Mitch_Proceed Geplaatst 25 Juli, 2020 Geplaatst 25 Juli, 2020 (aangepast) Hallo allemaal! beste Kia rijders, Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Mitchell, 29 jaar en woon in de omgeving Assen. Momenteel rij ik in een Mercedes A-klasse 180 AMG line. Een prachtige auto welke nog eens heerlijk rijdt ook. Perfecte auto voor mij en m’n vriendin. Tot 3 maanden geleden! Ruimtegebrek Sinds april mag ik mezelf een trotse vader noemen van een zoontje. En ja, je ziet het al aankomen. Ik heb inderdaad een auto nodig met meer ruimte. Momenteel ben ik zowat elke keer aan het kloten om de kinderwagen (Stokke xPlory) passend te krijgen in de kofferbak. Het past wel, maar wel met een bepaalde techniek. Als die eenmaal in ligt, blijft er alsnog weinig ruimte over voor eventuele tassen. Mercedes Voor een vervolg auto had ik mijn oog laten vallen op de Mercedes CLA Shooting Brake. Naar mijn idee een mooie uitgerekte versie van de A-klasse met voldoende ruimte. Bij Mercedes Wensink in Zwolle en Assen wezen kijken, testritje gemaakt en vervolgens offerte laten maken met de gewenste opties. Resulaat: financieel haalbaar maar minder capaciteit om te sparen voor de kleine man. Kia Proceed Sinds me 18e, heb ik alleen auto’s gereden van duitse merken. Hierdoor heb ik nooit de interesse in aziatische fabrikanten gehad. Af en toe zag ik de reclame van de Proceed (op de rollerbank die allerlei tests doorstaat) en merkte al op dat deze de enige auto is, die erg lijkt op de CLA. Hierdoor heb ik besloten om toch even een kijkje te gaan nemen bij de Kia dealer. Daar stond ie dan, de Proceed. Wat een prachtige auto!! Zoveel mooier in het echt dan op foto’s of filmpjes. Ideale auto met sportief design voor een jong gezin Was dit echt een KIA? Vroeg ik mezelf af. Mijn vriendin vond het ook meteen een mooie bak. En de prijs zeer aantrekkelijk vergeleken met de CLA. De verkoper bood ons een testritje aan in de demo auto (GT-Line 1.4, handgeschakeld, MY2019). Nauwelijks 2 minuutjes op de snelweg en we waren verkocht. Wij wisten het meteen: dit wordt hem! Enige minpunt is de beperkt zicht in de achteruitkijkspiegel. Maar dat neem ik voor lief met zo een mooie auto. Stiekem bereidde ik me al voor op een eventuele meerprijs voor de gewenste opties. En wat blijkt, alle opties op onze wensenlijst (op één na, panoramadak) zit standaard op de GT-PlusLine. Daarnaast bleek nog een verrassing te zijn dat de nieuwe modellen een digitale instrumentarium en een groter infotainment scherm te hebben. Defintief Wij hebben niet langer gewacht of verder rondgekeken en besloten toen de order definitief te maken. Gekozen uitvoering: Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine Kleur: Dark Penta Metal Enige optie welke wij gekozen hebben, is de Panorama schuifdak voor een meerprijs van €795. Klein bedragje als je dit vergelijkt met andere fabrikanten. En omdat wij gekozen voor de 7 traps automatische transmissie, zitten de 18” Kimhae velgen gratis bij. Persoonlijk vind ik 17” velgen net iets aan de kleine kant voor een zo een auto. Wachten, wachten, wachten Eergister (23 juli 2020) bericht gekregen dat de Proceed wordt geleverd in week 48 (eind november). Helaas een wachttijd van 4 maanden. Helaas, want ik sta te popelen om mijn allereerste echte gezinsauto te mogen rijden! Daarnaast als wij vrienden en familie vertellen dat wij we een nieuwe auto krijgen. Zijn hun eerste reactie: EEN KIA?!?! Van een Mercedes naar Kia? Ik vraag me af, waarom doen mensen altijd zo denigrerend als ze Kia horen? Heb het idee dat mensen meteen een beeld krijgen van een Kia Picanto. Al met al, kijk ik er naar uit om mijn ervaring, vragen en adviezen met jullie te delen. 25 Juli, 2020 aangepast door Mitch_Proceed 1 Quote
