Ga naar inhoud

Levertijd Kia Sorento PHEV


IvdW

Aanbevolen Berichten

Nieuw Belgisch lid hier :-)

Sorento 2.2 CRDI AWD (met alle mogelijke opties, kleur Steel Grey) besteld begin 03/2022, gefabriceerd in Korea op 28/06, afgeroepen in haven op 05/09 en staat nu op de vrachtwagen van Antwerpen naar de dealer. Ik verwacht hem eind volgende week of de week later op te halen bij de garage. Daarna kan hij naar de wrapper voor chrome-delete en dergelijke. 

Toen ik de bon tekende was mij gezegd dat ik hem ging hebben in november/december. Maar door de productie vermindering van PHEV/HEV is mijn diesel naar voor gekomen...

Gisteren was ik nog in de garage en blijkbaar is de versie de je nu kan bestellen (de MQ4C, ik heb een MQ4B) niet meer te krijgen met Panorama Pack.... Wachttijd 20 maanden is mij gezegd. 

Waar op dit forum kan je jezelf voorstellen? Eventueel wat foto's van de bolide. Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vorige week een aangetekend schrijven ontvangen van mijn Kia Garage.
Kia Belgium heeft mijn garage geïnformeerd dat wegens de COVID-crisis er een wereldwijd tekort aan halfgeleiders is ontstaan die nodig zijn in de Kia-electronica.
Kia Belgium beweert nu in een geval van overmacht te zitten.

Even ter info, ik heb besteld:

Kia Sorento PHEV full option.
Besteldatum: 6 Augustus 2021
Body in date: ONBEKEND
Production completion: ONBEKEND

Blijkbaar heeft Kia Belgium weinig krediet bij Kia corporate, als je ziet dat hun bestellingen gewoon naar achter geschoven zijn.
Mijn dealer heeft 20 auto's met vertraging waarvan 7 met een vertraging waarvan ze de einddatum nog niet kunnen inschatten.
Ik denk niet dat er een ander Europees land is waar een KIA Sorento die vorig jaar augustus besteld werd nog niet geleverd is.

Jammer dat dit mij en mijn dealer overkomt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, zei Peter Bosmans:

Vorige week een aangetekend schrijven ontvangen van mijn Kia Garage.
Kia Belgium heeft mijn garage geïnformeerd dat wegens de COVID-crisis er een wereldwijd tekort aan halfgeleiders is ontstaan die nodig zijn in de Kia-electronica.
Kia Belgium beweert nu in een geval van overmacht te zitten.

Even ter info, ik heb besteld:

Kia Sorento PHEV full option.
Besteldatum: 6 Augustus 2021
Body in date: ONBEKEND
Production completion: ONBEKEND

Blijkbaar heeft Kia Belgium weinig krediet bij Kia corporate, als je ziet dat hun bestellingen gewoon naar achter geschoven zijn.
Mijn dealer heeft 20 auto's met vertraging waarvan 7 met een vertraging waarvan ze de einddatum nog niet kunnen inschatten.
Ik denk niet dat er een ander Europees land is waar een KIA Sorento die vorig jaar augustus besteld werd nog niet geleverd is.

Jammer dat dit mij en mijn dealer overkomt. 

 

Denk dat op de wereldschaal zowel Nederland als België klein zijn voor Kia Corporate. Volgens mij zijn er ook wel Nederlandse leden die nog aan het wachten zijn.

Zat  vandaag even op de site van Eukor te kijken. Zij verschepen de auto's vanuit Korea naar NL en BE. Zie dat de laatste boot eind augustus is vertrokken naar R'dam en Antwerpen aankomst begin oktober in R'dam. Voor September of later staan nog geen nieuwe afvaarten gepland. Doet mij vrezen voor leveringen einde dit jaar en dat veel zo niet alles naar 2023 gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei Sorentootje:

Hier vandaag opgehaald. Machtig mooie auto en het wachten zeker waard. Mooie stap omhoog vanaf een Skoda Kodiaq. Hou vol, mede-bestellers!

Gefeliciteerd. Veel plezier ermee! Welke kleur uitvoering heb je? Wellicht een mooie foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 9-8-2022 om 21:47, zei Jrbl:

Helaas weer uitgesteld, naar week 51...

Goed nieuws, 

Week 26 werd uiteindelijk uitgesteld naar week 51.
Maar de auto is gemaakt en staat op de boot.
Eind oktober kan ik hem ophalen! 🥳

Kia Sorento, Hybrid, Executive
Besteld: december 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


In juli 2021 besteld de PHEV gravity blue alles erop en eraan  levering steeds uitgesteld per maand nu per week...... 9 november  12 november  laatste is 24 november  maar nog steeds geen chassis nr dus ook niet in productie  ga ervanuit dat het dan Januari wordt...... maar het wordt steeds minder leuk zeker omdat geen echte info geven  en Oekraïne in 2021 july was er nog niks aan de hand .... maarja is ff niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


I don't think we could help you, even if we did have the contact info, as Kia Netherlands and Kia Belgium (you're Belgian, right?) at completely different organizations.

