boyac Geplaatst 6 Maart, 2020 Geplaatst 6 Maart, 2020 Beste, Ik heb momenteel het probleem dat men steeds moet corrigerend rijden. Maw moet men de wagen steeds bijsturen om in een rechte lijn te rijden. Uitlijning is gebeurd nieuwe banden zijn er ook al op voor en achter Herkalibiratie van de stuur inrichting in de wagen is ook gebeurd. Zie onderstande link waarover ik spreek: https://www.youtube.com/watch?v=zKwcnxRJnvA&t=3s Quote
Rob Durville Geplaatst 11 Maart, 2020 Geplaatst 11 Maart, 2020 Zeer herkenbaar, bijna niet te doen om lange afstanden te rijden op deze manier. Alsof de stuurbekrachtiging express tegenwerkt rond de middenstand om vloeiend rijden onmogelijk te maken. Ik ben daarom bij de dealer langs blijven gaan tot ze een probleem in de elektromotor van de bekrachtiging hebben gevonden. Helaas kwam dit pas bij de derde keer nakijken aan het licht. Inmiddels op andere fora ook verhalen gelezen dat de hele stuurkolom vervangen is. Dit schijnt wel te helpen. Volgende week gaat bij mijn Ceed een compleet nieuwe unit in voor de elektronische bekrachtiging in waarmee ik hoop dat het probleem opgelost is. Blijven 'zeuren' bij de dealer dus, mij heeft het maanden en heel wat bellen en heen en weer rijden gekost. Succes 1 Quote
axcellent Geplaatst 1 Februari, 2021 Geplaatst 1 Februari, 2021 Hier wil de kia dealer het volgende proberen: We kunnen de software van de stuurkolom herprogammeren met een andere landcode. Dit heeft invloed op het stuurgedrag, maar is niet altijd de oplossing van het probleem. Iemand ervaring hiermee? 1 Quote
Rinus30 Geplaatst 2 Januari, 2022 Geplaatst 2 Januari, 2022 Op 1-2-2021 om 21:34, zei axcellent: Hier wil de kia dealer het volgende proberen: We kunnen de software van de stuurkolom herprogammeren met een andere landcode. Dit heeft invloed op het stuurgedrag, maar is niet altijd de oplossing van het probleem. Iemand ervaring hiermee? Raar, sturen ze in een ander land anders dan hier ? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 6 Februari, 2022 Geplaatst 6 Februari, 2022 Yup, stuurkolom vervangen. Wij hebben twee jaar rondgereden met het idee alsof er een rubberen klem om de stuurkolom zat. Toen wij het probleem benoemden bij onze dealer Kia Werkhoven in Houten is het euvel direct verholpen door de stuurkolom te vervangen.Dat had ik 2 jaar eerder moeten doen.... Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.