Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afgelopen week een trekhaak (vaste haak van Brink) laten monteren bij Kwikfit. Zet ik nu de auto in achterstand dan verschijnt er een klein geel driehoekje op het display. Exact op de plaats waar de trekhaak zit. Ook het acoustisch signaal functioneert niet meer.

Is dit een herkenbaar probleem?

Gast edsnijders
Geplaatst

Nee geen last van maar ik heb de Mobis trekhaak dus de originele van Kia en laten monteren bij Kia dealer wel duurder maar geen ellende.

Geplaatst (aangepast)

Terug naar Kwikfit lijkt mij, ze hebben iets niet goed aangesloten lijkt mij.

Wij hebben ook een vaste trekhaak (Bosal) maar hebben deze ook door de KIA-dealer laten plaatsen. Ik ben sowieso niet zo van die zaken, als je een vuistje (= zware hamer)nodig hebt om een einddemper van een uitlaat te moeten monteren, dan wekt dat bij mij niet zo heel veel vertrouwen.....:cry:

aangepast door dropje
Geplaatst

Dank voor de reacties. Ben het eens met de opvatting over kwikfit. Ware het niet dat mijn lease maatschappij hier anders over denkt. Was persoonlijk ook liever naar de dealer gegaan.

Geplaatst

Maar dan gaat het om het materiaal, het ging mij om de wijze van monteren, daar heb ik bij een officiele dealer toch net iets meer vertrouwen in.

• 1 maand later...
Geplaatst

Moet de trekhaak niet aangemeld worden in de computer van de auto? Heb nu de trekhaak door de Kia dealer laten monteren, maar de trekhaak van de vorige auto was gemonteerd door Kwikfit en toen moest k nog even naar de dealer om de trekhaak te laten aanmelden. Raar dat ze dat bij Kwikfit niet gemeld hebben als dat de oplossing is.

Geplaatst
12 uur geleden, Henk56 zei:

Moet de trekhaak niet aangemeld worden in de computer van de auto? Heb nu de trekhaak door de Kia dealer laten monteren, maar de trekhaak van de vorige auto was gemonteerd door Kwikfit en toen moest k nog even naar de dealer om de trekhaak te laten aanmelden. Raar dat ze dat bij Kwikfit niet gemeld hebben als dat de oplossing is.

Aanmelden trekhaak, hoezo dat precies? Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Ik denk eerder dat Kwikfit ergens iets niet helemaal goed heeft aan gesloten en dat de computer dat meld

Geplaatst
Aanmelden trekhaak, hoezo dat precies? Heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Typisch VAG-ding. Alles via CANbus, als je de computer dan niet laat weten dat er een trekhaak is doet de aansluiting het niet, of niet goed.
En "gewoon" aftakken aan de lichten werkt ook niet goed, want dan gaat de CANbus verkeerde signalen zien of geven...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...