Ga naar inhoud

Led verlichting geeft aansturingsproblemen volgens dealer


Rox

Aanbevolen Berichten

Eerdaags gaat de Rio voor zn eerste beurt en dat had ik graag laten combineren met een vervanging van de halogeen lampen voor led. Bij navraag aan de monteur mocht er geen led meer geinstalleerd worden omdat dit aansturingsproblemen geeft. 

Als leek kan ik me er gerust iets bij voorstellen maar gezien de grote hoeveelheid led upgrades die ik hier voorbij zie komen vraag ik me toch af wat nou echt het probleem is. Te meer omdat het toch een domper is dat je een moderne auto niet kan voorzien van dealer/oem led upgrades en je auto's uit de jaren 90 voorbij ziet komen met complete kerstboom installaties.

Wat vinden jullie?

aangepast door Rox
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik snapt er niks van is een van de eerste dingen die ik heb aangepast en dat werkt nog steeds zonder problemen 

heb zelfs de bocht verlichting en richting aanwijzers vervangen voor led zonder problemen 

en als het aanstuurproblemen geeft kun je dit opvangen door met een externe schakelkabel 

dus beetje vreemd in mijn ogen

Link naar reactie
Delen op andere sites


@xtra40 idd dat dacht ik ook, slaat toch nergens op? Zal wel een garantie kwestie zijn oid en kan me niet voorstellen dat het voor de apk een afkeur is, tenzij de lichtinval niet voldoet. Woensdag zal ik eens overleggen met de lokale monteur waar ik mss een betere verklaring krijg van het hoe en waarom. De led upgrade is ook van de kia webshop af..

Link naar reactie
Delen op andere sites


[mention=5758]xtra40[/mention] idd dat dacht ik ook, slaat toch nergens op? Zal wel een garantie kwestie zijn oid en kan me niet voorstellen dat het voor de apk een afkeur is, tenzij de lichtinval niet voldoet. Woensdag zal ik eens overleggen met de lokale monteur waar ik mss een betere verklaring krijg van het hoe en waarom. De led upgrade is ook van de kia webshop af..
Opzich ook wel bijzonder dat KIA die in de webshop heeft staan aangezien ze geen E-keur hebben en dus in principe niet zijn toegelaten op de openbare weg.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bijzonder verhaal dit. Ook ik heb mijn lampen vervangen met LED en nog geen issues gehad, Kia Stonic.

Aanstaande maandag weer onderhoud (voor het eerst met de LED lampen), eens kijken of ze er iets van gaan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bovenstaande even nagevraagd bij de monteur en die heeft het uitgezocht. Kia heeft geen goed werkende led lampen (HB3 )maarrrr Philips is er mee aan de slag en zou met een oplossing komen...

Op 7-7-2019 om 13:04, xtra40 zei:

Weet niet wat voorkoplampen je hebt maar als je projectie koplampen hebt (met een lens) dan zijn die uitermate geschikt voor led of xenon 

Uhm hoe zie ik dat? Het zou iig gaan om HB3 lampen (gt en 'normale' rio hadden allebei halogeen toch, zou dezelfde unit kunnen zijn) en zit ernstig te denken om eens met jou contact op nemen voor e.a ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kun je heel gemakkelijk zien.

Zie je iets van een lens (rond oogje) in de koplampen zitten dan heb je dat. is het gewoon vlak dan heb je de 'normale' halogeen koplampen.

Dit zie je veel bij de 'sjonnie' Golfjes etc icm Xenon. hoop (strooi)licht waarmee je tegenliggers verblind.

 

Voorbeeld lenskoplamp:

image.thumb.png.1747e2490a705f8545f37c010b85407e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, Rox zei:

@LC88 wat ik me zo snel herinner heb ik idd een soort loep voor de lamp, iig compleet andere constructie dan de rio uit 2003 qua lamp

Dan denk ik dat je inderdaad een lens hebt. Mocht je een foto kunnen delen van de koplamp of voorkant, dan kunnen we dat zo bevestigen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Rox zei:

Bovenstaande even nagevraagd bij de monteur en die heeft het uitgezocht. Kia heeft geen goed werkende led lampen (HB3 )maarrrr Philips is er mee aan de slag en zou met een oplossing komen...

Uhm hoe zie ik dat? Het zou iig gaan om HB3 lampen (gt en 'normale' rio hadden allebei halogeen toch, zou dezelfde unit kunnen zijn) en zit ernstig te denken om eens met jou contact op nemen voor e.a ;)

doe maar ik heb hb3 lampen liggen kunnen we zo testen als het niks is kunnen we ze zo weer terug wisselen 

oja een HB3 lamp is ook gewoon een halogeen lamp het is meer het voetje van de lamp (lees bevestiging ) die anders is en zo ook de aanduiding 

is verder niks spannends aan 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...