Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond,

ik heb sinds kort een Kia RIO uit 2006.

nu wist ik bij de koop al dat er iets met de elektrische ramen achter aan de hand was. Maar zou dit graag op willen lossen.

het zit zo;

ik kan de ramen achter wel open doen met de knoppen bij de bestuurder. Maar dicht gaan ze niet meer. Ze gaan alleen dicht met de knoppen in de desbetreffende deur achter. Dit is het geval bij beide ramen achter. Waar zou dit aan kunnen liggen? En hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt,

mvg,

jamie

Geplaatst

Aangezien het om BEIDE achterportieren gaat zou ik de fout zoeken in de bediening linksvoor.
En omdat het in beide deuren om dezelfde richting gaat zegt mijn gevoel (geen schema's bij de hand) dat de uitschakeling van de bediening achter een slechte verbinding heeft...

Geplaatst
52 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Aangezien het om BEIDE achterportieren gaat zou ik de fout zoeken in de bediening linksvoor.
En omdat het in beide deuren om dezelfde richting gaat zegt mijn gevoel (geen schema's bij de hand) dat de uitschakeling van de bediening achter een slechte verbinding heeft...

Bedankt voor uw bericht. 

Geplaatst

Om je een idee te geven hoe het systeem werkt; de draden motortjes liggen ieder aan een contact van de schakelaars in de achterdeuren.

Deze verbinden de draden van de motortjes door met de contacten van de bijbehorende schakelaar linksvoor.

Die schakelaar legt beide contacten aan massa.

Op het moment dat je achter op een knop drukt wordt 1 draad naar het motortje aan voeding gelegd, de andere blijft via beide schakelaars aan massa.

Druk je voor op een knop dan legt die 1 draad aan voeding en geeft deze via de knop achter weer door aan het motortje.

De uitschakeling van de bediening achterin gebeurt (uit mijn hoofd) door de voeding naar de knoppen achterin te onderbreken.

Daarom ben ik benieuwd of het symptoom zich voordoet bij zowel bediening voor als achter.

Als ik er aan denk zal ik morgen het schema opzoeken.

Vanavond geen tijd; datenight

Geplaatst
Op 8-5-2019 om 20:12, Murcielaygo zei:

Ik heb het relevante schema helaas niet kunnen vinden.
Sorry...

In ieder geval bedankt voor de moeite. Ik ga van het weekend een rustig alles nalopen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...