Ga naar inhoud

Laatste versie Navigatie kaartupdates ?


SatJunk

Aanbevolen Berichten

Klopt het dat dit de laatste versie is ?

Vandaag heeft de NIRO een 30.000km beurt gehad en zou ook de navigatie een update hebben gehad volgens de factuur (gratis).

Heb voor die tijd een foto van de versie gemaakt en zie dat er niets is veranderd in de versie..

Kan zijn dat er nog geen nieuwe versie is uiteraard..vorige beurt was 20-03-2018 en toen is deze er in gezet.

Huidige versie:

 

 

versie.jpg

aangepast door SatJunk
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, SatJunk zei:

Dat zal best, maar dan had er nu de versie van 6 maart 2018 in moeten zitten..

Zie nu dat het niet helemaal waar is wat ik zeg, de navigatie en kaart is dezelfde versie, de software en firmwareversie is anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 hours ago, Ron Penguin said:

Het lijkt niet de laatste versie te zijn:

De heeft als datum 6 maart 2018, die van jou 27 september 2017.

Vrijdag ga ik voor de 60.000 km, zal dan kijken wat ik erin heb staan.

 

17 hours ago, SatJunk said:

Klopt het dat dit de laatste versie is ?

Vandaag heeft de NIRO een 30.000km beurt gehad en zou ook de navigatie een update hebben gehad volgens de factuur (gratis).

Heb voor die tijd een foto van de versie gemaakt en zie dat er niets is veranderd in de versie..

Kan zijn dat er nog geen nieuwe versie is uiteraard..vorige beurt was 20-03-2018 en toen is deze er in gezet.

Huidige versie:

 

 

versie.jpg

Hallo SatJunk,

andere vraag over de 30000 km beurt? Wat zijn daarvan de kosten; ik heb over 3 weken de 30.000 km beurt en ben benieuwd wat jou totaalprijs was. Graag een reactie hierop.

Kan ik vergelijken met mij prijsopgave.

Beurt, incl. remvloeistof remsysteem en remvloeistof koppelingssysteem verversen.

Ik krijg ook een software (navigatie) update is me medegedeeld (die is gratis).

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Wil002 zei:

 

Hallo SatJunk,

andere vraag over de 30000 km beurt? Wat zijn daarvan de kosten; ik heb over 3 weken de 30.000 km beurt en ben benieuwd wat jou totaalprijs was. Graag een reactie hierop.

 

Factuur.thumb.jpg.4f8f006b60d8cc5a796a43683f4dbc0f.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, Wil002 zei:

 

Hallo SatJunk,

andere vraag over de 30000 km beurt? Wat zijn daarvan de kosten; ik heb over 3 weken de 30.000 km beurt en ben benieuwd wat jou totaalprijs was. Graag een reactie hierop.

Kan ik vergelijken met mij prijsopgave.

Beurt, incl. remvloeistof remsysteem en remvloeistof koppelingssysteem verversen.

Ik krijg ook een software (navigatie) update is me medegedeeld (die is gratis).

Zijn toch ook deels vastgestelde prijzen?

Ik heb wel eens ergens een lijstje zien circuleren, ik kan deze alleen even zo snel niet terug vinden. Wellicht gewoon op de site van KIA?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, SatJunk zei:

Factuur.thumb.jpg.4f8f006b60d8cc5a796a43683f4dbc0f.jpg

Ik vind dat hele schappelijke prijzen, als ik altijd zag wat wij voor onze megane dci aan onderhoudsbeurten betaalde.

We gingen altijd maar al uit van een eurootje of 500,00

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo SatJunk,

 

dank je voor de info.

Dat is inderdaad een heel andere prijs dan die mij is voorgesteld.

De vaste prijzen op de kia site wijken dus behoorlijk af van de realiteit.

Ik heb een prijsopgave gekregen van 352,50 euro voor dezelfde beurt (incl interieurfilter en remvloestoffen voor remsysteem en koppelingssysteem).

ga toch nog even navraag doen.

-gebeld naar eigen dealer en ze komen er vandaag op terug is me medegedeeld.

Prijs bij een andere Kia dealer (in de buurt) ook nagevraagd total incl BTW 217 euro excl interieur filter en remvloeistoffen (hoeven na 2 jaar (normal) nog niet vervangen geworden (ze checken de vloeistoffen en interieurfilter WEL).

onderhoud_a57316314159738286901.pdf

aangepast door Wil002
update
Link naar reactie
Delen op andere sites


Allen dank voor de info/input.

