Ga naar inhoud

Kia assist - waardeloos


Johan64

Aanbevolen Berichten

Kleine 2 weken verder. Inmiddels heeft de door Kia gekozen verzekeraar Allianz laten weten nog een maand nodig te hebben om de claim te kunnen beoordelen. Ik kijk nergens meer van op. Alles wat Allianz uiteindelijk niet vergoed, wordt alsnog door ING vergoed. Van ING had ik na 1 dag het overige dat geclaimd is vergoed op mijn rekening staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allianz heeft laten weten een deel van de claim te betalen. Alleen de taxi van het sleepbedrijf naar het overnachtingshotel wordt niet vergoed. Vraag mij niet waarom, blijkbaar moet je in de beleving van Allianz/Kia 50 km lopen met je bagage.

 

Verder is te melden dat de Niro weer is uitgevallen. Reparatie heeft dus niet mogen baten. Hopeloos geval. Wat mij betreft kan Kia met deze Niro doodvallen. Zeldzame ongeluksauto. En ja, dat is zonde want als hij het doet rijdt hij prima en hij voldoet als auto aan veel van onze wensen. Maar ik zal er geen traan om laten als hij morgen spontaan uit elkaar valt. Ik heb het geval maar aangemeld bij de rechtsbijstand om de koop alsnog te ontbinden. 

aangepast door Johan64
Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, Johan64 zei:

Alleen de taxi van het sleepbedrijf naar het overnachtingshotel wordt niet vergoed.

Ik had ooit pech met een nieuwe Mazda. De kosten van wegslepen en reparatie gingen via Mazda maar de taxi kosten, verblijfkosten hotel en extra maaltijden werden via m'n reisverzekering vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, Johan64 zei:

Allianz heeft laten weten een deel van de claim te betalen. Alleen de taxi van het sleepbedrijf naar het overnachtingshotel wordt niet vergoed. Vraag mij niet waarom, blijkbaar moet je in de beleving van Allianz/Kia 50 km lopen met je bagage.

 

Verder is te melden dat de Niro weer is uitgevallen. Reparatie heeft dus niet mogen baten. Hopeloos geval. Wat mij betreft kan Kia met deze Niro doodvallen. Zeldzame ongeluksauto. En ja, dat is zonde want als hij het doet rijdt hij prima en hij voldoet als auto aan veel van onze wensen. Maar ik zal er geen traan om laten als hij morgen spontaan uit elkaar valt. Ik heb het geval maar aangemeld bij de rechtsbijstand om de koop alsnog te ontbinden. 

Wat een gedoe zeg de kia assist is dus ook gewoon een verzekering beter zelf een reis verzekering met uitgebreide pechhulp afsluiten. Weet je in ieder geval zeker dat je met1 partij te maken krijgt wel zo handig bij de afhandeling van problemen. Ik kan me voorstellen dat je de koop wilt ontbinden na zoveel problemen met de auto die maar niet worden opgelost, hoop dat het snel afgehandeld kan worden.  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels staat de Niro bij Kia. Die hebben for the time being een nieuwe Niro beschikbaar gesteld. Om het vertrouwen in het merk te herstellen... Ondertussen gaan ze proberen te achterhalen wat er aan mijn Niro schort. Ze gaan hun gang maar. Ik geef ze een maand. Als het dan nog niet is gevonden gaan we verder in het proces van afscheid nemen. Persoonlijk vind ik het nieuwe model trouwens geen vooruitgang, al heeft het een fraai display en is de navigatie nu wel een stuk verbeterd. Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minuten geleden, Johan64 zei:

Inmiddels staat de Niro bij Kia. Die hebben for the time being een nieuwe Niro beschikbaar gesteld. Om het vertrouwen in het merk te herstellen... Ondertussen gaan ze proberen te achterhalen wat er aan mijn Niro schort. Ze gaan hun gang maar. Ik geef ze een maand. Als het dan nog niet is gevonden gaan we verder in het proces van afscheid nemen. Persoonlijk vind ik het nieuwe model trouwens geen vooruitgang, al heeft het een fraai display en is de navigatie nu wel een stuk verbeterd. Wordt vervolgd...

Na al die rottigheid lijkt me dit toch een positief puntje. Ben wel benieuwd waarom je nieuwe model geen vooruitgang vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...
Op 6-10-2019 om 12:50, Doublebogey5 zei:

Na al die rottigheid lijkt me dit toch een positief puntje. Ben wel benieuwd waarom je nieuwe model geen vooruitgang vindt.

Het dashboard is anders van vorm aan de bovenkant. Met zonlicht reflecteert het veel meer dan van het oude model. Dat o.a. gecombineerd met de plastic strook boven het handschoenenkastje, waar eerst een soort geborsteld metaal/plastic zat. Glimt en reflecteert als een dolle. Daarnaast is bijv. de achteruitrijcamera 5 stappen terug in vergelijk met de uitstekende achteruitrijcamera van het oude model. 

Inmiddels heb ik trouwens de Niro weer terug. Weer gerepareerd. Dit keer was het verhaal dat ze eindelijk de oorzaak hebben gevonden, nu in de zekeringkast onder de motorkap. Defecte zekeringhouder. Geen idee hoeveel oorzaken die Kia kan hebben voor een levensgevaarlijke storing, wat mij betreft iets teveel. Maar eerlijk is eerlijk, hij rijdt nu eindelijk weer als vanouds. Hopelijk is het leed nu echt geleden. Ik zal echter nooit het nieuwe model Niro kopen. Niet alleen vanwege mijn twijfel bij de bouwkwaliteit, maar ook omdat ik na een tijdje erin gereden te hebben van mening ben dat het oude model gewoon beter ergonomisch in elkaar zit. Het enige positieve van het nieuwe model was de navigatie met ingebouwde sim. Dat werkt goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste ben er achter gekomen dat Kia assist niet van Kia is. Maar van een externe partij.

