Jump to content
  • Sign Up
Wero

Proceed 1.4 T-GDI GT line

Recommended Posts

Hallo ik heb van vorig week ook een proceed 1.4 dct, maar heb last van geluid dat uit de koffer kom, als ik over een wat slechtere weg rijd. En dat is in België heel veel het geval. Iemand ervaring bij ? Ik denk dat het 1 van de opberg klepjes is. Maar het is moeilijk om het uit te zoeken omdat ik meestal alleen in de wagen zit.  Grtjes

• Thanks 1

19 minuten geleden, Nick de dycker zei:

Hallo ik heb van vorig week ook een proceed 1.4 dct, maar heb last van geluid dat uit de koffer kom, als ik over een wat slechtere weg rijd. En dat is in België heel veel het geval. Iemand ervaring bij ? Ik denk dat het 1 van de opberg klepjes is. Maar het is moeilijk om het uit te zoeken omdat ik meestal alleen in de wagen zit.  Grtjes

Wellicht handig om het geluid te omschrijven? Is het rijgeluid van de banden, geklepper, iets wat heen en weer schuift/bonkt? Bij mij lag er een bagagenet in de vloer van mijn Ceed SW welke heen en weer schoof.

Stop iemand in de kofferbak en je weet het snel genoeg :clap:  vaak is het iets wat los in de bak ligt, gelukkig heeft de Proceed er maar een paar 

Toevallig dit geluid? 

dan moet je kofferklep opnieuw gesteld worden.

klopt dat geluid heb ik ook , en had ik hiervoor in mijn Sportage ook en toen is de kofferklep opnieuw afgesteld .

Even afstellen met de “schroefdoppen “ links en rechts aan de achterklep en het is verholpen

Ik denk dat Da het geluid is. Ik dacht eerst dat het deksel was van het lang smal vakje dicht tegen de achterzetels. 

Vandaag in de Autoweek: 1.4 TGDI levert 160 PK en 272 Nm !!
Dacht ik al wel, die van mij is ook al zo lekker vlot :clap:

Net het artikel gelezen. Leuk.
Ben benieuwd of de versie met dct wel zn acceleratiecijfers haalt. Het is mij vaker opgevallen dat bij autoweek de handgeschakelde versies vaker niet de beloofde cijfers halen. Misschien kunnen ze niet zo goed schakelen daar?

Klopt dit geluid heb/had ik ook. Ook in de kofferbak gekeken, trekhaak/los spul. Uiteindelijk met de zwarte steldoppen het geluid kunnen verhelpen. Snap dit niet overigens, omdat elke auto na de fabricage een testronde wordt bereden, met hobbels etc. Kennelijk zijn ze daar immuun voor deze geluiden.

Mooie van die doppen is dat je die over een x aantal kilometer weer moet stellen. Ik heb ooit eens een Peugeot 407 coupe gehad en die dat ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

int begin kreeg ik het weg me de doppen uitdraaien maar nu perscies niet meer.

kan ze iet ver draaien want dan vallen ze er gewoon uit.

mss toch eens langs garage gaan 

Dat sowieso, hoort gewoon niet!

Doppen hier ook afgesteld , ging een paar dagen goed , nu maandag weer naar de garage .

Net even bij de dealer geweest , voor het afstellen van de kofferklep , geluid komt ook echt van de kofferklep zoals ook bij de Sorento en de Sportage die ik hiervoor had ( exact hetzelfde als in het filmpje ).Nu komen ze met een verhaal dat de gehele hemel en alles eruit moet omdat ze het niet kunnen vinden? , ik ben nu echt klaar met deze dealer en vooral dat mens dat achter de desk zit daar.KIA lever gewoon je auto’s  eens een keer meteen voor de verkoop goed af. 

In comments van dit filmpje staat dat ze een nieuw slot hebben geplaatst en het was weg 

• Thanks 1

Precies , het is niet moeilijk 

Gisteren ook weer de doppen verder uitgedraaid. Wat ik nog niet heb geprobeerd is de vanghaak los te schroeven en proberen te verstellen. Ik weet ook niet of dit überhaupt mogelijk is. Heeft iemand daar ervaring mee?

• Thanks 1

Vandaag hebben ze , volgens de monteur , de achterklep afgesteld , nou het is nog erger geworden .

Ik heb ook een rammel in de kofferbak zitten maar ik heb zo’n vermoeden dat het niet in de klep zit. Het klinkt net of 2 stukken plastic tegen elkaar schuren ofzo. Zelfs mijn armsteun rammelt ook op een klinkerweg. Heb er maar een stuk papier tussen geduwd zodat alles wat strakker zit.

Nee, weinig pluspunten voor Kia

Ja dat heb ik dus ook gehad met de Sportage , een gekraak niet normaal , klinkt goedkoop , daar heb ik bij de Proceed geen last van.

2 uur geleden, Vibravis zei:

Ik heb ook een rammel in de kofferbak zitten maar ik heb zo’n vermoeden dat het niet in de klep zit. Het klinkt net of 2 stukken plastic tegen elkaar schuren ofzo. emoji849.png Zelfs mijn armsteun rammelt ook op een klinkerweg. Heb er maar een stuk papier tussen geduwd zodat alles wat strakker zit.

Elke auto rammelt volgens mij op een klinkerweg. Onzr andere auto(mercedes) trilt de middenconsole ook een beethe op een klinkerweg

Ik ga morgen naar de garage. Ze gaan het slot afregelen hopelijk is het weg. 

Hier geen enkel probleem met de (elektrische) kofferklep en/of piepen en kraken...

13 hours ago, Vibravis said:

Ik heb ook een rammel in de kofferbak zitten maar ik heb zo’n vermoeden dat het niet in de klep zit. Het klinkt net of 2 stukken plastic tegen elkaar schuren ofzo. emoji849.png Zelfs mijn armsteun rammelt ook op een klinkerweg. Heb er maar een stuk papier tussen geduwd zodat alles wat strakker zit.

Armsteun heb ik bij mij ook inderdaad.

10 uur geleden, Vlokkie zei:

Hier geen enkel probleem met de (elektrische) kofferklep en/of piepen en kraken...

Bij de elektrische versie wordt het slot aangetrokken. Dat zal wellicht het verschil maken tussen wel of niet rammelen t.o.v. de niet elektrische versie.

Blijft onverlet dat dit niet hoort te rammelen en dat er een oplossing voor hoort te komen.