@SatJunk/allen,

ik heb zojuist met mijn Kia dealer gesproken en de uitleg gehad.

Er is een verschil met "jouw" rekening en mijn offerte.

De remvloeistof vervangen voor het remsysteem is bij jou niet gedaan/uitgevoerd en daarom niet op de rekening gezet (waarschijnlijk alleen ge-checked).

Remvloeistof van koppelingssysteem is wel op jou rekening.

Dit is het verschil met mijn offerte; mijn offerte is van 2019; jou offerte (de orderdatum) heeft nog de prijzen van 2018 (enkele euro's verschil).

Remvloeistof MOET gedaan worden vanuit mijn Kia dealer ivm 7 jaar garantie en 8e en 9e eventueel coulance (garantie).

Tevens is in jou rekening de oude prijs van de "beurt" gemeld (die is eigenlijk in oktober van 199,50 incl naar 217,50 incl gegaan.

Dus je hebt daarbij nog "geluk" gehad

Als ik bovenstaande verschillen allemaal meeneem is de offerte die ik gekregen klopt het allemaal volgens het kia onderhoudschema.

Het is gewoon allemaal duurder geworden; ik kan/moet dat accepteren.

grz, Wil002

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 17-1-2019 om 11:24, SatJunk zei:

Voor degene die zelf de NAVI willen updaten hier de Dealers handleiding 2018.

De bestanden vind je hier

Succes..

Files zijn voor Sportage. Zijn deze gelijk aan de Niro?

Zie ook dat deze van maart 2018 zijn. Nog geen nieuwe?

Iig bedankt voor de links.

aangepast door PeterSelie
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 9 maanden later...
2 uur geleden, Gsm zei:

Ik zag dat ik mijn ID niet had weggehaald wat blijkbaar beter is om dat te doen dus heb ik de post verwijderd en opnieuw geplaatst.
Wat als consuquentie is dat het antwoordt hier boven het antwoordt is op mijn verwijderde post.
Sorrie,

Mijn vraag in de verwijderde post was :

Wil iemand eens kijken of mijn navigatie up-to-date is ?
Afgelopen maandag werd onze Niro afgeleverd dus verwacht ik van wel maar als het niet zo is dan kan ik dat aanhalen want ik moet nog terug om een winter setje te halen
 

 

 

IMG_5896-1.jpg

aangepast door Gsm
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist contact gehad met de dealer en die zegt dat de navigatie een bij de 1e service beurt 2 weken geleden een update heeft gehad, ik betwijfel dat maar hoe kan ik dat aantonen ?
Als ik het goed heb dan is de software en firmware en navigatie van 2018, zie mijn foto hier boven
Maar hoe zie ik of de kaart up-to-date is ? Ik zie wel dat mijn kaart met EUR 11.41 begint en die van TS begint met 10.41 dat lijkt mij veel ouder en die van Gerd begint met 11.47 wat volgens mij nieuwer is.
Wie kan mij dat uitleggen en wie weet wat op dit moment de laatste versie is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, FastEddy said:

Vanochtend heeft onze Niro de eerste beurt gehad. Ook is de navigatie geüpdatet. Ik ga er dus vanuit dat we nu de nieuwste kaart bezitten.

 

 

446455CC-322F-47D0-A1AF-071CB0274C58.jpeg

Idem. Stonic net terug van grote beurt. Zelfde versienummers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Vandaag voor winterbanden naar de dealer geweest en gelijk de navigatie gemeld maar volgens de dealer is die up-to-date, staat ook in het werkrapport
Volgens mij heb ik de oude van 2018 er in staan met de oude Eur 11.41 kaart en andere hier hebben de nieuwere 2019 met de Eur 11.47 kaart
Het is geen kleine dealer dus verwacht je dat die alles ook up-to-date heeft.
Wat kan ik nog doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 12/10/2019 at 11:46 PM, Gsm said:

Vandaag voor winterbanden naar de dealer geweest en gelijk de navigatie gemeld maar volgens de dealer is die up-to-date, staat ook in het werkrapport
Volgens mij heb ik de oude van 2018 er in staan met de oude Eur 11.41 kaart en andere hier hebben de nieuwere 2019 met de Eur 11.47 kaart
Het is geen kleine dealer dus verwacht je dat die alles ook up-to-date heeft.
Wat kan ik nog doen ?

1. De foto van hierboven laten zien en toch vragen voor een update.

2. Zelf de update downloaden en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...