Jump to content
SatJunk

Vandaag software/navigatie update gehad

Recommended Posts

Vandaag bij de dealer de software/navigatie laten updaten..

Heel andere layout nu..geen flitser icoontje meer (ja staat wel aan)..Navi volume niet meer via de hardware knop maar  via scherm..

Geen 3 schermen meer maar 2 schermen en krijg ze heel moeilijk "customized" .. Ook diverse menu items "greyed out"..

Teven kun je profielen aanmaken..standaard stond ie op Gast..

Nieuw profiel moet je alles van scratch instellen..

Nou ja zal de handleiding eens goed doornemen..

Laatste-software.jpg

Ik vond net 3 schermpjes wel fijn

Zullen ze toch nog wel supporten?
Setting?

Zijn de kaarten ook nieuwer nu?
Er zullen wellicht ook wel online weer downloads zijn.

Mijn Niro moet over 1000km beurd en zal es kijken of ze ook updaten

Als SW slechter is of mindere opties dan valt me
dat wel tegen.

Flitsers werkt toch voor geen meter.
Oude worden niet opgeruimd en ik krijg valae meldingen.
1 vaste bij mij in dorp ziet ie maar van 1 kant als je aankomt en ook nog net verkeerd. Dan is Flitsmeister stukken beter

Vandaag de laatste nieuwe versie laten installeren door mijn dealer.

Wat een gedrocht is het geworden. Ben er niet over te spreken.

De kleuren zijn niet mijn ding, maar tot daar aan toe. Dat is persoonlijk of course.

Maar het zoeken naar een adres is aangepast. Voorheen voerde je het land is (althans stond meestal standaard op NL), je koos de stad en dan begon je te zoeken naar de straat.

Het systeem kwam dan met suggesties. Nu moet je de gehele straatnaam invullen en dan gaan zoeken. Hij match dan de beste uitkomst. Je krijgt dus niet van te voren suggesties. Vind het omslachtig.

Radio interface is aangepast. Ziet er niet beter uit wat mij betreft. Favorieten zijn nu op alfabet. 538 kan ik dus niet op plaats 6 meer zetten.

Ook het "homescreen" waar je voorheen een 3 splitscreen had (3 kleine weergaves) is veranderd.
Die heeft nu een links boven je profiel foto/knop, een klok met het weer en aan de rechterkant een vervaagde weergave van je navi.
Deze is tevens ook niet meer aan te passen zoals voorheen.

Al met al ben ik er niet blij mee. Dealer gebeld en gevraagd of het mogelijk is de vorige versie weer terug te installeren. Volgens de dealer is dat niet mogelijk, downgraden wordt niet ondersteund.

Wees gewaarschuwd als je de nieuwe update wilt laten installeren. :nuke:

VOlBwvp.jpg?1

0SrxWCB.jpg?1

C1oRijj.jpg?1

AYpePiE.jpg?1

Edited by Zoef de Haas

Vandaag de laatste nieuwe versie laten installeren door mijn dealer.
Wat een gedrocht is het geworden. Ben er niet over te spreken.
De kleuren zijn niet mijn ding, maar tot daar aan toe. Dat is persoonlijk of course.
Maar het zoeken naar een adres is aangepast. Voorheen voerde je het land is (althans stond meestal standaard op NL), je koos de stad en dan begon je te zoeken naar de straat.
Het systeem kwam dan met suggesties. Nu moet je de gehele straatnaam invullen en dan gaan zoeken. Hij match dan de beste uitkomst. Je krijgt dus niet van te voren suggesties. Vind het omslachtig.
Radio interface is aangepast. Ziet er niet beter uit wat mij betreft. Favorieten zijn nu op alfabet. 538 kan ik dus niet op plaats 6 meer zetten.
Ook het "homescreen" waar je voorheen een 3 splitscreen had (3 kleine weergaves) is veranderd.
Die heeft nu een links boven je profiel foto/knop, een klok met het weer en aan de rechterkant een vervaagde weergave van je navi.
Deze is tevens ook niet meer aan te passen zoals voorheen.

Al met al ben ik er niet blij mee. Dealer gebeld en gevraagd of het mogelijk is de vorige versie weer terug te installeren. Volgens de dealer is dat niet mogelijk, downgraden wordt niet ondersteund.
Wees gewaarschuwd als je de nieuwe update wilt laten installeren. :nuke:

VOlBwvp.jpg?1
0SrxWCB.jpg?1
AYpePiE.jpg?1

Zou je een paar foto’s willen toevoegen?
Ik heb dinsdag een afspraak bij de dealer!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zou je een paar foto’s willen toevoegen?
Ik heb dinsdag een afspraak bij de dealer!

Excuus had je al gedaan!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tijdens het editen van mijn post kwam jouw reply. ;-)

Was ze idd even online aan het gooien.

Sodeju, hoop niet dat de dealer dit "nog even update" bij mijn auto die binnen niet al te lange tijd geleverd gaat worden. Wat een dombo wijzigingen zeg....

Ik zal maar aangeven nog niet te updaten.
Wachten tot het beter wordt.

