Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
4 uur geleden, Sigmasailor zei:

Zo, de nieuwe motor zit er in. Eindelijk is mijn auto oorverdovend stil geworden. Ik weet nu pas hoeveel geluid de ratel produceerde, het is echt een verschil. Ik heb begrepen dat er wel een modificatie is geweest. De motor heeft een ander onderdeel nummer, er zit een verstevigingsplaat tussen de motor en de bak en de bevestiging schijnt ook steviger te zijn, ik begreep iets van doorlopende bouten. Dan zal de uitgaande as ook wel langer zijn. De rammel is bij helemaal weg, nu hopen dat het zo blijft.

Mijne is besteld, maar de levering kan een "paar maandjes" duren........uit Korea met de boot...........

Heb jij ook zolang moeten wachten ?

Geplaatst

Hier nog 1. Wat ze gaan vervangen weet ik niet precies maar 31 okt schijnt de boot met het onderdeel aan te komen in NL. In de tussentijd rijd ik al een weekje of 4 in een leen picanto.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
21 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik heb er ruim 3 maanden op gewacht maar heb wel gewoon doorgereden met de ratel. Kon geen kwaad volgens de dealer en dat klopte.

THX, weet ik een beetje waar ik aan toe ben. Kan ook gewoon doorrijden volgens dealer, dus dat doen we dan ook maar. :) 

Geplaatst
Op 17-10-2019 om 13:40, Sigmasailor zei:

Zo, de nieuwe motor zit er in. Eindelijk is mijn auto oorverdovend stil geworden. Ik weet nu pas hoeveel geluid de ratel produceerde, het is echt een verschil. Ik heb begrepen dat er wel een modificatie is geweest. De motor heeft een ander onderdeel nummer, er zit een verstevigingsplaat tussen de motor en de bak en de bevestiging schijnt ook steviger te zijn, ik begreep iets van doorlopende bouten. Dan zal de uitgaande as ook wel langer zijn. De rammel is bij helemaal weg, nu hopen dat het zo blijft.

Zo, dat klinkt wel heftig! Bij welke kilometerstand is dat nou gebeurd?

En zou ons dit allemaal te wachten (kunnen) staan bij die kilometerstand? Want het is kennelijk een ontwerpfout. Bij zo’n fout kan dat bij de een langer duren dan bij de ander voordat het zich openbaart en mogen we blij zijn met ZEVEN jaar garantie. Toch?

Geplaatst

Hij is vervangen bij 10k maar ik hoorde de ratel, die steeds duidelijker werd, vanaf de eerste dagen. Ontwerpfout? Geen idee, de importeur laat niets los.

Geplaatst

Het zou ook een montagefout kunnen zijn, maar het feit dat er een andere motor (modificatie) plus verstevigingsplaat bij jou gemonteerd is doet toch vermoeden dat erkend wordt dat het ontwerp hier beter had gekund. 

Geplaatst

Ik heb nu rond de 7K op de teller. Hoor het ook al vanaf het begin, maar wist niet of het erbij hoorde. Naarmate het luider werd begon ik me er aan te irriteren.

Ben benieuwd hoe het is als je niets meer hoort :) .

BTW; ik rijd standaard in regenaratie 2 . Het schijnt het best hoorbaar te zijn in reg.2 ICM met de Sportstand. Misschien heeft mijn rijstand  er iets mee te maken dat het (eerder) hoorbaar is, maar het hoort in ieder geval niet.

Geplaatst

Ik rij altijd in ECO op standje 1. Ik heb wel wat geëxperimenteerd met andere standen maar dat maakt niet veel uit. Je hoorde (verleden tijd :-|) en voelde (onder je linker voet) het geratel de hele tijd, vooral bij lagere snelheden. Ik ervaar nu een weldadige stilte, bij hogere snelheden werd de ratel een geruis waar je nu vanaf bent. Het is echt heerlijk stil nu.

