Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

EVNotify ABRP en OBD2

Gast Peter Boermans

Aanbevolen Berichten

Gast Peter Boermans
Geplaatst

Ik heb sinds vandaag mijn OBD2 dongel geactiveerd en gekoppeld middels EVNotify aan ABRP - werkt volgens mij wel goed - nu even een vraag aan de kenners... kan ik de OBD2 dongel gewoon in de poort laten of vraagt dit veel stroom van de accu als de auto stil staat? Is het dan slimmer om de dongel er iedere keer uit te halen? Maar dan registreert EVNotify mogelijk de laad sessies niet?

Hoor graag jullie bevindingen...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb sinds vandaag mijn OBD2 dongel geactiveerd en gekoppeld middels EVNotify aan ABRP - werkt volgens mij wel goed - nu even een vraag aan de kenners... kan ik de OBD2 dongel gewoon in de poort laten of vraagt dit veel stroom van de accu als de auto stil staat? Is het dan slimmer om de dongel er iedere keer uit te halen? Maar dan registreert EVNotify mogelijk de laad sessies niet?

Hoor graag jullie bevindingen...

Kan er gewoon in blijven .

• 11 maanden later...
Geplaatst

De OBD2 dongle trekt stroom uit de 12V accu ook als de EV uitgezet is.

Daarom heb ik een verlengkabel met aan-/uitschakelaar aangeschaft. Daarmee voorkom ik een lege 12V accu.

Geplaatst (aangepast)
8 uur geleden, zei Peter-036:

Er is een instelling waarmee je de 12V accu op peil houdt uit de HV accu, wanneer 'ie dat doet zullen er laadcontrolelampjes achter de voorruit knipperen, ook als de auto niet aan het laden is.

Weet dat dit niet ongelimiteerd gaat. Als de auto te vaak naar z’n zin de 12V-accu op moet peppen, dan stopt-ie daarmee. Dat is om te voorkomen dat een defect, storing of zoiets onopgemerkt blijft en uiteindelijk de rij-accu langzaam leegtrekt. Zoiets staat dacht ik ook in het instructieboekje (dat maar weinig mensen lijken te lezen…).

aangepast door Hippe lip
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...