Chris_040 Geplaatst 4 November, 2020 Geplaatst 4 November, 2020 12 minuten geleden, gjklasens zei: Dat is oude versie Er is al een nieuwere Of is dan toch per model weer anders Ik heb een Niro GDi Hybrid DynamicPlusLine Aan de nummers van de "kaart" te zien zit u iets lager in de nummers. Dan lijkt het mij dat mijne iets nieuwer is. Bij de dealer zeiden ze dat deze pas 2 weken uit was. 12.47.52.570.101.4 mijne 12.47.52.557.402.2 gjklasens Quote
Gsm Geplaatst 4 November, 2020 Geplaatst 4 November, 2020 Ligt het niet aan het model ? Want het scherm wijkt ook af van die van Chris_040 en mij Je ziet ook dat de software en firmware aanduiding afwijkt Ik heb de Niro Hybride executive lijn van 2019 Quote
Chris_040 Geplaatst 4 November, 2020 Geplaatst 4 November, 2020 Ik heb een Niro Executive van 2017. Quote
HansH Geplaatst 9 November, 2020 Geplaatst 9 November, 2020 De software en de kaarten zoals ze in het bovenstaande bericht van Gsm staan zijn nu te downloaden. Software: SOP.009.5.200731 Kaarten: EUR.12.47.52.570.101.4 (D.G2) Webpagina met de downloadlinks Let trouwens wel op, want in diverse berichten staan de volgende opmerkingen (of ze waar zijn weet ik niet, maar een gewaarschuwd mens.......) 1. De software is blijkbaar ALLEEN VOOR DE GEN 5.0 (zie blz 4 van het Mapcare-manual ). 2. De software is blijkbaar dus NIET VOOR DE GEN 5.0 Wide. 3. De nieuwe software en de nieuwe kaarten horen bij elkaar dus: de nieuwe software versie werkt NIET met een oudere kaartversie en de nieuwe kaarten werken NIET met een oudere software versie. HansH. Quote
Zoef de Haas Geplaatst 9 November, 2020 Geplaatst 9 November, 2020 (aangepast) Iemand met de laatste nieuwe software versie en die geprobeerd heeft om een navigatie adres door te sturen middels de UVO app naar de e-Niro? Voorheen ging dat zonder problemen! Echter met de nieuwe software kan ik de POI (zo werd deze altijd verstuurd) niet uitlezen. UVO geeft aan netjes het adres doorgestuurd te hebben maar ik kan nergens in de (navigatie) software meer terug vinden om het adres ook daadwerkelijk in te laden. Voorheen kreeg je ook een soort van "push" melding op je navigatie dat er een adres was ontvangen. Ook dit is niet meer het geval. 9 November, 2020 aangepast door Zoef de Haas Quote
gjklasens Geplaatst 9 November, 2020 Geplaatst 9 November, 2020 In menu UVO kun je de gestuurde poi bekijken Quote
HenkM Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 Dus.... Als ik het goed begrijp moet in de nieuwe update eerst in het menu UVO het adres worden geselecteerd alvorens dit als bestemming kan worden gekozen? VERSCHRIKKELIJK!!! Nu krijg ik bij starten netjes een pop-up en kan ik gaan navigeren. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? Quote
Zoef de Haas Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 Ik ga eens kijken in het menu UVO, thx! Maar idd die pop-up bij het starten van de auto was verdraaid handig... Quote
Zoef de Haas Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 Zojuist gekeken maar helaas geen verstuurde POI in mijn menu UVO. Het enige wat ik daar kan vinden zijn: Weer, Voortuig-diagnose en UVO-instellingen Natuurlijk even bij de instellingen gekeken of mijn account nog gekoppeld was, dat is ie. Overige zaken zoals het instellingen van de airco/heating middels de UVO app werken ook gewoon. Quote
Danny_57 Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 Al geprobeerd om je systeem in de auto even te resetten met een paperclip? Bij mij blijven de UVO pop-ups ook regelmatig uit. Als ik het systeem dan reset, komt de pop-up wel. Quote
