Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik de radio aan heb staan, zie ik aan de linkerkant in het scherm een vierkant staan met een microfoon. Ik denk dat daar het logo van de radiozender zou moeten kunnen staan. Als dat zo is, zou ik graag willen weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb overigens geen dab+.

R.J.

Geplaatst

Ja mooie vraag R.J., ik heb niks aangezet. Het komt er gewoon in bij mij , misschien nog eens de zenders opnieuw opzoeken, wellicht krijg je dan de logo's weer te zien.

Geplaatst

Ik stoor me hier al vanaf het begin aan. Mijn vrouw haar opel Karl heeft dit wel. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om het logo hier te laten zien?
als dit wel kan hoor ik het ook graag. Gaat hier wel om het oude model. Niet de facelift. 

Geplaatst

er is over dit onderwerp al een boel geschreven lees dit draadje ook eens door dan is er misschien nog meer duidelijkheid   

• Like 1
Geplaatst

Bedankt. Ik zet zelf vaak de radio via carplay aan. Dan werkt de logo wel en veel meer zenders. Laten we zien of dit in de toekomst ook met DAB gaat werken. 

• 3 weken later...
Geplaatst

Het bovenstaande ervaar ik ook ( niet echt als een halszaak zoals @dropje het noemt ), maar toch wel een issue om hiermee iets te doen.
Gisteravond na het lezen van deze topic, direct het WWW afgestruind om hierover iets te vinden.
Via een filmpje zag ik dat het vrij simpel is om het systeem te voorzien van dit gemis.
Er schijnt in de mappenstructuur van het originele SD card, een map "DAB" genoemd, ertussen te zitten die aangevult / vervangen moet worden door de "nieuwe".
Nu heb ik een bestand (map) met deze logo's.
Alleen nu nog kijken of het inderdaad zo simpel te doen is als op dat filmpje.
In de loop van de komende dagen zal ik mij inzetten om hiernaar te kijken.
Dus, @R.J., houdt dit draadje (topic) in de gaten.

Geplaatst

Ben zeer benieuwd. Ik heb alleen geen DAB. Maar het filmpje zou ik wel even willen bekijken alvast. Kan je hier een linkje geven

Bedankt.

Geplaatst

Gelukkig heb ik jaren geleden in Italië gewoond, dus ik begrijp het een beetje. Ben benieuwd of het je lukt.

Robbert

Geplaatst

Ik ben meteen even aan de slag gegaan.

Ws lukt het alleen op de 'oude' Kia headunit.

Ik heb zelf een. Kia Proceed JD model.

Die is ook gebaseerd op Android. Die in het filmpje lijkt haast op Windows

Heb ook geen mapje dab of bestanden met dab op mijn SD card.

Ook op zoekwoord 'logo' geen Resultaten

Geplaatst

heb ook eens een frans filmpje gezien die dit deed met een wat nieuwere radio kan deze alleen niet meer vinden zal nog eens zoeken

Geplaatst
12 minuten geleden, xtra40 zei:

heb ook eens een frans filmpje gezien die dit deed met een wat nieuwere radio kan deze alleen niet meer vinden zal nog eens zoeken

Ik ben benieuwd. Ik zal ook weer eens op zoek gaan.

Maareeuh is het niet handiger om dit topic en die andere die over hetzelfde gaat te verplaatsen naar het audio topic.

We hebben allemaal dezelfde headunit 

En dan wellicht het topic op te splitsen in de oude headunit en nieuwe Android headunit

Geplaatst

De SD kaart uit de auto meegenomen, thuis binnen nergens een kaart lezer te vinden :cry:.
Het filmpje waar ik het over heb is deze : FILMPJE
Wat nog wel een uitdaging is, is het info systeem zodanig "kraken", dat je bij de USB stick komt met daarop een map "dab" en daarin alle logo's in een submap "chlogo".
Als we datgene nadoen wat zij ook doen in het filmpje ( drie maal drukken onder de screensaver opties en dat als code de huidige tijd invoeren.
Of dit werkt...... :roll:
De map grootte zelf is 4,63MB ( 300 logo's )
, dus dat moet wel passen op een SD van 32GB.
Voor diegene die interesse hebben, ik heb er ook een zip file van (makkelijker te delen ) :clap:

Geplaatst (aangepast)

In Dit laatste filmpjeheeft is wel zijn headunit gekraakt door er extra apps op te zetten.

Is denk ik wel manier.