cobalt Geplaatst 25 Juli, 2020 Geplaatst 25 Juli, 2020 Ik ben deze week mijn ProCeed gaan ophalen, full option (uitgezonderd open dak) en diesel automaat. Tot nu toe heel content van, en ook dat ik het dak niet genomen heb (ben zelf 1m87), en vind het nu nog net doenbaar naar hoofdruimte toe. Zicht naar achter is inderdaad wel rampzalig. Zelf ben ik ook papa van een dochtertje van 1,5 jaar oud. Uw vraag is of dit de ideale gezinsauto is, daarop is het antwoord nee (toch zeker niet babyfase). Wij hebben getwijfeld tussen de gewone break en de proceed, maar wouden graag eens iets unieks wat je niet veel ziet op de straat. Vorige auto was een oudere BMW 3 Touring, en daarvoor VW Golf 7 Variant. Privé rijden we met een Hyundai Tucson. Voor ons viel de grote van de koffer wel mee, rekening houdend dat ons dochtertje wel al 1,5 jaar oud is en dat we geen grote buggy meer moeten meesleuren, want onze babybuggy had er zeker NIET in gekund. Dus eigenlijk komt uw vraag een beetje te laat aangezien je hem al besteld hebt . Moest ik kunnen kiezen hebben tussen een CLA (wel nieuw model) of Proceed, dan was het wel zeker de CLA geweest (firmawagen). Voor de rest wel content met de proceed, nog maar 300km achter de rug, en zoals je zelf zei KIA is echt geen brol meer, toch zeker niet als je naar de 'duurdere' modellen gaat kijken en niet over picanto ofzo spreekt. Voelt luxueus aan vanbinnen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 25 Juli, 2020 Geplaatst 25 Juli, 2020 Ik vraag me af, waarom doen mensen altijd zo denigrerend als ze Kia horen? Heb het idee dat mensen meteen een beeld krijgen van een Kia Picanto.Goed geschreven verhaal! Mooie auto uitgekozen ook!En dan vraag ik me af; wat is er mis met een Picanto?Ik rij zelf een Picanto TA, ben sinds een kleine 3 jaar ook vader van een zoontje en voor ons begint de Picanto nu pas wat klein aan te voelen soms.Met wat creativiteit past tot nu toe alles nog.En dan met een jaar of 3, als er zo'n 3 ton op de klok staat en de auto 10 jaar oud is komt er ws een nette gebruikte Stonic... Dat zou de eerste keer zijn in 20 jaar dat ik NIET van merk verander bij aanschaf van een andere auto.Of misschien toch wel, want een Renault Captur of Citroën C3 Aircross trekt me ook wel Quote
Renzo4000 Geplaatst 26 Juli, 2020 Geplaatst 26 Juli, 2020 @cobalttotaal niet eens met je statement. Het klopt dat door de aflopende daklijn de ruimte niet altijd geschikt is voor hogere objecten maar er is nog altijd 594 liter beschikbaar en dat is bovengemiddeld voor een c segmenter. Er zijn inderdaad kinderwagens die zodanig beroerd compact in te klappen zijn dat je dan tegen een probleem aanloopt. Mijn tip zou zijn voor het 1e levensjaar (daarna komt die kinderwagen toch niet meer in beeld); haal de bakken van de dubbele bodem er voor een jaartje uit, het is niet fraai om te zien maar waar hebben we het over? Het is maar de kofferbak en na een jaar kan alles weer terug want een buggy past prima. (@cobaltje moet hem wel inklappen hé :p) Kortom, laat je er niet zo door afschrikken @Mitch_Proceeden geniet van je Proceed en je jonge gezin! Quote
cobalt Geplaatst 27 Juli, 2020 Geplaatst 27 Juli, 2020 (aangepast) 13 uur geleden, Renzo4000 zei: @cobalttotaal niet eens met je statement. Het klopt dat door de aflopende daklijn de ruimte niet altijd geschikt is voor hogere objecten maar er is nog altijd 594 liter beschikbaar en dat is bovengemiddeld voor een c segmenter. Er zijn inderdaad kinderwagens die zodanig beroerd compact in te klappen zijn dat je dan tegen een probleem aanloopt. Mijn tip zou zijn voor het 1e levensjaar (daarna komt die kinderwagen toch niet meer in beeld); haal de bakken van de dubbele bodem er voor een jaartje uit, het is niet fraai om te zien maar waar hebben we het over? Het is maar de kofferbak en na een jaar kan alles weer terug want een buggy past prima. (@cobaltje moet hem wel inklappen hé :p) Kortom, laat je er niet zo door afschrikken @Mitch_Proceeden geniet van je Proceed en je jonge gezin! Verschil tussen een buggy en een grote kinderwagen :p, wij hadden een grote, en ik blijf erbij, die geraakt er niet in. Kon maar net in mijn golf variant, en in onze tucson ook maar net. Zal niet zeggen dat het geen goede wagen is, maar als je echt voor een gezinswagen gaat, pak je beter de gewone break. 27 Juli, 2020 aangepast door cobalt Quote
