Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@SatJunk, dank voor het delen van het bestaan van het Boliden.de forum. Erg interessante informatie en software. Blij met 1Gb/s download: de ruim 23 GB grote file komt dan nog redelijk snel binnen. Ga proberen of ik mijn auto kan updaten!

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ja inderdaad snap ook niet wat een meerwaarde dat heeft.

Erger vindt ik dat bij de flitswaarschuwing dat geluidje blijft piepen zolang je te hard rijdt.

Ik moet hier over een weg waar je 70 mag maar de navigatie denkt 50 dus das ni aangenaam.

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Wat is de laatste kaart en software voor de Niro van 2019 met sd slot ?
Op deze link staat software en kaart van 2020, zijn er nog geen nieuwere versies ?
Dit heb ik er nu in zitten.

kia.jpg

aangepast door Gsm
Geplaatst

Ik heb maandag 17-5 de laatste update (210303) ook gehad.
Geen 3 schermpjes meer, en de manier die eerder aangegeven is om 3 schermen te krijgen geldt alleen voor die 3 die in het voorbeeld staan, alleen het rechter scherm kan gewijzigd worden.

Wat vooral vreemd is, is dat je geen adres meer kan invoeren. als je een plaatsnaam hebt ingevoerd komt er geen optie voor een straat, laat staan een nummer.
Inspreken van een adres gaat wel, maar ik merk dat inspreken van een bel opdracht vaak als een navigatie doel wordt opgepakt (dat was ook voor de update al). dus maar hopen dat de auto leert om mij te verstaan....

Verder is de te volgen route in het groen, en dat valt nogal weg in het groen van de verkeersinfo en soms in het groen van de kaart zelf.

en helaas nog steeds geen GPS snelheid maar die van de auto.

Geplaatst (aangepast)

Als je straat en evt huisnummer intypt kun je gewoon op ok tikken ook al toont systeem geen resultaten. Je ziet dan wel resultaten en kunt eventueel nog verfijnen door plaatsnaam toe te voegen. Niet logisch, maar werkt wel goed.

Kleur van route kun je aanpassen

aangepast door Ljbd
Geplaatst

Vandaag heeft mijn Niro PHEV 2020 de 1e beurt gehad na 1 jaar en er staat nu het volgende:

software DE_P_PE.EUR.55W_L.001.001.210303

firmware DE_P_PE.EUR.02.210303.MICOM

Geplaatst
Op 19-5-2021 om 20:52, William Brekelmans zei:

Het is nu mei 2021. over 2 weken de 1 e beurt en navigatie update. 

Welke versie zou het nu moeten worden? Wie wee dit?

Dat hangt er vanaf welk type Niro je hebt en of je een 'ouderwets' 7" of een Widescreen scherm hebt.

Als er in de softwareversie een 'W' staat is het bedoelt voor een widescreen scherm.

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 20-5-2021 om 11:39, Ljbd zei:

Als je straat en evt huisnummer intypt kun je gewoon op ok tikken ook al toont systeem geen resultaten. Je ziet dan wel resultaten en kunt eventueel nog verfijnen door plaatsnaam toe te voegen. Niet logisch, maar werkt wel goed.

Kleur van route kun je aanpassen

Of postcode met spatie tussen cijfers en letters, en dan huisnummer. 

• Like 1
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Vandaag een update gehad van de (navigatie) software in mijn KIA Sportage. Ik heb nog nooit zulke bagger meegemaakt.

De update werkt niet (goed) en het lijkt zelfs niet-geteste software.  Meer dan dramatisch en absoluut onacceptabel.

Het probleem schijnt bekend te zijn. Dat is fijn, maar wanneer wordt er iets aan gedaan.

Ik heb het gevoel dat er een stel amateurs bezig zijn die niet weten wat automatiseren en programmeren is.

Onvoorstelbaar, het slechtste wat ik in 40-jaar automatiseren heb meegemaakt.

Geplaatst

Heb deze versie geïnstalleerd en ben weer helemaal bij de tijd .....:smile:

Had verleden week juist, voor het eerst, de juni-versie geïnstalleerd. Installeren gaat probleemloos. Was wel spannend de eerste keer, zo zelf updaten, maar het ging goed.
Het downloaden van de file van internet neemt wat tijd in beslag als je een niet zo snelle internetverbinding hebt. Een zip-bestand van 27 GB is best groot. Lang leve glasvezel met 1 Gbps :clap:

Geplaatst

Heeft deze wel weer indeling scherm in 3 vlakken of nog altijd de waardeloze huidige versie.
Althans volgens velen. Ik heb bewust nog niet laten updaten.
Verder kan ik niet oordelen maar ga ik uit van wat verder over de updates wordt verteld in andere discussie-:)

Geplaatst

De indeling is (helaas) niet veranderd, dus geen 3 deelvensters zoals verleden jaar.
De kaart zal wel meer up-to-date zijn. Ik rijd komende week bij Zwolle Noord (Hessenport). Daar is de aansluiting met de A28 richting Meppel volledig over de kop gegaan. Eens kijken of deze nieuwe kaart dat al weet ..... :no:

• Like 1
Geplaatst
On 8/6/2021 at 9:59 AM, SatJunk said:

Voor de doe het zelfsers HIER kun je de laatste officiële juli update voor je Gen5Wide navigatie halen.

Het bijzondere is dat de Russische update die was omgezet naar Europese, nieuwere versie mappen bevat als de originele Europese update. Ik had de Rusische al, ga niet update naar de Europese. Augustus update is om de hoek.

• Like 1
Geplaatst

De kaarten van de Russische en EU update zijn beiden niet goed in Dalfsen. Als je de Polhaarweg van noord naar zuid rijdt word je de woonwijk ingestuurd om 200 meter verder weer terug te keren op de Polhaarweg. Terwijl de Polhaarweg daar toch echt al heel veel jaren ligt en rechtdoor rijden de korste en snelste oplossing is.

Deze fout zat al in de originele versie van juli 2020, en dus nog steeds.
Ook rondom de Ikea in Zwolle snapt de kaart er helemaal niets van. De wegen in de Hessenpoort (industrieterrein) zijn wel ingetekend maar blijkbaar niet om te rijden.
Al met al is de navigatie van Kia nog steeds bagger t.o.v. een TomTom met actuele kaarten.

Geplaatst
11 uur geleden, Flying_Dutchman zei:

Al met al is de navigatie van Kia nog steeds bagger t.o.v. een TomTom met actuele kaarten.

Gunst, die klacht is ook bij het Skodaforum volop aan de orde (en dus ook bij de andere VAG types :rolleyes: ) en ongetwijfeld bij verreweg de meeste aanbieders van af fabriek ingebouwde navigatie apparatuur.

Autofabrikanten kopen dat kaartmateriaal in bij de goedkoopste, niet per sé bij de meest accurate. Dus update's lopen dus meestal enkele jaren achter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...