Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tijdens het rijden viel mijn Sorento 2.5CRDI stil. Nadat ik de achteraf ingebouwde Gemini alarmsysteem in en uit geschakeld had startte de motor weer.

na 100 meter het zelfde probleem. 

Uiteindelijk de Gemini kortgesloten. De auto startte weer. De uitlees computer er aangehangen. Maar bij het uitlezen van de imobilizer zei deze dat de ecu gelocked was. ( misschien mijn dikke vingers een verkeerde knop ingedrukt) 

de kia dealer kan deze voor mij niet unlocken.  Wel konden ze voor mij gaan uitzoeken wat het kon zijn. Werkplaats tarief is €119,- per uur. Geen garantie dat het dan opgelost was. Hoe ver moet je gaan? 

Wie weet hoe dit zelf op te lossen?

• 3 maanden later...
Geplaatst

Na een aantal weken zoeken in de gemini immobilizer is de klacht uiteindelijk opgelost.

hoe kan men op het verkeerde been gezet worden....

zoals mijn eerste bericht al aangaf, viel de motor stil en na het gebruiken van de sleutel van de Gemini startte de motor weer en kon ik doorrijden.

dit probleem gebeurde steeds vaker. Hierdoor besloot ik de Gemini uit te bouwen. tijdens het uitlezen kreeg ik het voor elkaar om per ongeluk de ECU te blokkeren.

hier heb ik uiteindelijk een andere voor geplaatst. Helaas bleef het probleem bestaan.

stationair draaien deed de auto prima. Maar zodra ik gas gaf viel de motor stil.

via dit forum  gelezen dat de coating van de tank wel los wil laten. Nadat ik de tank open maakte onder de achterbank zag ik dat ik inderdaad een grijze sludge in de brandstof had zitten. 
tank er onder uit gehaald. Schoon gemaakt, Leidingen doorgeslapen en het brandstoffilter in de tank schoongemaakt en het fijnfilter in de motorruimte gewisseld. En het probleem is opgelost.

de tank heb ik gespoeld met water. Daarna een dag laten staan met verf afbijt. Dit proces een aantal keer herhaald. Tot alle coating er zoveel mogelijk uit was. 
ik heb er voor gekozen om er geen nieuwe coating in aan te brengen. Er zijn hiervoor heel veel producten op de markt maar bij navraag bij diverse leveranciers kon niemand mij de garantie geven dat de coating bestand was tegen de nieuwe dieselbrandstoffen.

uiteraard sta ik open voor tips. De tank hangt tenslotte maar met een aantal bouten vast en is makkelijk te bereiken.

de hele klus van uit en inbouwen en doorspoelen van de leidingen (met behulp van een brug) was ongeveer 2 uurtjes werk.

mvg Berry

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...