Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hierbij wil ik mijn eerste ervaringen delen over de Ceed als caravantrekker. De eerste (korte) ritjes zijn inmiddels achter de rug.

Op mijn Ceed sportswagon zit een afneembare trekhaak (kon niet anders i.v.m. parkeersensoren). Deze trekhaak is makkelijk te monteren en het geheel voelt heel degelijk aan. De 13 polige stekker moet je naar beneden klappen en ook dat voelt stevig aan. Bij het aankoppelen van de caravan (leeg ongeveer 1000 kg) zie ik de achterkant wel iets inzakken maar niet overdreven. Het geheel blijft redelijk vlak.

Het rijden met de caravan gaat opvallend gemakkelijk. De Ceed heeft een automaat en ook dat gaat soepel doordat de maximale trekkracht al vroeg (1500 toeren) beschikbaar is. Handmatig schakelen d.m.v. flippers, om zo langer door te trekken in de versnellingen, was niet echt nodig. Op de snelweg ging de snelheid al snel naar de maximum 100 km/u. Al met al, ook als caravantrekker, overtuigd de Ceed.  

Op mijn vorige auto (Peugeot 308 sw) had ik hulpveren gemonteerd, maar dat is bij de Ceed niet nodig. 

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

• Like 2
Geplaatst

Mijn ervaring is ook positief!

Ik had hiervoor ook een Peugeot 308 diesel HB zonder de hulpverlener en de auto zakje flink naar beneden.
Bij mijn Proceed viel het enorm mee.

Ik heb nu een benzine, met automaat en was erg benieuwd of de combinatie prettig en rustig zou rijden daar dat ik de afgelopen 5 jaar met diesels heb gereden.
Ik kan niet anders zeggen dat het mij verbaasd hoe goed het rijdt. Er is voldoende trekkracht zonder dat de auto aan het ronken is met bijvoorbeeld hoge toeren.

Mijn ervaring is tot nu toe alleen in NL, ik ben benieuwd hoe het in het buitenland zal gaan. Ik verwacht dat dit mij ook positief zal bevallen!

ad332e26b240ddd2d478dc9f5ae7efa4.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Hier ook positieve ervaring op Nederlandse vlakke wegen tot nu toe.
Hiervoor een Peugeot 308SW Diesel 120pk met hulpveren. Zonder hulpveren was het niet te doen.
Nu de caravan achter de Proceed gekoppeld, lag deze vlak en stabiel erachter. De automaat trekt moeiteloos de combinatie (maximaal 1275 kg) van de plek en houdt hem makkelijk op 100 km/h. Het gemiddelde brandstofverbruik weet ik nog niet precies, aangezien ik nog maar 40 km heb gereden, met veel optrekken.

Al met al, ben ik tot nu toe dik tevreden en hoop eind juli met deze combinatie naar Kroatië te rijden. e0bbd929cadf72fd87c35fd29b6f9b0c.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Grappig, alle drie een Peugeot 308 gehad hiervoor

Geplaatst

Mijn verbruik was trouwens rond de 1 op 7.
De rit was gemiddeld 100km/h en voornamelijk snelweg.

Caravan weegt beladen rond de 1300kg

Geplaatst (aangepast)

Bedankt voor de reacties en leuk om de overeenkomsten te zien en te lezen. 

kia_caravan_.jpg

aangepast door cgyj

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...