The only thing they have in common is being dependant on Kia Worldwide, who actually make the cars. But the latter will not help you out and refer you to your regional organization.

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uur geleden, zei Vgamma:

Google traduction :

Heeft u enig idee hoe we in contact kunnen komen met Kia Corporation ?
Misschien een contactpersoon in het Engels zoeken?

Er moet iemand de leiding hebben

Chung Eui-sun is de Chairman of Hyundai Motor Group en daarmee de baas van Kia Motors. Hij heeft dus de leiding ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo weet er iemand hoelang het duurt vanaf aankomst in Rotterdam naar de dealer   op dit moment staan er 2 schepen op de planning aankomst 11 november  en 15 november   vooralsnog staat onze sorento op 24 november levering maar er is nog steeds geen productie nr vermeld  dus blijft spannend  zeker omdat onze kia dealer steeds vaker auto's geleverd krijgt die nog niet verwacht worden  (besteld in juli 2021)🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, zei henryy:

Hallo weet er iemand hoelang het duurt vanaf aankomst in Rotterdam naar de dealer   op dit moment staan er 2 schepen op de planning aankomst 11 november  en 15 november   vooralsnog staat onze sorento op 24 november levering maar er is nog steeds geen productie nr vermeld  dus blijft spannend  zeker omdat onze kia dealer steeds vaker auto's geleverd krijgt die nog niet verwacht worden  (besteld in juli 2021)🙄

Volgens mij een week of 4-5 als ik oude berichten goed heb begrepen. Ca 2 weken van de boot naar de dealer en dan nog ca 2 wkn voor aflever klaar maken.

 

die 24-11 is dus erg optimistisch. Maar ik kan mis zijn en dat het ineens sneller gaat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 hours ago, henryy said:

Hallo weet er iemand hoelang het duurt vanaf aankomst in Rotterdam naar de dealer   op dit moment staan er 2 schepen op de planning aankomst 11 november  en 15 november   vooralsnog staat onze sorento op 24 november levering maar er is nog steeds geen productie nr vermeld  dus blijft spannend  zeker omdat onze kia dealer steeds vaker auto's geleverd krijgt die nog niet verwacht worden  (besteld in juli 2021)🙄

Misschien niet wat je wilt horen, maar zolang er geen VIN/productienummer bekend is, kan er geen garantie worden gegeven over de leverdatum. Ik doe de aanname dat je een plug-in hebt besteld, want ik heb vorige week van mijn dealer vernomen dat plug-ins bijna niet worden geproduceerd en de levertijd blijft opschuiven- die van mij van november 2022 naar december 2022.

Ik heb mijn Sorento in oktober 2011 besteld en de levering was gepland voor maart.

Maar fingers crossed 🤞 dat jouw Sorento eind november kan worden opgehaald 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 hours ago, Tommy1337 said:

Misschien niet wat je wilt horen, maar zolang er geen VIN/productienummer bekend is, kan er geen garantie worden gegeven over de leverdatum. Ik doe de aanname dat je een plug-in hebt besteld, want ik heb vorige week van mijn dealer vernomen dat plug-ins bijna niet worden geproduceerd en de levertijd blijft opschuiven- die van mij van november 2022 naar december 2022.

Ik heb mijn Sorento in oktober 2011 besteld en de levering was gepland voor maart.

Maar fingers crossed 🤞 dat jouw Sorento eind november kan worden opgehaald 😀

ik verwacht niks meer :-)    enige wat anders is de lever datum werd steeds een maand verplaatst en sinds augustus  steeds een paar dagen 4 november 10 november 12 november en nu dan 24 november onze dealer heeft er 4 die rond de zelfde tijd besteld zijn en 1 eigen showmodel allemaal de zelfde datum nu  1 met vin/productienr   rest niet maar schijnt vaker voor te komen dat er toch ineens een kia voor de deur staat    mjn zus heeft nieuwe kia picanto besteld levering december  ......komt nu volgende week   ook uit het niets........  dan de grote vraag stel dat na zo lang wachten die Sorento er wel staat ........ in januari pas op kenteken zetten of mijn geduld nu op :-)        we wachten af  er zijn problemen genoeg in de wereld.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Afgelopen zaterdag mijn wagen eindelijk volledig afgewerkt gaan ophalen. Wagen is voorzien van chrome-delete (gloss black wrap), gespraycoate (dus volledig binnen/buiten) remhoeven in donkerrood, zwarte OEM logo's en een keramische coating van SYSTEM X, ik koos voor de "Max" met 10 jaar garantie. 

