Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste leden,

is iemand hier die kan vertellen of de Phev uitvoering inmiddels ook in de categorie "private lease" valt.

Geplaatst

Net via een chat sessie van KIA gelezen dat dit model ook te leasen valt, dus een zorg minder, nu de kosten hiervan nog.

Geplaatst

Ik kon het toch niet laten en de dealer zelf gebeld.
Na een snelle berekening ten gehore gekregen dat een Plug-In versie DynamicLine, op basis van 48 mnd en 15000km/jr, €559 gaat kosten.
Geloof niet dat het verschil met de Hybride versie terug te verdienen valt op de benzine besparing.

Geplaatst

Het hangt af hoeveel benzine je denkt te verbruiken. Als je 40km of minder per dag rijdt, dan kan je elke dag volledig elektrisch rijden en weer opladen.
De kleine groep, waarvan ik deel uit maak, wie een PHEV bezit heeft hem aangeschaft om bepaalde redenen zoals:

1) het milieu, de meesten of wellicht allen hebben zonnepanelen op het dak.
2) altijd op kunnen starten, ook als het gevroren heeft. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je accu leeg is.
3) Wellicht futureproof. Niet op jou van toepassing, maar wellicht dat de plug-in hybrid niet valt onder het klimaatakkoord van 2030 waarin het plan is om een verkoopverbod in te stellen voor benzine en dieselauto's, maar dat is koffiedik kijken.

In elk geval hebben we hem niet gekocht om te besparen.
Tot slot, wegenbelasting... is vrij laag op de Niro PHEV.

Geplaatst

Beste Hawk,

toch maar gekozen voor de "gewone" hybride versie en deze komt eind mei op kenteken.
Het prijsverschil is voor ons toch teveel en gaat dat niet in de verbruik "terug verdiend" worden.

Geplaatst
Op 6-2-2019 om 21:21, Hawk zei:

In elk geval hebben we hem niet gekocht om te besparen.

DAT is de reden waarom ik hem gekocht heb , maar daar heb ik ook mijn vinger in mijn oog gestoken ....  :hammer:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...