• Like 1
Geplaatst

Wat nu voor mij  en, denk ik, alle andere E-Niro rijders die dit probleem (nog) niet ervaren interessant is, is of dit technisch defect exemplarisch is, of dat vroeg of laat alle in 2018 en 2019 gemaakte E-Niro's aan de beurt komen.
Mijn E-Niro is bijvoorbeeld afgelopen juli geleverd en misschien is dat de 2e of 3e batch? Ik heb gelukkig (nog) geen bijgeluiden gehoord die afwijken van wat ik normaliter mag verwachten, maar maak me toch een beetje zorgen.

Geplaatst
57 minuten geleden, Platinum K zei:

Wat nu voor mij  en, denk ik, alle andere E-Niro rijders die dit probleem (nog) niet ervaren interessant is, is of dit technisch defect exemplarisch is, of dat vroeg of laat alle in 2018 en 2019 gemaakte E-Niro's aan de beurt komen.
Mijn E-Niro is bijvoorbeeld afgelopen juli geleverd en misschien is dat de 2e of 3e batch? Ik heb gelukkig (nog) geen bijgeluiden gehoord die afwijken van wat ik normaliter mag verwachten, maar maak me toch een beetje zorgen.

Het antwoord hier luidt; niemand kan het je vertellen. KIA weet het niet en/of vertelt je niets. De E-Niro is te geavanceerd/gecompliceerd en de meeste monteurs weten er te weining vanaf.

Zolang je niets hoort; lekker blijven rijden en tegen de tijd dat je wel wat hoort weten ze intussen exact welke onderdelen te bestellen.(onder garantie)

• 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren de auto na 5 weken weer opgehaald. Er is een verbeterde nieuwe motor ingezet. Ratel is verdwenen. Rijdt weer super. Heb ook de oude motor gezien en onderdeel die de ratel veroorzaakt. Echt super van Kia dat ze niet repareren maar er een nieuwe verbeterde motor in hebben gezet.

Geplaatst (aangepast)
On 10/20/2019 at 11:25 AM, King Niro said:

De E-Niro is te geavanceerd/gecompliceerd en de meeste monteurs weten er te weining vanaf.

Eigenlijk is die veel simpeler: het is een elektromotor die aan een reductiebak gekoppeld is. Eigenlijk super simpel en veel simpeler dan een verbrandingsmotor met koppeling en versnellingsbak; de hybride Niro is veel complexer. Maar veel monteurs die nu rondlopen hebben het niet in de opleiding gehad en elektronica is voor velen een black box; ga met een elektronica expert praten en die ziet het probleem niet. Het is de kennisachtergrond die een rol speelt en ook kennisachterstand. Een EV heeft nog ongeveer 10-15% van de draaiende onderdelen van een ICE auto.

Mogelijk is het idd een ontwerpfout waarbij onvoldoende rekening is gehouden met de krachten die een elektro motor kan ontwikkelen en vooral de klap waarmee die dat kan doen. Of deels ook verkeerde montage in de fabriek en om dat te voorkomen nu een aangepast versie.

aangepast door Fralamjo
Geplaatst
21 uur geleden, taranis1 zei:

Gisteren de auto na 5 weken weer opgehaald. Er is een verbeterde nieuwe motor ingezet. Ratel is verdwenen. Rijdt weer super. Heb ook de oude motor gezien en onderdeel die de ratel veroorzaakt. Echt super van Kia dat ze niet repareren maar er een nieuwe verbeterde motor in hebben gezet.

Heb je ook foto’s genomen van die motor? We zijn hier natuurlijk razend nieuwsgierig om dat onderdeel te zien dat die ratel heeft veroorzaakt. Kun je het mss omschrijven?

Geplaatst
Heb je ook foto’s genomen van die motor? We zijn hier natuurlijk razend nieuwsgierig om dat onderdeel te zien dat die ratel heeft veroorzaakt. Kun je het mss omschrijven?