Heb over 2 weken afspraak

Gebruik navigatie toch niet. Dus oudere kaart
maakt niet uit.

Wel typisch dat het zo slechter geworden is.
Neem aan dat ze het eerst bij gebruikers testen

Maar wellicht vinden Koreanen get leuk

Voor welk type is deze update?
Ik zie laadstation dus denk niet voor
Hybride alleen maar voir plugin of elektrische

Iemand al met de nieuwe versie die ook android auto gebruikt? Is dit nog altijd 2/3 van het scherm? En kan je dat laatste stuk nu gebruiken als side menu of blijft er ng altijd gewoon android auto logo staan?

Ik heb het vanmorgen uitgetest, maar nog altijd 2/3 scherm en daarnaast schermpje met android auto logo. Als je bijvoorbeeld Spotify aan zet en daarna klik je op MAP, dan blijft Spotify spelen in het rechterschermpje en krijg je de kaart van het navigatiesysteem van de auto zelf. Zelf gebruik ik android auto niet, omdat ik het navigatiesysteem van de auto zelf veel informatiever vind. Maar dat is persoonlijk. Al met al kan ik nog steeds niet wennen aan deze update en hoop dat er binnenkort weer eentje uitkomt die weer terug gaat naar de oude situatie.

Iemand met de laatste nieuwe software versie en die geprobeerd heeft om een navigatie adres door te sturen middels de UVO app naar de e-Niro?

Voorheen ging dat zonder problemen! Echter met de nieuwe software kan ik de POI (zo werd deze altijd verstuurd) niet uitlezen. UVO geeft aan netjes het adres doorgestuurd te hebben maar ik kan nergens in de (navigatie) software meer terug vinden om het adres ook daadwerkelijk in te laden.

Voorheen kreeg je ook een soort van "push" melding op je navigatie dat er een adres was ontvangen.
Ook dit is niet meer het geval.

Edited by Zoef de Haas

Dus....

Als ik het goed begrijp moet in de nieuwe update eerst in het menu UVO het adres worden geselecteerd alvorens dit als bestemming kan worden gekozen? VERSCHRIKKELIJK!!!

Nu krijg ik bij starten netjes een pop-up en kan ik gaan navigeren.

Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan?

Ik ga eens kijken in het menu UVO, thx!

Maar idd die pop-up bij het starten van de auto was verdraaid handig...

Zojuist gekeken maar helaas geen verstuurde POI in mijn menu UVO.

Het enige wat ik daar kan vinden zijn: Weer, Voortuig-diagnose en UVO-instellingen

Natuurlijk even bij de instellingen gekeken of mijn account nog gekoppeld was, dat is ie.

Overige zaken zoals het instellingen van de airco/heating middels de UVO app werken ook gewoon.

Al geprobeerd om je systeem in de auto even te resetten met een paperclip? Bij mij blijven de UVO pop-ups ook regelmatig uit. Als ik het systeem dan reset, komt de pop-up wel. 

Bij het updaten naar de laatste versie is er al een reset uitgevoerd. Na de update heeft het adres verzenden via de UVO app niet meer gewerkt. Ook kan ik hem niet terug vinden in het UVO menu in de auto. Zit er gewoon niet in. 

Getver, net bericht van de dealer dat deze update al op mijn auto staat......zucht.

Denk dat ik komende week maar wacht om te updaten. Zal dealer vragen niet te doen tijdens onderhoud. Wel erg dat het allemaal achteruit is gegaan. Ben SW test architect en had ik nooit laten uitrollen

• Like 1

Vandaag onderhoud gehad en dealer zeinzelf al dat hij geen software update zou uitvoeren ivm vele klachten. Dus het is bekend bij Kia.
UVO problemen. Geen adres sturen. Scherm indeling, gebruikersprofiel. Niets werkt goed.
Dus mijn dealer vroeg of ik update wilde maar hij adviseerde om noet te doen. Heb dus nog fijn mijn vertrouwde indeling

• Like 1

Afgelopen week 15.000 beurt en winterbanden erop. Hadden ze mijn software bijgewerkt. Het is even wennen de navigatie maar valt best mee. De kleur is paars, misschien kunnen we die ooit nog wijzigen. Je kunt met 2 bestuurders voorkeuren vastleggen of gast. Gast staat standaard, dus even een eigenprofiel gemaakt en mijn radio met DAB opnieuw ingesteld. Was snel gebeurd. Navigatie kan nu beter doordat stemgestuurd zoeken goed gaat. Wel blijf ik carplay met Waze beter vinden omdat ik daar tussendoor de alternatieve routes beter kan bekijken. E natuurlijk de meldingen in Waze...

Bij Media zit er nu opeens ook natuurgeluiden.....Wat we daar mee moeten is mijn vraag. 

image.png.daca8255cf2432309b9af58e60d6a67e.png

Dus schroom niet om te upgraden, wijzingen zijn wel groot...

Werkt bij jou UVO dan. Kun je scherm indelen?
Dat zijn de meest voorkomende klachten heb ik begrepen. En zelfs dealer stelde voor om NIET te upgraden