Renzo4000 Geplaatst 27 Juli, 2020 Geplaatst 27 Juli, 2020 Tuurlijk heb je dan iets meer ruimte met name in de hoogte, maar nogmaals dan stem je dus een auto af op een kinderwagen? Persoonlijk een vreemde redenering zeker als je de Proceed de mooiere auto vindt (de ceed is niet lelijk maar ook niet spraakmakend imho). Dan zou ik dus gewoon een kinderwagen nemen die wel goed ingeklapt kan worden. En zoals gezegd, als je de bakken eruit haalt hebt je veel meer diepte in de kofferbak. En bedenk dat met name het eerste jaar van een baby een kinderwagen met allerlei extra zaken nodig is, beetje zonde als je na een jaar denkt; had ik nou toch maar die Proceed genomen (die bijna net zoveel bagage kwijt kan als een passat station btw) 1 Quote
cobalt Geplaatst 27 Juli, 2020 Geplaatst 27 Juli, 2020 Ga ik mee akkoord, na een jaar is de grootste sleur er idd wel af. Quote
Wutroe Geplaatst 27 Juli, 2020 Geplaatst 27 Juli, 2020 (aangepast) Gefeliciteerd met je aanstaande nieuwe auto! Goede keuze, maar die reactie had je hier wel kunnen verwachten Ik reed voor de Proceed in een A3 Sportback en in vergelijking daarmee heeft de Kia echt een enorme kofferbak. Wij hebben een tweeling van 1,5 en de daarbij behorende kinderwagen slepen we nog regelmatig mee (loopt tig keer fijner dan een (tweeling)buggy). Ingeklapt past die prima in de kofferbak. Weliswaar met het zeiltje ingevouwen, maar dat vind ik niet erg. OK, in vergelijking met onze privéauto die we naast de A3 hadden (Peugeot 307 SW) kan het beter, maar dat weet je als je voor deze auto kiest. Als je met 1 kind de zooi niet mee krijgt, neem je echt veel te veel zooi mee. Zoveel poepen ze nou ook weer niet 27 Juli, 2020 aangepast door Wutroe Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 28 Juli, 2020 Topic Starter Geplaatst 28 Juli, 2020 (aangepast) Heren, bedankt voor de kritische reacties en ook felicitaties! De keuze voor de Proceed is voornamelijk ook omdat deze qua carrosserie lijkt op de CLA Shooting Brake. Alle extra's wat de Proceed te bieden heeft, was voor mij zeer overtuigend om de knoop door te hakken. In vergelijk met mijn huidige Mercedes A-klasse (kofferbakinhoud: 340 liter) heb ik straks in de Proceed bijna het dubbele. Wat voor mij aanzienlijk veel verschilt maakt!! De kleine man is nu net 3 maandjes oud en alles past ook in de auto. Alleen met veel passen, meten en bedenken wat wel of niet noodzakelijk is. Heerlijk om straks daar minder zorgen over te maken. Als ik jullie ervaring ook lees, zelfs met 2 kinderen moet dat goed komen. Klopt helemaal wat @Wutroe ook zegt: Als je met 1 kind de zooi niet mee krijgt, neem je echt veel te veel zooi mee . Tegen de tijd dat de Proceed geleverd moet worden, zijn we dan ook bijna 4 maanden verder en zal de buggy inderdaad ook aan te pas komen.@Murcielaygo Er is zeker niets mis met een Picanto. Maar ging meer om het imago dat veel mensen hebben over KIA. Merk ik bij de mensen in mijn omgeving en vriendenkring. Kijk er dus erg naar de reacties uit als ik de Proceed eenmaal tot mijn bezit heb. Denk dat we hier wel weten dat de auto ze versteld zullen doen staan. Door mijn enthousiasme heb ik inmiddels alle, dan ook echt alle KIA Proceed filmpjes op Youtube bekeken. Oh, wat zullen dit 4 lange maanden worden voor me 28 Juli, 2020 aangepast door Mitch_Proceed 1 Quote