Nee, geen foto genomen. Het zit in het verbindingsstuk met de reductiebak. Dit komt uit de motor en is de draaiende as wat de reductiebak ingaat. Er is nu een verbeterde motor met een betere verbinding met de reductiebak.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik was vanmiddag bij een andere Kia dealer; die wist te vertellen dat (ook daar was 'het geluid' vooraf gehoord) bij hun demo de as met een brok van de motor of de reductiebak afgebroken was. Kennelijk moet je toch niet te lichtzinnig denken over het geratel. Nu zullen testrijders misschien wat vaker onderzoeken hoe snel een e-Niro kan optrekken, maar toch. Bij mij gaat alles trouwens nog steeds perfect; was het eigenlijk al weer vergeten.

Geplaatst

@Sigmasailor Goed om te horen; dank voor deze update. Het houdt ons allemaal wel wakker: alert blijven dus,

Intussen vraag ik me dan af welke indruk potentiële klanten daar gehad hebben tijdens een proefrit in een auto-met-ratel. En eigenlijk ook wel vreemd dat een dealer daar zelf nix aan doet....

Geplaatst

Ook die dealer zal moeten wachten (paar maandjes) op zo'n nieuw onderdeel. Ik mocht er ook mee doorrijden (overigens zonder waarschuwingen of restricties); ik denk dat het vaak goed gaat maar soms niet (blijft raden: Kia speelt stommetje). Ik denk niet dat ik zo'n risico zou willen lopen als ik de mogelijke gevolgen kende (sinds vandaag eigenlijk pas);  als was het alleen maar om de perceptie van de bestuurder en overige betrokkenen niet te veel te compromitteren.

Geplaatst

Ik wil niemand ontmoedigen, maar bij mij is de overbrenging vervangen bij  zo'n 16.000km. Nu bij 28.000km is het probleem weer terug. Dus binnenkort maar weer naar de dealer, het is toch weer tijd voor onderhoud. Ik hoop dat ze er wel wat aan gaan doen en de auto deze keer echt gerepareerd wordt.

Geplaatst
Ik wil niemand ontmoedigen, maar bij mij is de overbrenging vervangen bij  zo'n 16.000km. Nu bij 28.000km is het probleem weer terug. Dus binnenkort maar weer naar de dealer, het is toch weer tijd voor onderhoud. Ik hoop dat ze er wel wat aan gaan doen en de auto deze keer echt gerepareerd wordt.

Is bij 16k ook de motor vervangen?

Geplaatst

Op de Engelse en Franse e-Niro fora wordt hierover ook bericht.

Bij de auto van iemand, die ook last had van geklapper, moest van KIA de olie uit de vertragingsbak worden afgetapt, en onderzocht op slijtagesporen (ijzervijlsel, staalsplinters). Dat bepaalt blijkbaar dr vervolgstappen. Als er slijtage aan de tandwielen in de bak wordt vastgesteld, wordt de vertragingsbak vervangen. Is de olie schoon, dan wordt de motor vervangen: het originele type 710 wordt vervangen door type 711. 

Geplaatst

Bij mij is er kennelijk een e-motor met een modificatie gemonteerd. Ik heb het zelf niet gezien maar de dealer legde uit dat de nieuwe motor met een dikkere plaat en langere bouten aan de reductiebak vastgeschroefd is. Zouden ze dat bij JvdHeuvel ook gedaan hebben? Waar ik zelf ook wel wat twijfels over heb is dat als er één onderdeel vervangen wordt het tweede al best half kapot kan zijn en vervolgens het zojuist vervangen onderdeel (weer) om zeep helpt. Overigens hebben ze van mijn reductiebak ook een oliemonster genomen: die was in orde (aldus de dealer). Ik heb nog 6 1/2 jaar garantie; het zal heus wel goed komen (ik hoop blijven).

het zou zoooo helpen als Kia eens open en eerlijk een bulletin over deze zaak publiceerde! Ik heb dat echt opgegeven; de helpdesk doet net of je vragen niet begrijpen (en dáár zijn ze echt goed in) en geven alleen ontwijkende antwoorden.

• Like 1
Geplaatst

mijn nieuwe motor/vervangende onderdelen zijn binnen bij de dealer (sneller dan verwacht). 2e week december wordt alles vervangen,

Spannend...................... :) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...