Franck Geplaatst 23 Mei, 2020 Geplaatst 23 Mei, 2020 Ik rijd sinds kort een XCeed plug-in. Ik ervaar de auto sinds enige weken als een auto met kuurtjes. 1. Toen ik op een morgen mijn garage binnenkwam knipperde spontaan zonder op te laden het derde groene oplaadlicht op het dashboard; 2. Ik heb een periode gehad waarin ik meerdere keren moest stekken voordat de accu begon op te laden; 3. Op donderdag jl trok ik op, maakte de motor toeren, maar naam de snelheid niet toe. “Hij pakte niet”. Het vervelende bij dit alles is dat nadat ik hiervan melding maak bij de garage de kuren zich niet meer voordoen. De garage kan hier dus niets mee. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met de XCeed PHEV? Quote
Gast Geplaatst 4 Juli, 2020 Geplaatst 4 Juli, 2020 Hoi Franck, Ik ervaar deze problemen niet. Sinds 6-6 ook in het bezit van een Xceed PHEV. Ben er na nu een kleine 500 KM zeer tevreden over. De verbrandingsmotor heeft hier nog bijna niks gedaan gezien de gereden afstanden en 50Km wat accu kan verzorgen. Vreemd dat het 3e lampje knippert en de eerste 2 uit zijn. Mogelijk heb je dat gedaan maar ik zou je aanraden om volgende keer(hoop het niet voor je) er een filmpje van te maken met je telefoon. Van het schakelen is het natuurlijk moeilijk om een filmpje te maken Quote
Gast Geplaatst 15 Juli, 2020 Geplaatst 15 Juli, 2020 Hoi Franck, Hoe gaat het met je voertuig ? problemen weg gebleven ? Quote
Franck Geplaatst 15 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2020 De problemen zijn weggebleven. Maar het blijft een auto met verrassingen. Een paar weken geleden ontdekte ik dat het koelvloeistofreservoirtje bovenop de elektromotor vloeistof lekte. Achter het reservoirtje lagen een heleboel opgedroogde groene druppels. Ik heb deze weggepoetst (niet zo slim van me). Ik ontdekte dat de vloeistof boven het maximum stond. Heb de vloeistof weggezogen tot tussen het minimum en het maximum (had dat eigenlijk de garage moeten laten doen). Ik denk dat de dop te gemakkelijk vloeistof afblaast. Is aan de achterzijde van de dop toch nog enigszins vochtig. Ik wacht tot er weer wat uit is gedruppeld en ga dan naar de garage. Ik denk dat er een nieuwe dop op moet. Quote
Huuv Geplaatst 29 September, 2020 Geplaatst 29 September, 2020 Goedenavond, Hier een Proceed rijder, welke benieuwd is naar jullie verbruikt bij een Xceed Plug in Hybride (en wat voor type ritjes zijn dat?) Een collega van mij is ook aan het kijken naar een andere auto en kijkt naar een Xceed Plug in, wij waren beide even benieuwd wat je verbruik is met een dergelijke auto. Alvast bedankt Quote
Franck Geplaatst 29 September, 2020 Topic Starter Geplaatst 29 September, 2020 27 minuten geleden, Huuv zei: Goedenavond, Hier een Proceed rijder, welke benieuwd is naar jullie verbruikt bij een Xceed Plug in Hybride (en wat voor type ritjes zijn dat?) Een collega van mij is ook aan het kijken naar een andere auto en kijkt naar een Xceed Plug in, wij waren beide even benieuwd wat je verbruik is met een dergelijke auto. Alvast bedankt Mijn verbruik ligt op dit moment op 1:63. Ik ben mantelzorger en rijd 2x per week naar mijn ouders en terug 86km. Tijdens zo’n rit rijd ik mijn 50km elektrisch op en de resterende 33km hybride. ik heb overigens diverse maanden last gehad van een zwetend koelsysteem van de elektromotor. Je rijd dan niet prettig. Na melding bij de garage bleek dat de demo datzelfde probleem had. Men heeft het systeem ontlucht. Hopelijk is het nu voorbij. Mocht je ooit een proefrit maken kijk dan eens onder de motorkap naar koelstofdruppels achter het expansievatje op de elektromotor. 1 Quote
Gast Geplaatst 30 September, 2020 Geplaatst 30 September, 2020 Tja daar is in mijn beleving geen zinnig woord over te zeggen. De eerste 1300km zijn bijna geheel Elektrisch geweest, net geen 25% uit de tank volgens de meter. Daarna 1700 KM richting Oostenrijk en terug. De heenweg zat het verbruik op 18,5 km/L. Terurgweg 19,5km/L Een andere rit van 40,6km gaf een verbruik van 146,1km/L Net zoals Franck schrijft zijn de eerste 50km E (afhankelijk van je rechter voet) en vervolgens verder op de verbrandingsmotor. Wat jammer is dat je niet kunt monitoren hoeveel kWh er verbruikt is tijdens een tankbeurt. Quote
Franck Geplaatst 1 Oktober, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 Oktober, 2020 Gelet op het feit dat ik per dag zelden meer dan 100 km rijd, is het met mijn 1:63 qua verbruik geen slechte auto. Ga je meer rijden dan is het verbruik dat van een doorsnee hybride. 1 Quote
meeder Geplaatst 1 Oktober, 2020 Geplaatst 1 Oktober, 2020 Ik ben benieuwd wat jullie verbruik in de winter gaat zijn.Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) moet de motor draaien voor de verwarming (geen elektrische verwarming). Quote
Gast Geplaatst 1 Oktober, 2020 Geplaatst 1 Oktober, 2020 Dat klopt ja, bij een bevraagde temperatuur verhoging in de auto springt de motor aan. Je ziet dan wel dat deze stationair draait en de electra motor gebruikt voor beweging. Het stationeren draaien van de motor wordt dan weer gebruikt om de accu te laden Quote
Bert Kanter Geplaatst 23 Januari, 2021 Geplaatst 23 Januari, 2021 Vorige week mijn nieuwe kia ceed sportswagonhybrid plugin ontvangen. Ik heb de eerste 384 km gereden en vandaag eerste keer getankt. Oeiii dat was schrikken. Verbruik 1 op 17,2!!!! En dat terwijl ik in amsterdan volledig electrisch heb gereden en tussen amsterdam en tilburg nieuwkoop in hybride modes heb gereden . Dat is bepaald geen 1 op 100! Ben ik een snelheidsmonster? Nou nee alles keurig gehouden aan 100 km of 50 km in bebouwde kom. Ik hoop dat ik bij een volgende tankbeurt jullie iets anders (=beter) kan melden. Quote
Klaassouffle Geplaatst 14 Mei, 2021 Geplaatst 14 Mei, 2021 Heeft iemand al eens met een caravan achter de xceed phev gereden? en zoja, hoe ging dat? Quote
RuudvW Geplaatst 3 Januari, 2023 Geplaatst 3 Januari, 2023 Wie kan mij helpen aan een Nederlands instructie boekje van de xceed plug in 2020? Of waar kan ik deze downloaden. Ik zelf kan het niet vinden op internet. Hoor graag of iemand mij kan helpen. Mijn xceed komt uit duitsland Groet Ruud Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.