Vince Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 13 uur geleden, HansH zei: De software en de kaarten zoals ze in het bovenstaande bericht van Gsm staan zijn nu te downloaden. Software: SOP.009.5.200731 Kaarten: EUR.12.47.52.570.101.4 (D.G2) Webpagina met de downloadlinks Let trouwens wel op, want in diverse berichten staan de volgende opmerkingen (of ze waar zijn weet ik niet, maar een gewaarschuwd mens.......) 1. De software is blijkbaar ALLEEN VOOR DE GEN 5.0 (zie blz 4 van het Mapcare-manual ). 2. De software is blijkbaar dus NIET VOOR DE GEN 5.0 Wide. 3. De nieuwe software en de nieuwe kaarten horen bij elkaar dus: de nieuwe software versie werkt NIET met een oudere kaartversie en de nieuwe kaarten werken NIET met een oudere software versie. HansH. Hans, heb je de nieuwe software en kaarten zelf ook al geïnstalleerd en zo ja, werkt het naar behoren en zie je verschillen met de vorige versies? Quote
HansH Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 Nee, nog niet. Ik heb alle bestanden gisteravond net binnen gehaald en gecheckt op fout (alles ziet er goed uit), maar installeren ben ik nog niet aan toe gekomen. Bij @Chris_040 zijn ze op 6 november door zijn dealer geïnstalleerd (Zie bericht) en bij @Gsm een dag later (bericht) dus ik verwacht geen problemen. Misschien dat @Chris_040 of @Gsm iets is opgevallen mbt eventuele verschillen? HansH Quote
Dragao Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 Ik heb mijn systeem geupdate (systeem en Maps) Ziet er allemaal goed uit! Quote
SatJunk Geplaatst 10 November, 2020 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2020 (aangepast) 15 minuten geleden, Dragao zei: Ik heb mijn systeem geupdate (systeem en Maps) Ziet er allemaal goed uit! Dit is NIET de laatste versie...zie HIER Software van jou is van 31072020 de mijne 23092020 Firmware van jou is van 07042020 de mijne 20072020 10 November, 2020 aangepast door SatJunk Quote
HansH Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 10 minuten geleden, SatJunk zei: Dit is NIET de laatste versie...zie HIER Software van jou is van 31072020 de mijne 23092020 Firmware van jou is van 07042020 de mijne 20072020 @SatJunk, de verschillende software en firmware versies hebben vermoedelijk te maken met het feit dat jouw NIRO het nieuwere grotere scherm heeft. Jouw kaart is zo te zien trouwens ietsiepietsie ouder. EUR.12.47.52.557.402.2 en de downloadversie is EUR.12.47.52.570.101.4. Of die versie op het grotere scherm draait weet ik alleen niet, maar dat is een kwestie van proberen. Quote
SatJunk Geplaatst 10 November, 2020 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2020 6 minuten geleden, HansH zei: @SatJunk, de verschillende software en firmware versies hebben vermoedelijk te maken met het feit dat jouw NIRO het nieuwere grotere scherm heeft. Jouw kaart is zo te zien trouwens ietsiepietsie ouder. EUR.12.47.52.557.402.2 en de downloadversie is EUR.12.47.52.570.101.4. Of die versie op het grotere scherm draait weet ik alleen niet, maar dat is een kwestie van proberen. Oja dat zou best eens kunnen dat de wide screen versie afwijkt...sorry niet bij stil gestaan.. Quote
Vince Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 15 minuten geleden, SatJunk zei: Dit is NIET de laatste versie...zie HIER Software van jou is van 31072020 de mijne 23092020 Firmware van jou is van 07042020 de mijne 20072020 Ik heb vandaag ook geüpdate naar de nieuwste versie en die heeft weer een iets andere code als van Dragao. SatJunk, jouw link verwijst naar een draadje waar het voornamelijk over widescreen systemen gaat. Wat de versie betreft hangt het er maar helemaal vanaf welk type en welk bouwjaar je Niro is. Het blijft verwarrend! Jammer dat Kia niet een goed overzicht beschikbaar stelt met voor elk type Niro de laatste versie update en map. Quote
