Riwa Geplaatst 18 November, 2019 Geplaatst 18 November, 2019 Goedenavond, vraagje: heeft iemand een idee welke LED lampen er in mijn Kia rio gt-line passen ipv de huidige halogeen lampen? Of misschien een adres waar ik dit kan laten doen. mvg Riwa Quote
xtra40 Geplaatst 18 November, 2019 Geplaatst 18 November, 2019 in de Rio 4 GT-line zitten HB3 lampen je kunt bijna elke lamp erin doen als de ventiator te hoog is kun je het droger zakje in de dop op de koplamp er uit halen dan is de dop meestal hoog genoeg Quote
Riwa Geplaatst 18 November, 2019 Topic Starter Geplaatst 18 November, 2019 Bedankt voor de snelle reactie. Is dit makkelijk te plaatsen of moeten er zaken losgehaald worden? klopt het dat jij hetzelfde model auto hebt? Zo ja welk merk led heb jij? Quote
xtra40 Geplaatst 18 November, 2019 Geplaatst 18 November, 2019 klopt ik heb ook een GT-line ik verander en bouw heel veel om als je zelf een lamp kunt vervangen kun je ook een led lamp inbouwen ik zelf heb er lampen van het merk ZDAT in gekocht op aliexpress Quote
Moo Geplaatst 18 November, 2019 Geplaatst 18 November, 2019 Ik heb zelf deze bij de Rio van een maat van mij ingebouwd. Past precies met het dop erop. Ook de H7 voor de bochtlampen past met het dop erop. https://s.click.aliexpress.com/e/bvjPNJK5V Quote
Riwa Geplaatst 18 November, 2019 Topic Starter Geplaatst 18 November, 2019 Bedankt voor de reacties! Ik ga een poging wagen. Quote
Riwa Geplaatst 19 November, 2019 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2019 @Xmoo nog een laatste vraag: weet jij of deze led-verlichting foutmeldingen geeft? alvast bedankt! Quote
Moo Geplaatst 20 November, 2019 Geplaatst 20 November, 2019 On 11/19/2019 at 8:33 PM, Riwa said: @Xmoo nog een laatste vraag: weet jij of deze led-verlichting foutmeldingen geeft? alvast bedankt! Bij zowel mijn Stonic als die Rio (maat) nog geen ervaren. Gebruiken het beide nu al 6+ maanden. Quote
xtra40 Geplaatst 21 November, 2019 Geplaatst 21 November, 2019 [mention=19306]Xmoo[/mention] nog een laatste vraag: weet jij of deze led-verlichting foutmeldingen geeft? alvast bedankt!Zo wel de rio als de stonic hebben geen lampen uitval herkenning dus dat zal geen problemen gaan geven Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Riwa Geplaatst 21 November, 2019 Topic Starter Geplaatst 21 November, 2019 Dat is goed nieuws. Ik heb de lampen besteld ben benieuwd naar het resultaat. Quote
ernieken Geplaatst 3 December, 2019 Geplaatst 3 December, 2019 On 11/18/2019 at 10:12 PM, Xmoo said: Ik heb zelf deze bij de Rio van een maat van mij ingebouwd. Past precies met het dop erop. Ook de H7 voor de bochtlampen past met het dop erop. https://s.click.aliexpress.com/e/bvjPNJK5V Ik heb deze ook besteld. Ik lees op verschillende sites dat er bij veel LED-lampen problemen kunnen zijn met een slechte lichtbundel (niet mooi afgelijnd, veel strooilicht) bij het monteren van niet fabriek-af LEDs. Heb jij de indruk dat met deze lampen de lichtbundel zowat identiek is aan die van de originele halogeenlampen? Quote
xtra40 Geplaatst 3 December, 2019 Geplaatst 3 December, 2019 Als je projectie koplampen hebt ( lamp met een lens) dan heb je niet tot nauwelijks last van strooi licht heb je een gewone reflector koplamp dan kun je hier inderdaad last van hebben Quote
Moo Geplaatst 3 December, 2019 Geplaatst 3 December, 2019 7 hours ago, ernieken said: Ik heb deze ook besteld. Ik lees op verschillende sites dat er bij veel LED-lampen problemen kunnen zijn met een slechte lichtbundel (niet mooi afgelijnd, veel strooilicht) bij het monteren van niet fabriek-af LEDs. Heb jij de indruk dat met deze lampen de lichtbundel zowat identiek is aan die van de originele halogeenlampen? Ik heb daar naar mijn mening geen last van. Heeft meer te maken met de soort koplampen zoals Xtra40 het uitlegt. Quote
ernieken Geplaatst 18 December, 2019 Geplaatst 18 December, 2019 Ik heb intussen ook LED-lampen gekocht voor de richtingaanwijzers. De bedoeling was om deze vooraan te gebruiken maar het is zodanig krap dat ik de fitting niet eens los krijg (gewoon linksom draaien dacht ik maar dat lukt niet omdat je bijna geen pak hebt op die fitting. Ik heb deze LEDS dan maar gebruikt vor de rcihtingaanwijzers achteraan. Iemand een tip hoe ik de voorste lampen van de richtingaanwijzers kan veranderen (projector type koplampen, of moet de hele lampunit hiervoor gedemonteerd worden? Quote
ernieken Geplaatst 18 December, 2019 Geplaatst 18 December, 2019 Nog een update: de LEDs geven fouten. De knipperlichten gaan veel sneller dan normaal, de LEDs worden dus als een defecte lamp aanzien. Ik heb dus de klassieke gloeilampen moeten terugsteken. Heeft iemand hier al zijn richtingaanwijzers door LED vervangen? Indien ja, graag ook het type lamp dat je gebruikt hebt. Quote
xtra40 Geplaatst 18 December, 2019 Geplaatst 18 December, 2019 2 uur geleden, ernieken zei: Ik heb intussen ook LED-lampen gekocht voor de richtingaanwijzers. De bedoeling was om deze vooraan te gebruiken maar het is zodanig krap dat ik de fitting niet eens los krijg (gewoon linksom draaien dacht ik maar dat lukt niet omdat je bijna geen pak hebt op die fitting. Ik heb deze LEDS dan maar gebruikt vor de rcihtingaanwijzers achteraan. Iemand een tip hoe ik de voorste lampen van de richtingaanwijzers kan veranderen (projector type koplampen, of moet de hele lampunit hiervoor gedemonteerd worden? nee hoor je kunt er bij zonder de complete koplamp te demonteren dit wil je ook niet want dan moet de complete voor bumper er ook af maar sterkte met het vervangen van die lampjes de draden aan de r.a.w lamp fitting zijn onwijs kort en zitten ook nog eens achter een haakje maar het is wel links om los en rechts om vast Quote
xtra40 Geplaatst 18 December, 2019 Geplaatst 18 December, 2019 42 minuten geleden, ernieken zei: Nog een update: de LEDs geven fouten. De knipperlichten gaan veel sneller dan normaal, de LEDs worden dus als een defecte lamp aanzien. Ik heb dus de klassieke gloeilampen moeten terugsteken. Heeft iemand hier al zijn richtingaanwijzers door LED vervangen? Indien ja, graag ook het type lamp dat je gebruikt hebt. ik heb voor en achter van led voorzien en dat gaf soms problemen dus nu heb ik er weerstanden bij geplaatst en is het probleem opgelost Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.