat omdat SatJunk schreef : Gebruik wel een goede USB stick van 32 GB

Mijn post gaat over een "10.25" navigatiesysteem".

Dit type zit in de 2020 versie en die heeft GEEN sd slot/kaart. 

Geplaatst
17 hours ago, bert111bel said:

kom net van het onderhoud 30000 km , voor het navigatie systeem is nog geen update beschikbaar , binnen een week of 3 eens terug bellen ...

Dat is vreemd want ik ben gister voor onderhoud geweest en bij mij is de software en de kaart ge-update. Waren net deze week binnen werd mij verteld. 

Daarnaast is de software op het net al te krijgen dus dat maakt het dubbel vreemd dat jouw dealer de software en kaart update niet had. 

Geplaatst

Sorrie SatJunk, had ik niet begrepen en ook niet verwacht dat de 2020 weer anders is dus geen sd slot had.

Dragao, ik vind het ook vreemd dat de ene garage de updates wel heeft en de andere niet maar mijn ervaring is dat ze geen actie ondernemen.
Mijn Niro was up to date terwijl enkele hier foto´s posten waaruit bleek dat het niet zo was en ook na het laten zien aan de garage bleef die voet bij stuk dat die up to date was
Na weer geklaagd te hebben kreeg ik te horen dat er inderdaad vlak voor mijn bezoek aan de garage een update beschikbaar was gekomen maar ook dat klopte niet.
Zelf doen is misschien de beste manier om redelijk up to date te blijven.
Hoe vaak komen er updates ?
Tomtom geeft 4 keer per jaar en update uit.

Geplaatst
22 uur geleden, Dragao zei:

Dat is vreemd want ik ben gister voor onderhoud geweest en bij mij is de software en de kaart ge-update. Waren net deze week binnen werd mij verteld. 

Daarnaast is de software op het net al te krijgen dus dat maakt het dubbel vreemd dat jouw dealer de software en kaart update niet had. 

vindt het ook vreemd , maar binnen 2-3 weken hang ik terug aan de tel hoor  :-)

Geplaatst (aangepast)
On 3/11/2020 at 10:43 AM, HansH said:

Voor degenen die (echt) goed met PC software om kunnen gaan (Torrent, Zip, RAR enz.) en die absoluut NIET op een bezoekje aan de dealer kunnen/willen wachten zijn op dezelfde plek als de vorige keer de 2020 bestanden Hier te vinden.  (En Hier kan je 2020 software en zo van andere Kia's vinden)

Ik heb alle bestanden al wel op mijn laptop staan, maar ik wacht nog even met de installatie want als het goed is doet mijn dealer dat voor mij als de Niro op de 20e een beurt krijgt. ;-)

De nieuwe versies voor de Niro (Gen 5.0) zijn:
Software -> EUR.SOP.007.1.191209
Kaarten -> EUR.12.41.47.551.101.3 (D.F9)

Inmiddels is er al een nieuwere versie.

https://www.facebook.com/groups/307279836349952/permalink/833444617066802/

aangepast door Xmoo
Geplaatst

Het enige verschil wat ik zie is de SOP nummer, hierboven is dat 007 en op FB staat 008 maar de datums zijn gelijk en ook de kaart nummers
Is het SOP nummer soms type afhankelijk ?

Geplaatst (aangepast)
14 minutes ago, Gsm said:

Het enige verschil wat ik zie is de SOP nummer, hierboven is dat 007 en op FB staat 008 maar de datums zijn gelijk en ook de kaart nummers
Is het SOP nummer soms type afhankelijk ?

Ben even vergeten hoe dat ook alweer zat. EDIT: Is idd auto afhankelijk, te lezen in de Changelog:  https://drive.google.com/file/d/1r1n7NgELdUdZgJf2WShz70ILgha8IMB5/view

aangepast door Xmoo
Geplaatst

Ok ik heb er geen verstand van want ik heb de Niro pas 3 maanden maar als HansH schrijft dat het 007 is dan had de datum toch 190314 moeten zijn en niet 191209 ?
Of 007 moet 008 zijn !
Ik ben benieuwd en hoop dat iemand een foto van iemand die zelf de laatste update heet uitgevoerd

Geplaatst
On 3/12/2020 at 2:29 PM, RadarWolf said:

Ik heb zonet van de GPSPower website de bestanden gedownload voor mijn Kia Stonic. Updaten in de auto ging er snel, veranderingen zijn zeker merkbaar en lijkt allemaal beter dan eerst. Tegenwoordig ook plaatjes bij de DAB radio stations :) Ik mis wel het bluetooth batterij icoontje, waarom die weg is snap ik niet...