Ik heb een paar maanden dit probleem aangekaart en ze zouden er naar gaan kijken . Zie het andere topic over de dab logos

aangepast door pdakkerman
Geplaatst
1 minuut geleden, Michel_1970 zei:

De SD kaart uit de auto meegenomen, thuis binnen nergens een kaart lezer te vinden :cry:.
Het filmpje waar ik het over heb is deze : FILMPJE
Wat nog wel een uitdaging is, is het info systeem zodanig "kraken", dat je bij de USB stick komt met daarop een map "dab" en daarin alle logo's in een submap "chlogo".
Als we datgene nadoen wat zij ook doen in het filmpje ( drie maal drukken onder de screensaver opties en dat als code de huidige tijd invoeren.
Of dit werkt...... :roll:
De map grootte zelf is 4,63MB ( 300 logo's )
, dus dat moet wel passen op een SD van 32GB.
Voor diegene die interesse hebben, ik heb er ook een zip file van (makkelijker te delen ) :clap:

dat met die code werkt 100% ik heb daar al in zitten spelen en al wat aan de navigatie instelingen aangepast :dup:

Geplaatst

Zooooooo, net terug van de auto. Inderdaad, die code werkt. Zoals in "mijn" filmpje op 0:58 min. Hierna kom je in het scherm zoals later bij 1:06 min. Alleen zodra ik daarop druk wil jij het www op en zonder een internet verbinding gaat dat niet lukken. Maar op het filmpje zie je dat zij een bestand ( apk ) kunnen aanklikken. Waarschijnlijk is dit het "kraak" bestand welke ik dus niet heb.
Verder op verkenning dus.......

Geplaatst (aangepast)

Je blijft zoeken.....maar heb weer wat gevonden.
In dit filmpje laat iemand zien dat je na de "Browser" optie toch op de USB stickie terecht kan komen.
Verder is deze uitleg wel enorm uitgebreid voor als je meer wilt met het systeem.
Uitgebreid filmpje

Voor nu stop ik er even mee, later in de week gaan we ermee verder........

aangepast door Michel_1970
zonde om een extra blok eronder te plaatsen
Geplaatst

Interessant topic en ik heb me ook al afgevraagd of de logo's zichtbaar te maken zijn op het scherm. Ik heb dan wel een e-Niro, maar daar zou dit ook voor moeten werken lijkt mij.

Ik zal hier ook eens mee gaan stoeien.  :smile:

Geplaatst

Gisteravond nog wat tijd besteed aan het bekijken van wat filmpje. Maar naar mijn idee, kom ik er niet onderuit dat het installeren van de file ( die ervoor zorgt dat apps van "derden" geinstalleerd kunnen worden ) benodigd is.
Alleen is nu nog de uitdaging, waar vind ik die met een Nederlandse taalondersteuning? Wel in het Duits, Spaans etc etc.......

Geplaatst
Op 9-1-2020 om 12:31, Michel_1970 zei:

Gisteravond nog wat tijd besteed aan het bekijken van wat filmpje. Maar naar mijn idee, kom ik er niet onderuit dat het installeren van de file ( die ervoor zorgt dat apps van "derden" geinstalleerd kunnen worden ) benodigd is.
Alleen is nu nog de uitdaging, waar vind ik die met een Nederlandse taalondersteuning? Wel in het Duits, Spaans etc etc.......

Dat apps van "Derden"geinstalleerd kan worden is het vinkje in het Android besturingsysteem zelf. (dat is vinkje wat hij een keer uit zet en opnieuw aanzet in zijn filmpje). Hierdoor kan je .apk files "sideloaden" ipv direct uit de google play market. Een van die files is file.apk wat wezenlijk een file explorer is (zie je snel in het venstertje) een .apk voor bv total commander werkt ook prima. Losse .apks kan je downloaden van apkmirror.com. (diverse merken hebben bv geen google overeenkomst dus geen google play market en zal je zo je files moeten installeren en handmatig moeten updaten) Met file explorer of total commander kopieert hij de bestanden van de usb (met het pad wat hij intikt)  naar "lokaal" (de ingebouwde harddisk of sd kaart)

Je sloopt hier niets mee. Dit soort dingen kan je ook op Philips en Sony tvs met Android bv of als je wilt side loaden op een Nvidia TV Shield (je kan dan een Android app toch op een Android TV os installeren)

Apart dat die "developer" mode werkt omdat ik uit het andere topic op maak dat bij de laatste firmware dit niet meer mogelijk zou zijn en je zou moeten downgraden

uit een franse post vind ik wel deze url: https://drive.google.com/drive/folders/15siB5pyZ6lfId7nYqp-qLS-n606QjHKW?fbclid=IwAR2XlGU6xdWhinhb921dClUfHnbV0wWAfjymGBaJP8qmfAEA1lilzC_b7Eo voor dab logo's en een file.apk (geen idee of hij frans is) 

Ik heb mijn auto nog niet dus ik kan nog niet spelen :)

Geplaatst

Beste @quorumz, de "Franse" link verwijst naar een dab bestand waarin logos staan van de, en hoe kan het ook anders, Franse zenders. Het bestand "file.apk" kan ik geen kaas van maken maar wel ontcijfert dat het bestand hier te vinden is.

Gewoon via Google PLay of via een zoekactie n.a.v. een tekstfragment uit het "Franse" apk bestand. Het bestand via de zoekactie is recenter (2.3.6)
Ik mag aannemen dat de meeste onder ons wel Engels kunnen en daar is goed mee te leven ;-)
Hier kunnen we weer verder mee.

image.thumb.png.8175c5da68d84e3617858a548444603b.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...