Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, het remlicht lampje vervangen rechts achter, hierna brand op het dashboard het groene lampje van de verlichting als ik het rempedaal indruk. Het lampje even weer los en vast gedraaid hierna het probleem dat de drie remlichten tegelijk met de gewone verlichting aanstaat. Wat is er nu aan de hand? Verkeerd remlichtlampje of.....   Kan het ook  nog een zekering zijn?  Zelf geen verstand van, ik dacht gewoon even het lampje vervangen en klaar.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn, alvast bedankt.

Geplaatst

Waarachijnlijk heb je een 21watt lampje er ingedaan 

ipv een 21/5 watt lampje 

dit kun je zien door dat het oude lampje 2 aansluitingen op de bodem heeft en de nieuwe maar 1 

nu maakt de ene aansluiting van de lamp direct contact met zowel de remlicht aansluiting als de gewone achter licht aansluiting dus telkens als je remt gaat het gewone licht ook aan en als je het gewone licht aandoet gaan ook je remlichten aan 

dus even lampje er uit en het juiste lampje er in doen zou het probleem moeten oplossen

Geplaatst

Verkeerd lampje.

Je hebt zo te lezen een "gewoon" 21W lampje geplaatst waar een "duplo" 5/21W lampje thuishoort.
Die laatste heeft onderaan TWEE contacten: 1 voor achterlicht, 1 voor remlicht.
Een gewoon lampje heeft 2 contact in het midden, dat nu de twee contacten in de fitting kortsluit. Daardoor gaat stadslicht aan bij remmen en remlicht bij licht aan.

Overigens heb je dan redelijk veel kracht moeten zetten met vastdraaien van het lampje; om dit soort fouten te voorkomen zitten bij een gewoon lampje de pinnetjes aan de zijkanten op gelijke hoogte en bij een duplo-lampje zitten ze op verschillende hoogtes.

Geplaatst

Hoi, bedankt voor de info beide heren. Hier heb ik wat aan en ga maandag meteen even het juiste lampje halen.

Ik laat dan nog even weten of het opgelost is.

Geplaatst

Zit er geen correct lampje in je reserve setje?
Overigens is het IMHO nu veiliger het foute lampje te verwijderen, dan zo door te rijden. Dan mis je wel achter- EN remlicht aan 1 kant, maar heb je iig nog onderscheid tussen beide ipv dat alles elkaar beïnvloedt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...