Dragao Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 36 minutes ago, SatJunk said: Dit is NIET de laatste versie...zie HIER Software van jou is van 31072020 de mijne 23092020 Firmware van jou is van 07042020 de mijne 20072020 Ok, Bedankt voor je antwoord.. Even dit... Ik heb niet gezegd dat ik naar de laatste heb geupdate! Er werd gevraagd of de update werkt (met de files die aangeboden werden, En dat werkt dus.. Wellicht dat ik daar niet geheel duidelijk in was, maar heb zeker niet gezegd dat het de laatste versie was. Daarnaast, zoals andere ook al aangeven, is er verschil in de wide screen en de niet wide. Dus Wellicht dat daar ook weer versie verschillen in zijn.. Graag even nadenken voordat je iets post.. Wordt ook door een ander gewaardeerd. Quote
HansH Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 16 minuten geleden, Vince zei: Ik heb vandaag ook geüpdate naar de nieuwste versie en die heeft weer een iets andere code als van Dragao. SatJunk, jouw link verwijst naar een draadje waar het voornamelijk over widescreen systemen gaat. Wat de versie betreft hangt het er maar helemaal vanaf welk type en welk bouwjaar je Niro is. Het blijft verwarrend! Jammer dat Kia niet een goed overzicht beschikbaar stelt met voor elk type Niro de laatste versie update en map. Zo'n overzicht, zij het wat summier, is er wel hoor. Kijk/lees hoofdstuk 3 van het Mapcare Manual er maar eens op door. Alleen is dat manual helaas niet de nieuw(st)e versie maar ja, je kunt niet alles hebben..... O ja, mijn opmerking "de nieuwe kaarten werken NIET met een oudere software versie." klopt trouwens. Proefondervindelijk bewezen. Quote
Vince Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 10 minuten geleden, HansH zei: Zo'n overzicht, zij het wat summier, is er wel hoor. Kijk/lees hoofdstuk 3 van het Mapcare Manual er maar eens op door. Alleen is dat manual helaas niet de nieuw(st)e versie maar ja, je kunt niet alles hebben..... Ik wil die Manual for Dealers wel inzien, maar helaas werkt de download van je link niet. Hij blijft gek genoeg hangen bij de eerste pagina. Is er nog een andere plek waar ik dat Manual kan vinden? Quote
HansH Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 20 minuten geleden, Vince zei: Ik wil die Manual for Dealers wel inzien, maar helaas werkt de download van je link niet. Hij blijft gek genoeg hangen bij de eerste pagina. Is er nog een andere plek waar ik dat Manual kan vinden? Raar...... Als ik op de link klik, krijg ik een PDF met 40 pagina's te zien. Misschien werkt het wel via een andere browser? 1 Quote
Vince Geplaatst 10 November, 2020 Geplaatst 10 November, 2020 2 uur geleden, HansH zei: Raar...... Als ik op de link klik, krijg ik een PDF met 40 pagina's te zien. Misschien werkt het wel via een andere browser? Via Chrome werkt het idd wel. Top! Quote
Dragao Geplaatst 11 November, 2020 Geplaatst 11 November, 2020 Ok, durf te vragen Wat is nu de laatste firmware / navigatie versie van de Kia Niro Gen 5? (en ik bedoel niet de Wide screen editie) Probeerde dit te googlen.. maar ja dan krijg je zo'n beetje alle versies Quote
Vince Geplaatst 11 November, 2020 Geplaatst 11 November, 2020 19 minuten geleden, Dragao zei: Wat is nu de laatste firmware / navigatie versie van de Kia Niro Gen 5? (en ik bedoel niet de Wide screen editie) De software/map die je nu hebt is de meest recente. Voor zover ik het kan zien is die van oktober 2020. De widescreen versie kun je herkennen aan de 'W' die ergens in de software-versie genoemd staat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.