Klopt, dit is feitelijk een verzekering bij/van Allianz.
Toen zij een datalek hadden door een diefstal is daar ook netjes een brief over gestuurd. Dit is op dit forum ook voorbij gekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik weet wat het is als je kapot staat. dan kan je jouw auto wel vervloeken. maar dat heb je niet alleen

met een Kia niro. je moet van de zomer kijken naar het ANWB programma  pech onder weg in het

buiten land.  ondanks dat ik een private lease auto heb ben ik nog steeds lid van de ANWB. wand je word bij hun altijd snel geholpen. of je krijg een leen auto. als het op korte termijn niet gerepareerd kan worden.         

aangepast door henk smit
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 23-12-2019 om 20:35, Johan64 zei:

Het dashboard is anders van vorm aan de bovenkant. Met zonlicht reflecteert het veel meer dan van het oude model. Dat o.a. gecombineerd met de plastic strook boven het handschoenenkastje, waar eerst een soort geborsteld metaal/plastic zat. Glimt en reflecteert als een dolle. Daarnaast is bijv. de achteruitrijcamera 5 stappen terug in vergelijk met de uitstekende achteruitrijcamera van het oude model. 

Inmiddels heb ik trouwens de Niro weer terug. Weer gerepareerd. Dit keer was het verhaal dat ze eindelijk de oorzaak hebben gevonden, nu in de zekeringkast onder de motorkap. Defecte zekeringhouder. Geen idee hoeveel oorzaken die Kia kan hebben voor een levensgevaarlijke storing, wat mij betreft iets teveel. Maar eerlijk is eerlijk, hij rijdt nu eindelijk weer als vanouds. Hopelijk is het leed nu echt geleden. Ik zal echter nooit het nieuwe model Niro kopen. Niet alleen vanwege mijn twijfel bij de bouwkwaliteit, maar ook omdat ik na een tijdje erin gereden te hebben van mening ben dat het oude model gewoon beter ergonomisch in elkaar zit. Het enige positieve van het nieuwe model was de navigatie met ingebouwde sim. Dat werkt goed. 

Morgen Johan,

Ik kan mij heel goed indenken dat je baalt van de niro. Ik heb zoiets ook wel eens gehad met een auto eerlijk gezegd. Elke keer weer terug naar de garage en de auto kwijt voor een tijdje is een frustrerende zaak. Zeker als het vage storingen zijn zoals jij hebt verteld waar ze een twee drie niet zomaar uitkomen, dat moet zeker niet mogen bij een nieuwe auto.

Ik heb ook beide versies van de niro gereden en moet toch wel zeggen dat de nieuwe uitvoering een stukje beter is dan het vorige model. Hij rijdt gewoon beter schakelt rustiger vind ik, zeker een mooi dashboard en een goed aflezend midden console scherm. En dat vind ik ook van de camera achter, ik ben het wel met je eens dat de reflecterende strook boven je handschoenen kastje wat beter kon.

Ik hoop voor je dat het allemaal opgelost wordt voor je ook met de verzekering natuurlijk. En dat je weer wat vertrouwen terug krijgt in de niro man.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 28-12-2019 om 10:38, martijnmarleen zei:

Beste ben er achter gekomen dat Kia assist niet van Kia is. Maar van een externe partij. En ja die werken anders dan Kia en de dealers wil. Een keer een lekke band gehad en die is toen netjes terplekke gemaakt

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 

 

Volgens mij is dat zowat bij alle merken het geval...

Is ook allemaal veel te kostbaar als elk merk dat apart gaat doen....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Ik schrik toch wel als ik dit lees. Ik kom van een Prius en daar geeft Toyota gratis Europa pechhulp bij. In tien jaar heb ik daar slechts een keer gebruik van moeten maken. Het enige negatieve dat ik daar over kan vertellen is dat de communicatie niet denderend was. Dat hebben ze achteraf ook erkend en een bloemetje voor gestuurd. Maar de service zelf was prima. Ik en de auto werden opgehaald en ik kreeg een vervangende auto. De auto werd gerepareerd en omdat het om een fout ging die niet op had mogen treden werden de kosten van bijna 2000 euro kwijtgescholden. En dat voor een bijna 8 jaar oude auto!

 

Nu met de Niro moet ik Europa WW afsluiten. Dat zijn toch weer extra kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
Volgens mij is dat zowat bij alle merken het geval...
Is ook allemaal veel te kostbaar als elk merk dat apart gaat doen....
 
Veel merken schakelen gewoon de Wegenwacht in als het in Nederland is.
In het buitenland hebben ze weer andere partners. Het is zoals je schrijft, een merk gaat dit niet zelf doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen, wat een nare en verveleede situaties!  Moest niet kunnen voorkomen!

Ikzelf heb heel goede arvaringen met KIA assist.... Auto was 3 dagen oud, tot een waarschuwing motortemp. te hoog..stop de auto....

In Duitsland, net over de grens.. Wij bellen met KIA assist en binnen een half uur opeen bergingswagen gezet, met ons naar KIA Emmen.

Daar leenauto en Niro gemaakt...bleek martervraat aan de verwarmingsslangen...

Volgende dag al was de Niro weer als nieuw... Hulde voor KIA assist!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...