Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aan de accu kan het niet liggen. De auto start prima, dan moet hij toch zeker een radio op spanning kunnen houden.

In de handleiding kun je er niet achter komen welke zekering de constante voeding voor de radio geeft. Zover ik weet zou de radio dan helemaal nooit iets vasthouden. Ik kan echter een zender programmeren en dan het contact uitzetten. Soms zit hij er dan na een dag nog in en soms niet. Overigens staat de radio dan ook uit als het mis is. Ik kan me alleen nog voorstellen dat er een draad los is. Ik moet dan de radio er uit halen. Die truc moet nog gaan uitvinden. Of de radio is gewoon kapot.

Geplaatst

Radio kapot kan, maar het kan ook een loss(ig)e stekker zijn...
De zekering voor de geheugens is vaak gedeeld met "Room Lamp" (binnenlicht) en/of zit bij Kia in een speciale (gele) houder die uit te trekken is voor transport en showroom.

• 1 maand later...
Geplaatst

Oorzaak is dus de radio. Ik heb een JVC ingebouwd met een 1 din frame. Deze radio heeft geen enkel probleem. Ook blijkt dat in de Euro stekker van de KIA de constante en geschakelde voeding gewisseld is.

Nog even iets over de constante voeding. Een probleem als dit kan dus geen probleem met je constante voeding zijn. De constante voeding is de hoofdvoeding van de radio. Als deze weg is, dan doet de radio gewoon niets als je het contact aanzet. Een defecte zekering geeft een niet werkende radio. Een slecht contact moet dan een radio geven die tijdens het rijden regelmatig uitvalt.

Dank voor het meedenken. Ik ga nog wel de radio openmaken. Wellicht is het iets intern in de radio. Het gaat n.l. op het moment helemaal niet meer aan.

Alex

Geplaatst

Heeft de radio zelf niet ook nog een zekering dan? Daar kan ook wat mis mee zijn.

Overigens is jouw opmerking mbt de voeding niet altijd zo. De laatste 15 jaar ongeveer wel, maar "vroeger" werkte de radio op de geschakelde spanning en was permanent echt puur en alleen om geheugens te bewaren.
Maar met de vermogens die radio's tegenwoordig geven/vragen is dat niet echt een optie meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...