Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo techneuten

Ik heb een afneembare trekhaak van Bosal gemonteerd met een bijpassende bedradingsset incl de extra set om 12 volt in de caravan te hébben.

Bij het aanbrengen van de bedrading voor de 12volt op de stekker heb ik een extra draad meegetrokken om de koelkast in de caravan op,12 volt te laten koelen tijdens het draaien van de motor. Aansluiting 10 op de stekkerdoos.

Dat kan niet via de regulieren 12 volt aansluiting omdat de koelkast bij niet draaiende motor heel snel de accu van de auto leeg zou trekken.

Mijn  vraag is nu welke aansluiting op de zekeringskast kan ik hiervoor gebruiken?

Gr Jan 

Geplaatst

Ga je 10 gebruiken als voeding, of om te schakelen?
In de caravan van mijn ouders voedt de koelkast via de zekering van de permanente spanning, maar zit er nog een relais tussen dat pas sluit als het contact aan staat.
Op de auto (geen Kia) hebben we dus een draadje getrokken vanaf de aansteker voorin.
Als je 10 echt wilt kunnen belasten kun je ook het relais in de auto plaatsen, zo hebbenwe het bij mijn broer aangesloten.
Enige nadeel is dan dat permanente en geschakelde spanning achter dezelfde zekering zitten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...