Wutroe Geplaatst 28 Juli, 2020 Geplaatst 28 Juli, 2020 Haha veel plezier met de voorpret alvast! Ik heb 7 maanden moeten wachten, dus het kan nog gekker. Qua carrosserie heeft de Proceed zeker wel wat weg van de CLA, al vind ik zeker van buiten de Proceed ook gewoon mooier. Alleen het MBUX systeem van Mercedes had mij gaaf geleken. Quote
cobalt Geplaatst 28 Juli, 2020 Geplaatst 28 Juli, 2020 (aangepast) 11 minuten geleden, Wutroe zei: Haha veel plezier met de voorpret alvast! Ik heb 7 maanden moeten wachten, dus het kan nog gekker. Qua carrosserie heeft de Proceed zeker wel wat weg van de CLA, al vind ik zeker van buiten de Proceed ook gewoon mooier. Alleen het MBUX systeem van Mercedes had mij gaaf geleken. Idem hier, de proceed heeft een unieke kont. Maar alleen voor de MBUX zou ik al de mercedes al gekozen hebben alleen paste dat precies niet in mijn budget (firmawagen) 28 Juli, 2020 aangepast door cobalt Quote
Da_JoJo Geplaatst 11 Augustus, 2020 Geplaatst 11 Augustus, 2020 (aangepast) Op 28-7-2020 om 08:13, Mitch_Proceed zei: Heren, bedankt voor de kritische reacties en ook felicitaties! De keuze voor de Proceed is voornamelijk ook omdat deze qua carrosserie lijkt op de CLA Shooting Brake. Alle extra's wat de Proceed te bieden heeft, was voor mij zeer overtuigend om de knoop door te hakken. In vergelijk met mijn huidige Mercedes A-klasse (kofferbakinhoud: 340 liter) heb ik straks in de Proceed bijna het dubbele. Wat voor mij aanzienlijk veel verschilt maakt!! De kleine man is nu net 3 maandjes oud en alles past ook in de auto. Alleen met veel passen, meten en bedenken wat wel of niet noodzakelijk is. Heerlijk om straks daar minder zorgen over te maken. Als ik jullie ervaring ook lees, zelfs met 2 kinderen moet dat goed komen. Klopt helemaal wat @Wutroe ook zegt: Als je met 1 kind de zooi niet mee krijgt, neem je echt veel te veel zooi mee . Tegen de tijd dat de Proceed geleverd moet worden, zijn we dan ook bijna 4 maanden verder en zal de buggy inderdaad ook aan te pas komen.@Murcielaygo Er is zeker niets mis met een Picanto. Maar ging meer om het imago dat veel mensen hebben over KIA. Merk ik bij de mensen in mijn omgeving en vriendenkring. Kijk er dus erg naar de reacties uit als ik de Proceed eenmaal tot mijn bezit heb. Denk dat we hier wel weten dat de auto ze versteld zullen doen staan. Door mijn enthousiasme heb ik inmiddels alle, dan ook echt alle KIA Proceed filmpjes op Youtube bekeken. Oh, wat zullen dit 4 lange maanden worden voor me Welkom ! De reakties zijn voornamelijk 'wat een mooie auto' en 'oh dat is geen porsche ?' Ik herken het enthousiasme, heb na aankoop ook alle filmpjes zitten kijken. Ik heb hem gewoon blind zo gekocht, want ik dacht zelfde onderstel+betere stoelen+meer kofferbak+zeer mooie auto+turbo, verbetering op mijn oude 2013 ceed 1.6 dat zal wel goed zijn dan . Daarna pas info opgezocht en kwam mijn auto tegen in de reviews, precies deze. Kenteken 666 in t midden, zul je ongetwijfeld tegen zijn gekomen. De kinderzit maxicosi past prima er in en ik had er van de week voor 5 mensen aan bagage in zitten. Zelfs de 3 volwassenen en 2 kids van 10 en 12 ging veel beter dan in mijn oude auto. Ik ben 1.93m en dat past best, mijn haar komt tegen het dak soms als ik echt kaarsrecht rechtop ga zitten. Niet erg want dan weet ik dat ik vergeten ben het te kammen Ik rijd er nu een maand in en de auto maakt me erg blij. De stoelen zijn een beetje tricky gezien ze niet echt gemaakt zijn op lange mensen moet je ze precies goed afstellen om geen rugpijn te krijgen. Zodra je het juiste afstelpunt hebt gevonden zit het als n goede fauteuil thuis. De buitenspiegels maken meer dan goed van wat