Ga naar inhoud

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?


SatJunk

Aanbevolen Berichten

Op 24-11-2020 om 13:54, SatJunk zei:

Volgens mij is de essentie van het bericht is dat er EEN nieuwe update uit is, gaat er niet om dat je hemzelf kunt updaten.

Dus hopelijk wordt met deze software alles weer een beetje normaal...flitsicoontje terug, navi volume weer regelbaar met de hardware sound knop en natuurlijk het scherm weer in 3 stukken...

 

Vooral dat navigatie volume niet met de knop kunnen instellen ! Hoe verzín je het....

als je de radio lekker opdraait hoor je helemaal niets van de navigatie meldingen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kon ik ook maar klagen over de nieuwe update...
Van mijn nieuwe PHEV werkt het 10 inch display amper, de (oude?) navigatie vaak niet, Climate niet instelbaar etc
Hoewel vanaf eind augustus in bestelling (garantie) nog geen idee wanneer de dealer de nieuwe display unit heeft. Ze geven de schuld aan Corona .....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na de laatste update wordt je stapelgek als je door een trajectcontrole rijdt; bij ieder camera punt gaat hij namelijk waarschuwen.
Weet niet wie dat verzonnen heeft, maar gedurende de controle kun je je muziek beter maar uitzetten want van fatsoenlijk luisteren komt niets meer terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat deed ik ook niet, maar gisteravond weer gemerkt in de TC van Amsterdam naar Den Haag; hij weet blijkbaar niet dat je na 19u 130 mag ipv 100, hoewel hij na de TC gelijk wel weer 130 aangeeft.
Daardoor blijft ie dus de hele tijd piepen, echt zo enorm irritant :gun_bandana:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag voor eerste beurt bij dealer geweest. Gehad over de update. was bekend bij de dealer. De hier genoemde storende nieuwe layout van het homescreen en alfabetische sortering van radiostations/favorieten etc was bekend. Echter, een en ander hangt af van het model e-Niro dat je hebt. De versies met het grotere scherm hebben deze kuren, in mijn geval met het kleinere scherm MY2019 is het een veilige update zonder klachten. Dus laten uitvoeren en inderdaad navi update, nu met max snelheid in beeld. En ook nog steeds het homescreen met 3 vakjes, radiostations met logo's maar favorieten op nummer blijven staan. Helemaal tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


gisteren heeft de auto een 30.000 km beurt gehad en ook de software update .

effe uvo opnieuw koppelen en dit werkte ook weer .

het is effe zoeken naar alles ,maar voor de rest geen problemen gevonden .

het is effe zoeken maar het werkt goed . ik krijg ook een melding als ik via mijn telefoon een adres toevoeg en de vraag of ik dit wil gebruiken als bestemming .

dat je nu 2 schermen hebt ipv 3 dat vind ik alleen maar fijn ,nu gebruik ik de navigatie en de radio en de rest als je dit wil weten scroll je gewoon naar boven of naar beneden met het rechter gedeelte van het scherm   dus die info is beschikbaar .

als de snelheidscameras medling niet goed werkt  dan kan je dit uit zetten , ik gebruik  nu flitsmeister wat automatisch aan gaat als ik verbinding met de auto maak . voor de rest weet ik niet hoe up to date de kaarten zijn maar dat gaan we gauw genoeg zien .

de favorieten adressen  van de navigatie moest ik wel opnieuw toevoegen .

 gr johan 

 

aangepast door johans67
Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, The Dude zei:

bij mij werkt nu de entree functie (uitschuiven stoel bij uitstappen) niet meer? Doe ik iets verkeerd of is het een "feature". 

Dat is iets dat je kan aan/uitzetten en ook instellen hoeveel hij naar achter moet gaan.

Weet wel niet exact waar het terug te vinden is in de instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook in mijn auto is (vorige week) de update geïnstalleerd en ja, de medewerkers van de dealer zijn niet op de hoogte van alle wijzigingen, etc. Ik heb hen wel gevraagd om het irritante LKAS (Lane keeping assist system) standaard te veranderen in LDWS (Lane departure warning system). Volgens mijn dealer kan dit niet meer miv de zojuist geïnstalleerde update. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 4-12-2020 om 15:31, The Dude zei:

bij mij werkt nu de entree functie (uitschuiven stoel bij uitstappen) niet meer? Doe ik iets verkeerd of is het een "feature". 

Terug geweest naar de dealer. Zou niets met de update te maken moeten hebben gehad maar de stoel is opnieuw ingeleerd etc en werkt weer.

Helaas heeft de monteur bij het binnen rijden de werkplaats in de brug geraakt met mijn auto en kreeg bij ophalen van de auto dit te horen. En er was meteen een nieuw wiel (velg+band) vervangen. Auw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Op 2 december 2020 werd deze Kia Niro HEV Executive line door de dealer aan mij overgedragen. Ik was al eerder via dit topic op de hoogte van de update perikelen.Toen ik in juli j.l. een proefrit maakte vond ik het grote display met 3 schermpjes erg mooi en had dus verwacht dat ik deze layout ook in de nieuwe auto zou aantreffen. Overigens in juli besteld maar levering zou pas in december plaatsvinden.

Inderdaad kon ik in eerste instantie het scherm maar instellen op b.v. 2/3 Navigatie en 1/3 verschuiven naar kompas, radio,verbruik enz. Het energiebeheersysteem kon je alleen op het dashboardscherm tevoorschijn toveren. Ik heb me daarop toch eens verder verdiept in de handleiding(en) en met wat uitproberen zijn er nu toch wat leuke dingetjes naar voren gekomen. Hieronder wat aanwijzingen hoe ik e.e.a. ontdekte.