Deze werken werden uitgevoerd door FoilFanz en MST Polish te Maasmechelen, de firma's liggen naast elkaar wat zeer handig is. 

Wagen staat op 21 inch JUDD Model One velgen icm Vredestein Quattrac Pro (allweather) 265/40/21. 

Zeer blij met het resultaat en de eerste 300km met de 2.2CRDI AWD zijn althans zeer overtuigend.

Wel een lopend dispuut met de dealer, zit nu bij KIA België. 

Toen FoilFanz begon met het wassen van de wagen merkte ze gelijk transportschade op. Er was lakschade aan de passagiersdeur vooraan en deze deur was ook niet correct afgesteld. De dealer (ik nog geen namen noemen) wou/kon me niet snel genoeg helpen dus gaf ik op eigen kosten opdracht tot herstel aan een carrossier waar Foilfanz veel mee samenwerkt, nl. Toyota Dexters in Maasmechelen, echt topmensen en vakmannen.

Echter merkte ze bij afronden van herstelling van de deur op dat er achter de nummerplaathouder (gemonteerd door de dealer) 4 gaten verdoezeld waren in het plaatwerk. De dealer had de plaathouder met 4 zelf borgende schroeven in het plaatwerk gezet. Ook nog eens veel te ver naar links, dus bij centreren van de houder was er een gat zichtbaar. Totaal onbegrijpelijk, want er zijn 2 gaten voorzien om een houder in te plaatsen.... Ook hier moest ik op geen verantwoordelijkheidszin of snelle oplossing van de dealer rekenen.

In totaal voor 900 euro kosten gehad om de schade te laten herstellen.

Spijtig dat het zo moest lopen maar dan kan de wagen uiteraard niet aan doen.... Nu afwachten wat KIA me zal voorstellen. 

31f6b59d-1351-48de-88eb-8e657e487d81.JPG

89b8c111-3dda-4d6f-8ecc-8b03e4acb2b7.JPG

341dc49d-92f4-4e55-9992-4ff13bbcdbbf.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

7a2317ab-b3b6-4727-8fe5-423f807dcc48.JPG

IMG_1253.JPG

IMG_1256.JPG

thumbnail_image1.jpg

thumbnail_image0.jpg

thumbnail_image3.jpg

thumbnail_image2.jpg

thumbnail_be2a7415-96bb-437e-8f1a-e921cad5f6f7.jpg

 

aangepast door GertH
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Maandag op de ring van Antwerpen 2 vrachtwagens zien rijden vol met Kia sorrentos. De mijne (volgens garage nog geen productiedatum) zal er niet bij zijn. Hopelijk staat de wagen van sommigen hier op het forum er wel bij. Er wordt in ieder geval nog geleverd. Dat is al positief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben het forum nu al even aan het volgen en nu mijn eerste reactie.

Ik heb einde januari 2022 de Sorento Pace PHEV in Gravity blue besteld in Vlaanderen.

Opties panoramisch dak en trekhaak. Levertermijn toen 12 tot 15maanden.

Momenteel is nog niets geweten over productie maar garage liet me net weten dat levertermijnen terug drastisch zouden beteren van auto´s besteld in 2022.

Ik hoop dus nog steeds op een levering einde januari 😊

Nog even verder nagelbijten zoals alle andere hier 😅

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag van de dealer een update gekregen. Er is nog geen zicht op de levering van mijn Sorento PHEV. Om wel in januari/februari te kunnen rijden in een nieuwe Sorento heb ik het aanbod gekregen om de order aan te passen van een PHEV naar een HEV. Dit aanbod is gekomen vanuit Kia Nederland en zal naar meer kopers van een Sorento worden gestuurd die wachten op een PHEV.

Dit is voor mij geen optie aangezien een HEV een 5-zits is en ik de 7-zits nodig heb. Voorlopig dus nog geen auto voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ter aanvulling op mijn vorige post. De dealer heeft 27 auto's in de wacht staan die ze dezelfde vraag hebben gesteld.

 

Op advies van hun heb ik Kia Nederland een mail gestuurd maar ook dat is een weg vol cliche's. We kunnen er niks aan doen, overmacht en we vragen om geduld. We hebben geen invloed op de productie en kunnen dus niks versnellen voor u.

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 11/8/2022 at 4:15 PM, FidjeB said:

En ter aanvulling op mijn vorige post. De dealer heeft 27 auto's in de wacht staan die ze dezelfde vraag hebben gesteld.

 

Op advies van hun heb ik Kia Nederland een mail gestuurd maar ook dat is een weg vol cliche's. We kunnen er niks aan doen, overmacht en we vragen om geduld. We hebben geen invloed op de productie en kunnen dus niks versnellen voor u.

Ik heb nog geen aanbod ontvangen, maar toevallig gisteren wel de dealer gesproken. Ook hij geeft aan dat ze dit jaar geen auto meer verwachten en helaas geen zicht op levering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...