Jump to content
henk jan brokers

winterbanden

Recommended Posts

Ik ben op zoek  naar winterbanden. In eerste instantie gewoon de ANWB/ADAC test gelezen. (https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/bandentests/winterbandentest/235-55r17-v-getest-in-2020) Heb de test van 235/55/17 gepakt, omdat dit het dichtste in de buurt komt.

Hier lijken twee types er goed uit te komen: 

-Michelin Pilot Alpin 5

Bridgestone Blizzak LM005

De Michelin heeft betere prestaties, zo lijkt het. Maar op punten die ik belangrijk vind voor een EV (geluid en slijtage) lijkt Bridgestone weer beter te zijn. 

Wat zou jullie advies zijn? Of wat hebben jullie zelf? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Luxata
      Ik heb zojuist een goede set winterbanden besteld inclusief de stalen velgen ervoor. Niet via de Kia dealer maar een banden boer. Die hadden me geadviseerd om de stalen velg in ET 50 te nemen . Nu zie ik op een velgen afmeting site dat de originele stalen velg normaal et51 is maar ET50 passen er ook op . Moet ik nu de ET50 om laten zetten naar ET 51 velgen of zeggen jullie dat het niets uitmaakt ? Iemand hier ervaring mee ?
    • By Nico vd Meulen
      Te koop aangeboden: winterbanden op stalen velgen. Uniroyal 165 60 R14 79T. RV: 5,6 mm, LV: 5,6 mm, LA: 4,8 mm, RA: 3,2 mm. Op te halen in Almere.
    • By St1300
      Te koop een mooi setje stalen velgen met winterbanden voor een KIA VENGA
      ivm verkoop auto, nog geen 1500km mee gereden
      merk:HANKOOK 195/65R15
      steekmaat 5x114

• By Johan Lenferink
      Omdat ik overgestapt ben op een Xceed bied ik de winterbanden van mijn niro aan , samen met de originele rubberen matten (4) en rubberen kofferbakmat. af te halen in Weert en of Eindhoven
      De banden hebben een profiel van 2 x 6 mm en 2 x 6.5 mm merk: vredestein ( snowtrac ) maat : 205/60 R16
      interesse ? dan s.v.p. bieden
    • By ff4266
      Te koop aangeboden, deze zeer nette velgenset met winterbanden. Nauwelijks gebruikt en de auto(Rio) is er al een tijdje niet meer. 
      15 inch
      4 X 100
      ET 43
      naafdiameter 54,1
      6 mm profiel
      Vraagprijs: 140 euro, op te halen in Wassenaar ZH.

• Create New...