je door de achterruit mist. De automaat moet je ook niet plots pedaal op bodem trappen want dan duurt het even voor ie reageerd, gaat 2 trapjes terug en toerental moet zakken en turbo gevuld worden voor dat het koppelt, maar dan gaat ie ook als n speer vooruit. Zelf iets anticiperen en terugschakelen werkt beter. Verder kun je de autoradio hacken en er netflix en youtube op draaien, gaat zeer goed voor n eigenlijk te slome processor. Houd de kids doodstil, tenminste mijn neefje en nichtje hebben een uur stilgezeten, erg uniek in hun geval . Vragen, opmerkingen, je verhaal kun je hier altijd kwijt. @Renzo4000geeft je graag antwoord En anders de rest wel , dus welkom bij de club. Hopelijk kun je er snel van gaan genieten. 11 Augustus, 2020 aangepast door Da_JoJo 1 Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 26 November, 2020 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2020 Aankomende zaterdag is het dan eindelijk zover en mag ik mijn Proceed bij de dealer ophalen. Hij is sinds vorige week woensdag gelost waarvan de dealer mij meteen op de hoogte heeft gesteld. En omdat de auto toch nog 1,5 week daar staat, heb ik aangegeven om de volledige LED-pack voor mij toe te passen en te monteren. Dit wordt inclusief de mistlampen. Ben stiekem wel een beetje aan het balen dat juist deze week officieel bekend is gemaakt dat er een Mild Hybrid uitvoering binnenkort te bestellen is. Achja, zo is er maar altijd wat te zeiken. Neemt niet weg dat ik heeeeeeul enthousiast ben en uit kijk naar zaterdag! Foto's en filmpjes volgen z.s.m. Quote
Specialmade Geplaatst 26 November, 2020 Geplaatst 26 November, 2020 Alvast veel veilige kilometers en veel rijplezier. 1 Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 1 December, 2020 Topic Starter Geplaatst 1 December, 2020 (aangepast) Zoals beloofd, bij deze enkele foto's van de eerste 2 dagen. WAT een heerlijke auto om mee te rijden. Met 6km op de teller de showroom uit gereden. Zaterdag (dag van levering) was best een koude en mistige dag. Dus kwam de stoel- en stuurverwarming heel goed van pas. Op de snelweg was het gelijk even wennen met alle besturingsassistenten. En is mij opgevallen dat ondanks de tussenafstand op de voorligger in de adaptieve cruise control op minimaal staat, dat de Proceed al vanaf best een groot afstand van snelheid verminderd. Daar zal ik komende weken nog met de diverse instellingen moeten uitproberen wat wel en niet prettig rijdt. Eenmaal thuis aangekomen, meteen aan de slag gegaan met profielinstellingen in de auto persoonlijk te maken. Je verzint het niet, maar kreeg van iedereen (ook onbekenden) die voorbij liepen, een complimentje over de auto. De buren konden het ook niet laten even een rondje om de auto te lopen . In de zon komt de kleur Penta-metal tot zijn recht! Zeer tevreden met deze diep grijze kleur. En de 18" velgen staan perfect op een auto van dit formaat. Panorama schuifdak i.v.m. de kou nog niet mee gereden maar alleen de binnenscherm open. Dit scheelt aanzienlijk veel licht in het interieur, gezien de hemelbekleding in kleur zwart is. Helaas krijg ik de UVO connect in de auto niet geactiveerd. Icoontje blijft draaien een geeft vervolgens aan geen verbinding te hebben met KIA Service. Ook tijdens het rijden geprobeerd, maar helaas zonder succes. Eén van deze dagen maar even weer langs de dealer. Mogen zij het maar eens proberen. Het Multimedia systeem is even wennen. Ik weet niet of de nieuwe update standaard zo is, maar ik heb van de icoontjes in een soort roze/paarse kleur. Alle instellingen doorgelopen, maar kan deze dus niet wijzigen? Wellicht hebben andere Proceed rijders ervaring hiermee? Daarnaast als ik op dat HOME icoontje (links boven) druk, krijg ik in principe alleen mijn profielicoon en een digitale klok over de gehele scherm te zien. Geen idee of dit ook standaard is in de nieuwe update. Tijdens een het proefrijden in de maand Juli, kreeg ik daar 3 verschillende "widgets" (splitscreen: Weer info, Navigatie en Media). Ook de instellingen doorgelopen en zou je denken dat deze in te stellen is via Home screen, maar kan daar alleen de icoontjes anders sorteren. Mocht iemand hier ervaring mee hebben, hoor ik dat graag! Voor de rest een prachtige auto en prima rij eigenschappen. Na 3 dagen al 390 heerlijke kilometers mee gereden. 