Jump to content
  • Sign Up
Wero

Proceed 1.4 T-GDI GT line

Recommended Posts

5 uur geleden, Wero zei:

Dat idee heb ik ook 

Vandeweek even de sport stand geprobeerd en inderdaad is ie dan best wel snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst op de snelweg heb ik een beetje gespeeld met een VW T-Roc 1.5 TSI met 150 pk en ook automaat. De VW is ook nog iets lichter dan mijn 1.4 dct sw. Het ging perfect gelijk op. Was leuk om te zien, dat het echt helemaal niks scheelde.
Dat versterkt mijn vermoeden dat de 1.4 ook ergens in de buurt van de 150 pk moet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtweerstand neemt kwadratisch toe, dus 2x sneller is 4x meer luchtweerstand. Ik kan me voorstellen dat de aerodynamica van een Proceed wat beter is dan een T-Roc (hoger). Vaak ligt de topsnelheid van een 'SUV' bij gelijk vermogen ook lager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was maar een SUV-je, hè?
Volgens fabrieksopgave is te topsnelheid van de vw 205 en mn Kia 206. Dat verschilt ook amper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was maar een SUV-je, hè?
Volgens fabrieksopgave is te topsnelheid van de vw 205 en mn Kia 206. Dat verschilt ook amper.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, Starry zei:

Volgens fabrieksopgave is te topsnelheid van de vw 205 en mn Kia 206. Dat verschilt ook amper.

1km minder hard met 10pk meer vermogen. Klopt mijn bewering aardig :tt2: afijn, in zo'n T-Roc zou ik niet zo snel gevonden willen worden. :wheelchair:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuten geleden, RickBBBB zei:

1km minder hard met 10pk meer vermogen. Klopt mijn bewering aardig :tt2: afijn, in zo'n T-Roc zou ik niet zo snel gevonden willen worden. :wheelchair:

Mijn vader (60+) rijdt in een T-roc (de 2.0 TSI) leuk ding en rijdt ook lekker door, maar is en blijft een VW. Geef mij maar de Proceed zolang ik nog flexibel genoeg ben :clap: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is natuurlijk maar net wanneer het maximale vermogen wordt afgegeven en wat de versnellingsbakverhoudingen zijn.
Het viel mij op dat op de sprints van 80 tot ca 150 het gewoon helemaal gelijk op ging. Nou is zo’n t-roc natuurlijk geen tank, maar een polo die wat hoger op zn pootjes staat. Ik denk dat Kia gewoon wat voorzichtig is geweest met het opgeven van het vermogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden, Starry zei:

Ik denk dat Kia gewoon wat voorzichtig is geweest met het opgeven van het vermogen.

De 1.0 duurtester gaf bij autoweek op de rollenbank ook al 136pk en 200nm. Vooral het verschil in koppel is noemenswaardig. 170 volgens spec. Concurrenten doen met een 1.0 3-cilinder volgens spec wel vaak rond de 200 nm. Kia geeft dit niet op maar haalt dit op de rollenbank wel. kan uiteraard exemplarisch zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Starry zei:

Het is natuurlijk maar net wanneer het maximale vermogen wordt afgegeven en wat de versnellingsbakverhoudingen zijn.
Het viel mij op dat op de sprints van 80 tot ca 150 het gewoon helemaal gelijk op ging. Nou is zo’n t-roc natuurlijk geen tank, maar een polo die wat hoger op zn pootjes staat. Ik denk dat Kia gewoon wat voorzichtig is geweest met het opgeven van het vermogen.

Golf* de T-Cross is een Polo die zich uit slooft :pinch: 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vandaag in de Autoweek: 1.4 TGDI levert 160 PK en 272 Nm !!

Dacht ik al wel, die van mij is ook al zo lekker vlot :clap:

Edited by Roak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was stiekem van plan om mijn Proceed te laten tunen. Maar als ik dit lees, denk ik dat ik er maar van af zie. want eigenlijk is ie best wel vlot:scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, Roak zei:

Vandaag in de Autoweek: 1.4 TGDI levert 160 PK en 272 Nm !!

Dacht ik al wel, die van mij is ook al zo lekker vlot :clap:

Heb je ook de link

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee geen link, ik heb het blad zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had het ook gelezen. Nu ben ik wel benieuwd of dat ook voor de Rio’s geldt, met de 1.0 3 cilinder met 100 pk, of die ook meer hebben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee geen link, ik heb het blad zelf.

Ik zit momenteel in het buitenland. Zou je het artikel kunnen inscannen?
Wel leuk leesvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel maar doe ik niet, copyright enzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan wel maar doe ik niet, copyright enzo ?


Wil je mij het wel mailen?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook een proefabonnement nemen op tijdschrift.nl, wel weer in de proefperiode opzeggen uiteraard :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet wel wat er allemaal mogelijk is, maar ik had gehoopt dat het clubgevoel het mogelijk zou maken om het artikel op één of andere manier met elkaar te delen.
Helaas dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Op 15-8-2019 om 20:26, Roak zei:

 

Stuur mij maar een pb met je email voor de liefhebbers

Edited by pdakkerman
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hè een pb gestuurd

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het nummer besteld 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...