Ga naar inhoud

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?


SatJunk

Aanbevolen Berichten

 

1 uur geleden, Gsm zei:

Ik heb de Niro HEV en daar hoort de standaard Gen5 op dus niet de Wide
De enige keer dat het mij lukte was meer dan een jaar geleden en toen moest ik de software op een sd kaartje zetten en de kaart op een ander sd kaartje
Eerst de software er in en dan wordt de software automatisch geupdate en dan kaartje er uit en het sd kaartje met de kaart er in en klaar
Beiden kan ik niet vinden of zijn van 2020 en als ik het goed begrijp, maar mijn Duits is slecht, moet ik nu beiden dus software en kaart op één sd kaartje zetten maar als dat zo is start de software dan niet elke keer op ?
En dan nog de juiste file vinden

De manier waarop ik het zelf onlangs heb gedaan (met de bestanden uit de links van Xmoo)

- SD kaart met map uit de auto en backup maken van de bestanden

- SD kaart snel-formateren in de laptop

- Zip met software uitpakken op de SD kaart

- Auto in utilty mode zetten ('normaal' starten)

- SD kaartje in het slot en wachten tot de update is geinstalleerd

- SD kaart snel-formateren in de laptop

- Bestanden met de map op de SD kaart plaatsen

- SD kaart met nieuwe maps in het slot plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites


@HenryV, zo heb ik het de vorige keer ongeveer ook gedaan en werkte goed. Ik gebruik alleen 2 SD kaartjes, één voor de software en de originele voor de kaart.

@Xmoo, bedankt. Ik kan deze wel downloaden, de andere kreeg ik de melding dat die niet meer te downloaden waren omdat de eigenaar ze al in de prullenbak had gedaan.
En die ik wel kon downloaden waren van de W versie.
Inmiddels heb ik die van de link van jouw binnen en op een fat32 geformatteerde SD kaartje gezet maar hij start niet vanzelf op, ik doe dus iets niet goed maar wat ?
Moet alles uit de software zip file op het sd kaartje gezet worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, HenryV zei:

 

De manier waarop ik het zelf onlangs heb gedaan (met de bestanden uit de links van Xmoo)

- SD kaart met map uit de auto en backup maken van de bestanden

- SD kaart snel-formateren in de laptop

- Zip met software uitpakken op de SD kaart

- Auto in utilty mode zetten ('normaal' starten)

- SD kaartje in het slot en wachten tot de update is geinstalleerd

- SD kaart snel-formateren in de laptop

- Bestanden met de map op de SD kaart plaatsen

- SD kaart met nieuwe maps in het slot plaatsen

Mooi dat het gelukt is!

Voordat ik zelf ga updaten; zijn er in deze update opvallende wijzigingen zichtbaar of zaken die eerst wel werkten maar nu niet meer?  Ofwel, bent u tevreden met deze update?

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 hours ago, Gsm said:

@HenryV, zo heb ik het de vorige keer ongeveer ook gedaan en werkte goed. Ik gebruik alleen 2 SD kaartjes, één voor de software en de originele voor de kaart.

@Xmoo, bedankt. Ik kan deze wel downloaden, de andere kreeg ik de melding dat die niet meer te downloaden waren omdat de eigenaar ze al in de prullenbak had gedaan.
En die ik wel kon downloaden waren van de W versie.
Inmiddels heb ik die van de link van jouw binnen en op een fat32 geformatteerde SD kaartje gezet maar hij start niet vanzelf op, ik doe dus iets niet goed maar wat ?
Moet alles uit de software zip file op het sd kaartje gezet worden ?

Let op dat je dus het zip bestand moet uitpakken en de uitgepakte bestanden in de root van jouw SD kaartje moet zetten.

Vervolgens moet het automatisch goed gaan. Ik heb zelf één keer ervaren dat ik geen melding van de update kreeg, andere SD-kaart geprobeerd en dat werkte. Tevens is ook belangrijk dat je niet alleen FAT32 formatteert maar ook de juiste bloksize.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze sd kaart de vorige keer ook gebruikt voor de upgrade en toen ging het goed maar nu deed die het niet.
Ik heb net wat je schrijft alles uitgepakt en op de lege sd kaart gezet dus in de root
Vandaag vertrekken we voor een weekje weg en als we terug zijn ga ik het weer proberen.
Alvast weer bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 30-8-2021 om 20:57, Vince zei:

Mooi dat het gelukt is!

Voordat ik zelf ga updaten; zijn er in deze update opvallende wijzigingen zichtbaar of zaken die eerst wel werkten maar nu niet meer?  Ofwel, bent u tevreden met deze update?

Meest opvallende wijziging is het invoeren van de bestemming. Waar dit eerst apart land, plaats, straat, huisnummers was is het nu 1 invoerveld geworden. Dit maakt het zoeken van de juiste bestemming niet makkelijker. Verder wat kleinere wijzigingen maar niets wat nu opeens niet meer werkt. Mij ging het voornamelijk om de bijgewerkte kaart

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag weer terug gekomen en net het sd kaartje opnieuw FAT32 geformatteerd en de zip file EU All Software 2021 V1.2 uitgepakt op het sd kaartje.
Maar helaas de software start niet op.
Iemand nog raad of advies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Super @Xmoo!!

Helaas kan ik hem op dit moment niet downloaden:

Je kunt dit bestand momenteel helaas niet bekijken of downloaden.