1 December, 2020 aangepast door Mitch_Proceed Quote
pdakkerman Geplaatst 1 December, 2020 Geplaatst 1 December, 2020 Van harte Blijft ook een mooie kleur dit Quote
Renzo4000 Geplaatst 2 December, 2020 Geplaatst 2 December, 2020 @Mitch_Proceed gefeliciteerd met je Proceed en ik kan niet anders zeggen dat de Penta een mooie kleur is Wat betreft je mediasysteem; je hebt de laatste update geïnstalleerd gekregen. Helaas zijn er een hoop nuttige zaken verwijderd zoals de 3 widgets op je homescreen. Alleen dat al is voor mij een reden om voorlopig nog niet een update uit te (laten) voeren. Daarnaast is de automatische zoom van de navigatie enorm slecht geworden. Hopelijk komt er snel een update die deze zaken weer oplost EN hopelijk eindelijk eens Android Auto op full screen (of op zijn minst split screen). Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 2 December, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2020 (aangepast) Ten eerste, jullie allen bedankt voor de felicitaties . @Renzo4000, voordat ik de auto heb gekregen, heb ik inderdaad via diverse topics op het forum gelezen dat men niet al tevreden is met de update. Maar had nooit verwacht dat er zo grote wijzigingen zijn toegepast in de update. Nu ervaar ik het zelf ook uiteraard. Vanochtend nog enkele foto's gemaakt van mijn multimediascherm. Bij mij gaat het ten eerste om de kleur. Zoals je op de onderstaande foto's kunt zien, heb ik een paars/roze kleur wat betreft de icoontjes en achtergrond. Is dit een standaard kleur van de update? Je zou toch denken dat een gebruiker dit kan wijzigen. Daarnaast is de homescreen met alleen mijn profielnaam, digitaal klokje, temperatuur en een afbeelding van de navigatie niet echt een scherm met boeiende info. Morgenmiddag ga ik even opnieuw langs de dealer voor het activeren van UVO. Ik krijg het namelijk nog steeds niet voor elkaar. Klopt het dat je d.m.v. UVO de informatie binnenkrijgt over file en flitsers? Want dat heb ik nu namelijk ook nog niet. Vraag me namelijk af of dit verholpen is als UVO in de auto is geactiveerd. Ik heb een iPhone en moet zeggen dat Apple Carplay tot heden wel goed loopt. Zelf nog niet geprobeerd met een Android toestel. 2 December, 2020 aangepast door Mitch_Proceed Quote
Renzo4000 Geplaatst 2 December, 2020 Geplaatst 2 December, 2020 @Mitch_Proceed zover ik weet kan de kleur niet aangepast worden inderdaad, Vind het overigens niet zo netjes dat jouw dealer niet even geholpen heeft met de UVO installatie. Heb je deze stappen gevolgd: En het klopt dat hiermee live services mee geactiveerd wordt (voor oa files en flitsers). Succes bij de dealer! Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 2 December, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2020 (aangepast) Instructies heb ik inderdaad gevolgd. Ook via een ander filmpje in de digitale handleiding. Na het drukken op "UVO activeren" en de voorwaarden te accepteren, blijft het icoontje cirkels draaien en geeft na een minuut of 2 aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met KIA services. IMEI nummer is wel te lezen, dus die is gewoon beschikbaar. Wat jammer dat de kleur niet gewijzigd kan worden. zoals het nu is, is het niet lelijk, maar heeft ook zeker niet mijn voorkeur. Bedankt voor het toelichten over die live services @Renzo4000. Hoop dat ze het morgen voor elkaar krijgen. 