Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

KIA Sorento Pace PHEV besteld in november 2011 via Direct Lease. (België)
Na aandringen bij de dealer steeds een vermoedelijke productiedatum gekregen die reeds 3 keer werd uitgesteld.
Momenteel is vermoedelijke productiedatum augustus 2023, met vermoedelijke leveringsdatum in november 2023.
Dat zal dus 2 jaar wachten worden... Hopelijk zal het niet langer wachten worden...

Geplaatst

Omdat een buurtgenoot zijn Sorento, die hij 2 maanden (mrt-22) later dan ik(jan-22) had besteld, al wel bij de dealer staat begin juni heb ik mijn leasemij eens laten drukken. Die kwamen zowel via de dealer als via hun contacten tot hoog niveau bij Kia NL ook niet verder. Het antwoord blijft, pas als hij op de boot staat weten we iets. Enige verschil tussen zijn auto en de mijne is het optie pakket. Hij heeft Dynamicplus line en ik de executive. 

Omdat mijn huidige auto nu echt een definitief ultimatum heeft gekregen en binnenkort stil moet komen te staan heb ik besloten mijn Sorento te annuleren. Gezien de mogelijke productiestop ga ik voor een occasion lease die er met een paar weken is. Heb geen vertrouwen meer dat Kia binnen afzienlijke tijd gaat leveren voordat ik zonder een 7-zits zit.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ondertussen advocaat ingeschakeld. 

Want we hoorden niets van de garage. Antwoord gekregen dat ze een sorento PHEV kunnen leveren die in België is aangekomen. Maar verschillende opties niet heeft. 

Dit omdat volgens kia wij een sorento V1 hebben besteld en vanaf 2022 is het V2 geworden. 

En daar beschikt de pace versie niet meer over dezelfde opties als V1. 

Blind spot monitor met weergave in tellers, 

360 camera, 

Rear crossing collision avoiding, 

Bose audiosysteem met extra tweeters en subwoofer

Ontbreken allemaal tegenover de wagen die wij besteld hebben. 

Nu wil kia hiervoor maar 1000€ van de prijs doen en anders ontbinden ze gewoon de overeenkomst. 

Hiermee kunnen wij echter niet mee akkoord gaan. De 360 en blind spot monitoring was juist 1 van de redenen om voor de pace versie te gaan. 

Het probleem is als we nu een andere PHEV moeten bestellen deze fiscaal veel minder interessant is. 

Wat mij ook verbaasd is dat hier mensen zijn die veel later besteld hebben en hun wagen al hebben. 

• 1 maand later...
Geplaatst

KIA Sorento Pace PHEV besteld in november 2011 via Direct Lease. (België).
Laatste update ging de garage geven eind juni 2023. Helaas niets meer gehoord.
Half juli 2023 nieuwe update gevraagd aan de garage en meteen antwoord gekregen dat de auto geleverd was en ik deze na 2 dagen mocht gaan ophalen.
Uiteindelijk auto opgehaald bij garage op 19/07/2023.
Auto heeft nieuwe facelift en alle bestelde opties. Enkel de trekhaak werd vergeten en zal eind deze maand nog geplaatst worden door de garage.
Ik rijd er nu een maand mee en ik moet zeggen dat het het wachten waard was, ook al heeft dit enorm lang geduurd.
Hopelijk krijgt iedereen in dit forum uiteindelijk zijn bestelde auto.

Geplaatst

Net voor de kerst in 2021 is vanuit de dealer de bestelling voor mijn Sorento (DynamicPlusLine, PHEV) de deur uit gegaan. Morgen zal de dealer hem bij mij thuis afleveren. Meer dan 20 maanden verder, maar uiteindelijk dan toch zo ver. Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen...

Geplaatst

Hier blijft de lijdensweg maar aanhouden. 
Auto besteld 12/21

de auto is geleverd in de haven 07/23

staat nu reeds 2 weken in de garage maar geraakt niet ingeschreven daar de site van DIV plat ligt. 
geen zicht op wanneer dit hersteld is 😖😖😖

Geplaatst
On 8/25/2023 at 12:53 AM, Kriskv said:

Hier blijft de lijdensweg maar aanhouden. 
Auto besteld 12/21

de auto is geleverd in de haven 07/23

staat nu reeds 2 weken in de garage maar geraakt niet ingeschreven daar de site van DIV plat ligt. 
geen zicht op wanneer dit hersteld is 😖😖😖

Kijk hem maar goed na of alle opties er effectief opzitten. Want met hun V2 versie ontbreken er veel dingen. Die er oorspronkelijk wel opzaten. 

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...