Dit bestand is onlangs door teveel gebruikers bekeken of gedownload. Probeer het bestand later nogmaals te openen. Als het bestand dat je wilt bekijken of downloaden uitzonderlijk groot is of met veel mensen wordt gedeeld, dan kan het maximaal 24 uur duren voordat je het bestand kunt bekijken of downloaden. Als je het bestand na 24 uur nog steeds niet kunt openen, moet je contact opnemen met je domeinbeheerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minutes ago, Zoef de Haas said:

Super @Xmoo!!

Helaas kan ik hem op dit moment niet downloaden:

Je kunt dit bestand momenteel helaas niet bekijken of downloaden.

Dit bestand is onlangs door teveel gebruikers bekeken of gedownload. Probeer het bestand later nogmaals te openen. Als het bestand dat je wilt bekijken of downloaden uitzonderlijk groot is of met veel mensen wordt gedeeld, dan kan het maximaal 24 uur duren voordat je het bestand kunt bekijken of downloaden. Als je het bestand na 24 uur nog steeds niet kunt openen, moet je contact opnemen met je domeinbeheerder.

Wat je kunt doen is inloggen met je Google account en dan nog eens proberen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minutes ago, Zoef de Haas said:

@Xmoo

Heb je nog instructies of tips mbt het installeren?

.Zip uitpakken in root van je USB-Stick. USB-Stick in de auto plaatsen, naar instellingen, update, snelle update, 50min zal het ongeveer duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Zoef de Haas said:

Thanks! FAT32 geformatteerd neem ik aan?

 

Wat is het verschil tussen quick en general update?

Correct.

 

Quick is dat je de navigatie niet kunt gebruiken tijdens het updaten. General duurt veel langer omdat je de navigatie kunt blijven gebruiken tijdens het update proces.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


De update zelf is goed gegaan. Geen gekke dingen, netjes afgerond.

Echter na de update (nadat het systeem herstart was) kon ik geen gebruik maken van de kaarten.

Daarna een 10 seconden reset gedaan middels het knopje naast de volume knop.

De kaart doet het weer maar als ik nu een bestemming zoek via voice dan krijg ik uiteindelijk te horen: "Geen netwerk respons".

Als ik een recente bestemming kies dan blijft ie zoeken met de Online routebegeleiding en uiteindelijk kreeg ik de melding "Geen netwerk respons" en kan ik kiezen voor lokale navigatie.

 

Ook werkt de UVO app niet meer. Ik krijg geen verbinding met mijn auto dus remote opdrachten worden niet verstuurd.

Al met al zie ik dus behoorlijk in zak en as...

 

p.s.

Ik heb 4 tot 5 streepjes ontvangst en heb ook andere plekken geprobeerd om zeker te zijn dat het geen netwerk probleem is.

aangepast door Zoef de Haas
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Zoef de Haas zei:

De update zelf is goed gegaan. Geen gekke dingen, netjes afgerond.

Echter na de update (nadat het systeem herstart was) kon ik geen gebruik maken van de kaarten.

Daarna een 10 seconden reset gedaan middels het knopje naast de volume knop.

De kaart doet het weer maar als ik nu een bestemming zoek via voice dan krijg ik uiteindelijk te horen: "Geen netwerk respons".

Als ik een recente bestemming kies dan blijft ie zoeken met de Online routebegeleiding en uiteindelijk kreeg ik de melding "Geen netwerk respons" en kan ik kiezen voor lokale navigatie.

 

Ook werkt de UVO app niet meer. Ik krijg geen verbinding met mijn auto dus remote opdrachten worden niet verstuurd.

Al met al zie ik dus behoorlijk in zak en as...

 

p.s.

Ik heb 4 tot 5 streepjes ontvangst en heb ook andere plekken geprobeerd om zeker te zijn dat het geen netwerk probleem is.

De mijne loopt nu...zal je zo vertellen hoe dit gaat/ging

aangepast door SatJunk
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minutes ago, Zoef de Haas said:

De update zelf is goed gegaan. Geen gekke dingen, netjes afgerond.

Echter na de update (nadat het systeem herstart was) kon ik geen gebruik maken van de kaarten.

Daarna een 10 seconden reset gedaan middels het knopje naast de volume knop.

De kaart doet het weer maar als ik nu een bestemming zoek via voice dan krijg ik uiteindelijk te horen: "Geen netwerk respons".

Als ik een recente bestemming kies dan blijft ie zoeken met de Online routebegeleiding en uiteindelijk kreeg ik de melding "Geen netwerk respons" en kan ik kiezen voor lokale navigatie.

 

Ook werkt de UVO app niet meer. Ik krijg geen verbinding met mijn auto dus remote opdrachten worden niet verstuurd.

Al met al zie ik dus behoorlijk in zak en as...

 

p.s.

Ik heb 4 tot 5 streepjes ontvangst en heb ook andere plekken geprobeerd om zeker te zijn dat het geen netwerk probleem is.

Geef het even tijd. Start je auto straks weer en kijk wat het doet. Ik had dat met de maps. Echter na een sconden of 10/15 werkte het en werkt nu elke keer.

Je kunt ook nog altijd de update opnieuw uitvoeren, mocht de updates iets hebben overgeslagen oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


33 minutes ago, Zoef de Haas said:

Dank voor je terugkoppeling @SatJunk

Ik ben de update nu voor de 2de maal aan het uitvoeren.

Hopelijk gaat het hierna beter al heb ik mijn bedenkingen...

Laat het ons weten. Toevallig via een Mac gekopieerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...