2 December, 2020 aangepast door Mitch_Proceed Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 2 December, 2020 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2020 (aangepast) Vanmiddag heb ik voor de zekerheid toch maar even naar de dealer gebeld. Uit voorzorg de vraag gesteld of ze wel even de tijd voor me zouden hebben als ik langs kom. Langs komen kan uiteraard altijd, maar zij hebben mij geadviseerd om zelf even het resetknopje rechts onder de scherm even in te drukken met een smal puntig voorwerp (met draaiende motor). Blijkt dus dat deze resetknop alleen de UVO reset en niet alle instellingen in het multimedia systeem. Auto daarna uitzetten en opnieuw starten.... en UVO in de auto doet het! geactiveerd en al. Verkeersinformatie en Weersverwachtingen worden nu goed weergegeven. Maar je verzint het niet. Doet de UVO het in de auto het eindelijk, blijkt dat ik mijn auto nog niet kan toevoegen aan de app omdat de servers (op mobiel) niet bereikbaar zijn . Zal het morgen maar opnieuw proberen. In ieder geval een handige tip wat betreft de resetknop. Deze reset dus alleen de UVO verbinding. 2 December, 2020 aangepast door Mitch_Proceed Quote
Renzo4000 Geplaatst 2 December, 2020 Geplaatst 2 December, 2020 @Mitch_Proceeddie reset knop is niet perse voor het resetten van de UVO verbinding ;). Het is feitelijk een reboot (ook wel softreset) van je hele mediasysteem. Dit is vergelijkbaar met het uit en aan zetten van je smartphone. Bedenk ook dat het multimediasysteem draait op een versie van Android. Waarschijnlijk bleef er een proces "hangen" waardoor de UVO connectie het niet deed. Maar fijn dat het opgelost is. Quote
Mitch_Proceed Geplaatst 22 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 22 Januari, 2021 (aangepast) Iemand hier misschien ervaring met hoe de adaptieve cruise control defintief uit te zetten en gewoon cruise control te krijgen? Dus gewoon op CC rijden i.p.v. SCC. In de handleiding staat het volgende, maar werkt niet in de Proceed MY2020. Ook heb ik diverse filmpjes op internet gevonden waarbij je via instellingen op het multimediasysteem eenvoudig SCC kunt uitzetten. Maar daar gaat het nog om de vorige software. Het lijkt wel alsof ik niet de mogelijkheid heb om alleen op CC te rijden. Reden voor het willen uitschakelen is omdat ik ondanks de tussenafstand op mijn voorligger op “minimaal” heb staan, alsook de reactiesnelheid op “traag”, dat de auto in mijn optiek al vanaf best een grote afstand van snelheid mindert. Op de snelweg rijdt dit heel onprettig, waardoor al gauw een achterligger naar de linkerbaan wisselt omdat mijn auto ook langzamer begint te rijden. Met als gevolg dat ik eerst moet wachten tot zij me voorbij zijn zodat ik ook van baan kan wisselen. Graag verneem ik een reactie van iemand die hier ervaring mee heeft of de oplossing weet. 22 Januari, 2021 aangepast door Mitch_Proceed Quote
Rickvi1 Geplaatst 23 Januari, 2021 Geplaatst 23 Januari, 2021 In de mijn Ceed MY19 kan ik inderdaad als ik de SCC aan heb staan, maar niet geactiveerd, eventjes het afstands knopje ingedrukt houden en dan schakelt hij om (met een piepje). De cruise control mag op dat moment niet actief zijn! dus even zelf gas geven. De reactiesnelheid doet volgens mij niet zoveel met eerder of later afremmen. Dat gaat er meer om hoe snel je auto moet optrekken als hij weer vrij baan heeft. Althans, zo lijkt het in mijn optiek. Quote
Renzo4000 Geplaatst 23 Januari, 2021 Geplaatst 23 Januari, 2021 Ik heb ook een my2020 uitvoering en alleen CC werkt inderdaad door de afstandknop ingedrukt te houden voor een seconde of 3. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.