475061853_KiaNiroHEV.thumb.jpg.a13de31839229fce4b61e5ba82b1c7ac.jpg

Als eerste is hieronder het startscherm te zien

 

startscherm.jpg.150cec0c38ca861999fa926b0e9a57eb.jpg

 

Als je vanaf de rechterkant over het scherm naar links veegt dan komt onderstaand scherm tevoorschijn:

Keuzescherm.jpg.802123ae3f878cff8fac33fde4b30d12.jpg

Rechtsonder is dan het hybride tekentje aan te kiezen en dan kan het grote scherm op div. mogelijkheden ingesteld worden, b.v. zoals op het hieronder geplaatste plaatje is te zien met 3 plaatjes en de plaatjes kun je onderling wijzigen door deze verticaal te verschuiven.

2102926187_willekeuriggekozenscherm.jpg.b90f458fe693c6aaf6a3c6e3bf11045a.jpg

Mogelijk is het bovenstaande al bij iedereen bekend, overigens heb ik dit nog niet op het forum gezien. Ook snelheids- en roodlichtcamera's zijn bij mij op het navigatiescherm te zien, op het verkeersbord met de snelheidsaanduiding linksboven komt bij nadering een verkeerslicht met daarboven een camera tevoorschijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 4-12-2020 om 15:06, johans67 zei:

voor de rest weet ik niet hoe up to date de kaarten zijn maar dat gaan we gauw genoeg zien .

De kaart is niet echt up to date. Bij mij in de buurt is ruim een half jaar geleden een rotonde vervangen door een kruispunt met verkeerslichten, het volgende kruispunt is een rotonde geworden met een ventweg. Beide zijn niet verwerkt in de huidige kaart. Bij TomTom was dit in de update van van september 2020 was verwerkt. Ik heb b de navigatie voor de rest nog niet gebruikt, maar dit viel me wel op. Weet ook niet of live verkeersinformatie goed werkt, eerder kreeg je binnen 2 minuten een melding over online verkeersinformatie. 

Na een week met de nieuwe software gereden te hebben, ben ik er redelijk aan gewend. Alleen jammer dat je niet meer bovenin kan zien dat je telefoon verbonden is. 

Daarnaast zag ik dat UVO geüpdatet is, Je kunt nu diverse instellingen via UVO doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, ruijtersfotografie zei:

Mijn vriendin gaf aan dat hij niet de huidige snelheden aangaf. Hebben jullie dit ook?

Bij 'instellingen' kun je de GPS-snelheid aanzetten.

aangepast door Vince
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9-1-2021 om 11:05, ruijtersfotografie zei:

Hallo Vince , de snelheden die je mag rijden bedoel ik.  De 100km overdag op de snelweg, etc.

Is dit de laatste nieuwe kaart? Neem aan van wel?

Bij mijn weten is dit idd de laatste kaart. Zelf heb ik hem afgelopen november geüpdatet.

De snelheden die bij mij aangegeven worden zijn de maximum snelheden die je tussen 19.00 en 06.00 uur mag rijden. 

Ik denk dat het te ingewikkeld werd om de 'overdag' maximum snelheid in het navigatiesysteem te integreren. 

Ach, iedereen weet inmiddels toch dat je overdag maximaal 100 km/u mag rijden:innocent:!?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds verleden week is bij ons ook de het systeem geüpdatet bij de eerste onderhoudsbeurt. 

Wat mij dus opviel bij de trajectcontrole op de A12 bij Utrecht mag je op de binnenste banen dus 100km/uur en op de buitenste (parallel) baan mag je daar 80 km/uur.

Rijdend op de binnenste 100km baan dacht de Niro dat ik op de 80 km zat, met gevolg de gehele tijd getingel dat ik te hard rijd. 

De 2e keer dat ik daar reed wilde ik inhalen, en dus naar de meest linker baan schoof, sprong de Niro van 80 naar 100, koos dus even de goede baan,...maar na inhalen en weer naar de rechterbaan helaas Niro dacht ik zit weer op de 80 km baan.

Nu is het ook zo dat als het getingel van de snelheidswaarschuwing klinkt je de radio geheel niet meer hoort.

Kortom bloedirritant.

Hebben jullie dit ook al ervaren?

En mischien al kunnen zien of je het geluid van de traject controle appart kan instellen ergens?

Groet,

aangepast door KaleBikkel
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Shit, ik had dit forum helaas niet gelezen, vanmorgen is bij een grote beurt bij de garage ook de update uitgevoerd, Wat een ellende, lelijke paarse kleur, ,startscherm helemaal zwart en kan het niet instellen, en mijn profiel kan ik helemaal opnieuw instellen. Alle audio instellingen zijn gereset ook op het gast account. En ik mis gewoon veel meer, lijkt wel of ze terug zijn gegaan naar een van de eerste software versies! Aanrader geen update uit laten voeren, dan kun je beter met de ode versie blijven werken en als je een straat mist maar Android auto gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Maandag ook een eerste beurt laten uitvoeren 15000km en ja ook de update gehad.

Het enige positieve eraan voor mij is dat nu de logo’s van de radiostations op het scherm komen,

al vindt ik de lay-out nu niet zo mooi meer een 10inch scherm en kleine logo’s en text.

Maar  ik maal er niet om ik gebruik altijd CARPLAY voor zowel radio,media en navigatie.

aangepast door Toby
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...