Jump to content
rmvdberg

Zomer wintertijd en laden met tijd

Recommended Posts

Het viel me afgelopen weekend op dat de auto niet automatisch naar wintertijd is gegaan. Dit stond wel zo ingesteld (gps). Nu heb ik de tijd handmatig goed gezet. Nu valt me ook op dat bij een ingesteld tijdsvak voor laden (daluren) de auto toch een uur eerder gaat laden (ofwel conform zomertijd). Nergens zie ik deze tijd in de auto terugkomen. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb het idee dat het vinkje je laat kiezen tussen de twee tijden, het gaat niet automatisch. Helaas tweemaal per jaar even handmatig aanpassen dus.

• Like 1

Ik heb vanmorgen vinkje gps aangezet en vinkje zomer/wintertijd uitgezet. De tijd is dan wel correct. Ik ga binnenkort proberen of automatisch laden dan wel volgens schema gaat. 

Precies, zo heb ik het ook. In het voorjaar vinkje weer aanzetten en je hebt weer zomertijd. Beetje automatisering ala 'vorige eeuw' maar het werkt wel en is een kleine moeite.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Huuv
      Ik heb mijn Proceed laten uitleveren met een afneembare trekhaak en 13-polige aansluiting.
      Mij was door Kia aan gegeven dat hier ook constante stroom op zou zitten. Je kan evt nog een extra setje bestellen voor geschakeld stroom zodat je koelkast uitgaat maar dat is enkel voor geschakeld stroom dus.

Ik ben met de caravan op pad geweest, maar helaas geen constante stroom, ik zie ook geen draad getrokken vanaf de accu voor constante stroom. Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de dealer welke de auto heeft geleverd.
      Ik vroeg mij af of meerdere mensen dit ook hebben gehad? Ik las hier op het forum bij een Kia Niro een zelfde constatering. 

Alvast bedankt

• By SatJunk
      Zoals de titel zegt heeft iemand hier ervaring mee ?
      B.V DEZE of soortgelijk ?
    • By Vivian
      Mijn man gaat zo de kia joice op tijd zitten. Hij weet er best wel wat van maar mist service instructie of fotos. Iemand een tip of idee. Riem is vervangen maar hij staat niet op tijd. Hij wil de tojdsmarkering van de rollen weten
    • By Dennis_N-V
      Mijn Kia Rio heeft plaatsgemaakt voor een andere auto.
      De stalen velgen met wieldoppen en wielmoeren heb ik nog liggen. Tegen een kleine vergoeding mogen deze opgehaald worden.
      Bij interesse, maak ik even een paar foto's.
      De wieldoppen hebben kleine stoeprand schade, dit zie je niet op een afstand.
      Ze komen af van een Rio uit 2011(2012)
      Ik bied de velgen eerst aan via dit forum, ze zijn nog niet elders aangeboden.
      Bij interesse graag reactie in dit topic en DM.
    • By metalheavy
      Hallo allen, 
      Stiekem kom ik al een tijdje op dit forum om topics te bestuderen. 
      Sinds een half jaar in het bezit van een Kia Rio uit 2013.  Ik vind het een fijne auto als het gaat om design en hoe ze op de weg ligt. 
      Toch heb ik al wat kwaaltjes ondervonden en daarom ben ik hier. 

Oh en verder sleutel ik graag aan mijn Daihatsu 500 mini van uit 1984 en mijn bakbrommert.
      Zoals mijn naam doet vermoeden luister ik graag naar metalen muziek.
      groet, Metal heavy
  • Create New...