Mijn Stonic blijft maar zeggen dat er geen Update beschikbaar is.

32GB Micro SD icm SD-kaart adapter. FAT32 geformatteerd met 32KB blocks. Alle mappen uitgepakt in de root van de SD-kaart. Mapje CAVNEU_CK tot en met CAVNEU_VR.

Volgens mij mist ik een bestand in het hoofdmap. Was bij de vorige versies ook, iet met all_soft_kia.m5

Geplaatst
9 hours ago, Xmoo said:

Mijn Stonic blijft maar zeggen dat er geen Update beschikbaar is.

32GB Micro SD icm SD-kaart adapter. FAT32 geformatteerd met 32KB blocks. Alle mappen uitgepakt in de root van de SD-kaart. Mapje CAVNEU_CK tot en met CAVNEU_VR.

Volgens mij mist ik een bestand in het hoofdmap. Was bij de vorige versies ook, iet met all_soft_kia.m5

Mijn probleem was de SD-Kaart. Op een of ander manier kon ik de update niet uitvoeren met mijn Philips SD-Kaart. Met een Sandisk SD-Kaart geprobeerd en de update foutloos op mijn Stonic geïnstalleerd.

Geplaatst

Hé xmoo, is het wel gelukt om te updaten ?
Je schrijft dat je Stonic maar blijft zeggen dat er geen update beschikbaar is en later schrijf je dat het aan de sd kaart ligt
Klopt het dat je alleen de 4 mappen nodig heb op je sd kaart en geen extra bestandje ?

Geplaatst
14 uur geleden, Gsm zei:

Ok ik heb er geen verstand van want ik heb de Niro pas 3 maanden maar als HansH schrijft dat het 007 is dan had de datum toch 190314 moeten zijn en niet 191209 ?
Of 007 moet 008 zijn !
Ik ben benieuwd en hoop dat iemand een foto van iemand die zelf de laatste update heet uitgevoerd

ik heb mijn auto net de update gegeven en het werkt  . foto toegevoegd 

20200317_121912.jpg

Geplaatst
1 hour ago, Gsm said:

Hé xmoo, is het wel gelukt om te updaten ?
Je schrijft dat je Stonic maar blijft zeggen dat er geen update beschikbaar is en later schrijf je dat het aan de sd kaart ligt
Klopt het dat je alleen de 4 mappen nodig heb op je sd kaart en geen extra bestandje ?

Dat is correct. Met mijn Philips SD-Kaart kreeg ik de melding dat er geen update beschikbaar is.

Vervolgens de update op een Sandisk SD-Kaart gezet, naar Update gegaan en kreeg ik netjes een pop-up dat er een update beschikbaar is en of ik deze wil installeren.
Installatie duurde ongeveer 15 minuten en idd alle mappen een extra bestandje.

Geplaatst
43 minuten geleden, gjklasens zei:

Blijven oude kaarten Q1 2019. Dus een jaar oud. Is al vaker hier geopperd emoji15.png

Waar haal je dat vandaan Q1 en 2019 ? Ik zie dat niet staan in de kaartversie.
Aan de kaartversie kan je volgens mij helemaal niet zien dat die een jaar oud is.
Volgens mij is de software versie is van 23-12-2019 en dat zou best kunnen dat het 3 maanden oud is want dat is de update van TomTom ook

Geplaatst
17 hours ago, Gsm said:

Waar haal je dat vandaan Q1 en 2019 ? Ik zie dat niet staan in de kaartversie.
Aan de kaartversie kan je volgens mij helemaal niet zien dat die een jaar oud is.
Volgens mij is de software versie is van 23-12-2019 en dat zou best kunnen dat het 3 maanden oud is want dat is de update van TomTom ook

Kaarten komen niet van TomTom, de app ook niet. Enkel de live services komen van TomTom af. Volgens mij gebruiken ze de kaarten van HERE.

Geplaatst

Precies, echt up-to-date ben je feitelijk alleen met online navigatie als Waze.
Dus ik houd het daar maar lekker bij als ik echt op pad moet....

(net de kinderen nog eens een keer de gesproken aanwijzingen in laten spreken.....)

Geplaatst
Op 14-3-2020 om 15:55, gjklasens zei:

Bij ook gelukt. Maar is nog altijd zeer oud kaart materiaal. Bij ons buitenring staat er niet eens op en is toch al dik half jaar geleden.

hahahha , wacht nog maar een update of 2 af ...   lol

Geplaatst

Gisteren in de garage geweest. De laatste update was net binnen en deze is geïnstalleerd. Zijn eindelijk wegen op aangegeven die al een jaar bestaan. En de lay-out is ook vernieuwd. Moet nog een route testen, maar ziet er goed uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...