Stefan1979 Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 Goedemorgen beste forum leden. Mijn naam is StefanIk kom uit het altijd gezellige Brabant. Ben 42 jaar, getrouwd en heb 2 kids. Twee jongens,één van 8 en één van 11.Ik ben sinds enkele weken in bezit van een Kia Picanto Extreme 1.0 69 pk uit 2015.Vindt het een erg grappig autootje wat er leuk uitziet en lekker rijdt. Mijn vorige auto was een Nissan Pixo, dus kan wel zeggen dat dit een verademing is wat betreft luxe.Als gezins auto rijden we een Ford Focus 3.1 uit 2013. Heb al een upgrade uitgevoerd in de audio, deze is standaard kortgezegd ruk.De standaard radio vervangen door een exemplaar uit China.Een 9 inch android radio incl inbouw frame. Dit in combinatie met andere front en rear speakers van Pioneer is dit een wel geslaagde upgrade. De verlichting in de koplamp is vervangen voor een H7 led 6000k uitvoering voor een betere uitstraling en lichtbeeld.Staat ook beter in combinatie met de DRL.Helaas ben ik zoals meerdere hier tot de ontdekking gekomen dat Kia in mijn geval niet tot de zuinigste in zijn klassement valt. De Pixo was aanzienlijk zuiniger. Scheelt 140km op een tank dat de Picanto schadelijker is in verbruik. Weet niet of dit op te lossen is door een update of wat dan ook. En vindt de motor nogal als een oud naaimachine klinken. Vind dat de aandrijflijn nogal lawaaierig is. Aangegeven bij de dealer, die zegt dat dit normaal is en wel meevalt.Hoop hier veel wijzer te worden over de Picanto.Groeten uit Brabant Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Machlo Geplaatst 6 Mei, 2021 Geplaatst 6 Mei, 2021 Hihi….welkom! Mooi schermpje heb je ingebouwd, complimenten…..en zoals je zegt, de basis geluidsinstallatie is ruk. Een wekkerradio klinkt beter. Heb ook een TA gehad, geluid en verbruik was droevig. Heb nu een JA versie, die is zuiniger. En die 3 cilinders klinken anders dan de 4, ook als je pixo bent gewend. Mijn zoon heeft er ook een, is er erg blij mee. Maar ik vind die Peugeootjes bv nog erger klinken… 1 Quote
Stefan1979 Geplaatst 7 Mei, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2021 Hihi….welkom! Mooi schermpje heb je ingebouwd, complimenten…..en zoals je zegt, de basis geluidsinstallatie is ruk. Een wekkerradio klinkt beter. Heb ook een TA gehad, geluid en verbruik was droevig. Heb nu een JA versie, die is zuiniger. En die 3 cilinders klinken anders dan de 4, ook als je pixo bent gewend. Mijn zoon heeft er ook een, is er erg blij mee. Maar ik vind die Peugeootjes bv nog erger klinken…Even terug komend op het geluid, het is niet zozeer de motor maar eerder het geluid van de ketting wat ik hoor. Heb dit ook tegen de dealer gezegd, maar die hoorde niks vreemds. Heb het maar voor lief genomen aangezien er tot Feb. 2022 garantie op zit, maar vindt het toch zo klinken alsof het een auto van 15 jaar oud isVerstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Machlo Geplaatst 7 Mei, 2021 Geplaatst 7 Mei, 2021 Zet er anders eens een geluidsfragmentje op?! Lees hier en daar dat de ketting bij een koude start wel eens enkele seconden wat meer herrie maakt en daarna minder wordt. Dit kan bij jouw picanto natuurlijk anders zijn. Quote
Stefan1979 Geplaatst 7 Mei, 2021 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2021 Bij mijn picanto is het idd anders, tijdens het rijden is het eigelijk constant tussen het schakelen door hoor je het geluid minder worden omdat ik dan de koppeling intrap. En nee, geluid komt niet uit de versnellingsbak. Stationair is tie best rustig, maar als je wat gas geeft hoor je de ketting. Tenminste dat idee heb ikVerstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.