Jump to content
  • Sign Up
Wero

Proceed 1.4 T-GDI GT line

Recommended Posts

5 uur geleden, Wero zei:

Dat idee heb ik ook 

Vandeweek even de sport stand geprobeerd en inderdaad is ie dan best wel snel.

Laatst op de snelweg heb ik een beetje gespeeld met een VW T-Roc 1.5 TSI met 150 pk en ook automaat. De VW is ook nog iets lichter dan mijn 1.4 dct sw. Het ging perfect gelijk op. Was leuk om te zien, dat het echt helemaal niks scheelde.
Dat versterkt mijn vermoeden dat de 1.4 ook ergens in de buurt van de 150 pk moet hebben.

Luchtweerstand neemt kwadratisch toe, dus 2x sneller is 4x meer luchtweerstand. Ik kan me voorstellen dat de aerodynamica van een Proceed wat beter is dan een T-Roc (hoger). Vaak ligt de topsnelheid van een 'SUV' bij gelijk vermogen ook lager.

Was maar een SUV-je, hè?
Volgens fabrieksopgave is te topsnelheid van de vw 205 en mn Kia 206. Dat verschilt ook amper.

Was maar een SUV-je, hè?
Volgens fabrieksopgave is te topsnelheid van de vw 205 en mn Kia 206. Dat verschilt ook amper.

3 uur geleden, Starry zei:

1km minder hard met 10pk meer vermogen. Klopt mijn bewering aardig :tt2: afijn, in zo'n T-Roc zou ik niet zo snel gevonden willen worden. :wheelchair:

• Like 1

4 minuten geleden, RickBBBB zei:

1km minder hard met 10pk meer vermogen. Klopt mijn bewering aardig :tt2: afijn, in zo'n T-Roc zou ik niet zo snel gevonden willen worden. :wheelchair:

Mijn vader (60+) rijdt in een T-roc (de 2.0 TSI) leuk ding en rijdt ook lekker door, maar is en blijft een VW. Geef mij maar de Proceed zolang ik nog flexibel genoeg ben :clap: 

Het is natuurlijk maar net wanneer het maximale vermogen wordt afgegeven en wat de versnellingsbakverhoudingen zijn.
Het viel mij op dat op de sprints van 80 tot ca 150 het gewoon helemaal gelijk op ging. Nou is zo’n t-roc natuurlijk geen tank, maar een polo die wat hoger op zn pootjes staat. Ik denk dat Kia gewoon wat voorzichtig is geweest met het opgeven van het vermogen.

10 minuten geleden, Starry zei:

Ik denk dat Kia gewoon wat voorzichtig is geweest met het opgeven van het vermogen.

De 1.0 duurtester gaf bij autoweek op de rollenbank ook al 136pk en 200nm. Vooral het verschil in koppel is noemenswaardig. 170 volgens spec. Concurrenten doen met een 1.0 3-cilinder volgens spec wel vaak rond de 200 nm. Kia geeft dit niet op maar haalt dit op de rollenbank wel. kan uiteraard exemplarisch zijn.

1 uur terug, Starry zei:

Het is natuurlijk maar net wanneer het maximale vermogen wordt afgegeven en wat de versnellingsbakverhoudingen zijn.
Het viel mij op dat op de sprints van 80 tot ca 150 het gewoon helemaal gelijk op ging. Nou is zo’n t-roc natuurlijk geen tank, maar een polo die wat hoger op zn pootjes staat. Ik denk dat Kia gewoon wat voorzichtig is geweest met het opgeven van het vermogen.

Golf* de T-Cross is een Polo die zich uit slooft :pinch: 

• Like 1

Posted (edited)

Vandaag in de Autoweek: 1.4 TGDI levert 160 PK en 272 Nm !!

Dacht ik al wel, die van mij is ook al zo lekker vlot :clap:

Edited by Roak

Ik was stiekem van plan om mijn Proceed te laten tunen. Maar als ik dit lees, denk ik dat ik er maar van af zie. want eigenlijk is ie best wel vlot:scooter:

3 uur geleden, Roak zei:

Vandaag in de Autoweek: 1.4 TGDI levert 160 PK en 272 Nm !!

Dacht ik al wel, die van mij is ook al zo lekker vlot :clap:

Heb je ook de link

• Thanks 1

Nee geen link, ik heb het blad zelf.

Had het ook gelezen. Nu ben ik wel benieuwd of dat ook voor de Rio’s geldt, met de 1.0 3 cilinder met 100 pk, of die ook meer hebben. 

Nee geen link, ik heb het blad zelf.

Ik zit momenteel in het buitenland. Zou je het artikel kunnen inscannen?
Wel leuk leesvoer.

Kan wel maar doe ik niet, copyright enzo ?

Kan wel maar doe ik niet, copyright enzo ?

Wil je mij het wel mailen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je kunt ook een proefabonnement nemen op tijdschrift.nl, wel weer in de proefperiode opzeggen uiteraard :)

Ik weet wel wat er allemaal mogelijk is, maar ik had gehoopt dat het clubgevoel het mogelijk zou maken om het artikel op één of andere manier met elkaar te delen.
Helaas dus.

Posted (edited)
Op 15-8-2019 om 20:26, Roak zei:

Stuur mij maar een pb met je email voor de liefhebbers

Edited by pdakkerman
  • Like 1
  • Thanks 1

Heb hè een pb gestuurd

heb het nummer besteld