Jump to content

jmourik

twee signalen na het vervangen van de trekhaak module

Recommended Posts

ik heb een sportage 1.6 uit 2011 met trekhaak gekocht. helemaal mooi maar toen we de fietsendrager er op zetten deed de verlichting raar geen knipperlicht bij het remmen wel kniperlicht geen remlicht ect.. dus terug naar de garage deze heeft een module vervangen alle verlichting werkt alleen als ik de auto van slot haal en wil starten hoor ik twee "toeter"geluidjes ( binnen en buiten) het komt niet van de claxon maar echt van de module! terug geweest volgens de garage wel vreemd maar alles is goed aangesloten en werkt conclusie "hoort bij de module"?? er zou nog navraag gedaan worden bij de leverancier ... 

heeft iemand  hier misschien een idee wat het kan zijn.. het lijkt mij in iedergeval niet kloppen...

alvast bedankt..

Heb je misschien een 13-naar-7 adapter in de contactdoos zitten? Want dan kan het zijn dat de module denkt dat er een aanhanger is aangesloten, maar omdat er geen stroom loopt als de richtingaanwijzers knipperen (van het van slot halen), dat de module deze toon geeft als "lampje stuk waarschuwing".
Zoiets kan bijv. ook gebeuren bij gebruik van LED-verlichting, terwijl de module het verbruik van gloeilampjes verwacht.

Je zou dit kunnen testen door verlichting aan te sluiten en te luisteren of de toon dan nog klinkt...

Bedankt voor je reactie, maar dit is het niet de signalen zijn te horen op het moment dat ik de sleutel naar stand 1 draai om te gaan starten... 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Willembreda
      Hoi allemaal. Sinds gisteren doen mijn remlichten het niet meer, zekering is niet kapot. Wat zou er  nog meer mis kunnen zijn?
      Bedankt alvast.
      Willem
    • By NIro'18
      Iemand een goed plekje in de auto gevonden voor de afneembare trekhaak?
      Ivm reservewiel en krik is er onder de plaat geen ruimte en de vakken in de polystyreen box zijn te ondiep.

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

• By jcjongebreur
      Gisteren zag ik plotseling bovenin mijn scherm naast D6/7 een zeilbootje verschijnen met het woord zeilen erbij.
      grappig, maar ik kan nergens vinden wat het is. Ik zat in D6 en ging naar D7(automaat).
    • By Jojan265
      Ik krijg binnenkort een nieuwe e-Niro met afneembare trekhaak en wil ook graag een fietsendrager waarbij de achterklep nog geopend kan worden. Nu kan ik natuurlijke wachten totdat de auto er is en dan passen, maar we willen al vrij snel daarna met de fietsen op pad. Aangezien er best ook levertijd op de fietsendragers zit (door Corona is heel NL aan het fietsen), zou ik al graag willen weten of iemand ervaring heeft met een opvouwbare kantelbare fietsendrager op de nieuwe e-Niro (2021).
    • By Zarpax
      Beste E-soul rijders,
      Ik heb van de week de UVO connect app op mijn mobiel moeten updaten (de app was kennelijk geen update van de vorige versie, want ik had opeens twee UVO apps op mijn telefoon....) en met deze nieuwe update geeft de app aan dat mijn bereik 502 km is geworden. 

Normaliter is het bereik 451km en in de winter is het minder. Maar nu geeft de Kia 502km aan! Heeft dat met de buitentemperatuur te maken (zo warm is het nou ook weer niet geweest)? Of heeft de nieuwe UVO app het één en ander getweakt aan de auto??

Heeft iemand enig idee? Heeft iemand ooit wel 502km bereik gezien met de Kia E-Soul?
      Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt,
      G

• Create New...