Jump to content

Niro HEV of PHEV (executive) en onderstel

slekk
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik ben op zoek naar een occasion Niro Hybrid executive, die comfortabel geveerd is met 17" velgen, maar blijkbaar zijn alleen de uitvoeringen onder de executive voorzien van een op comfort afgestelde onderstel. De executive kom ik enkel tegen met 18" velgen (die volgens zeggen stugger is qua demping).

Klopt dit? En is dit met de PHEV anders? Daarvan kom ik de executive wel tegen met in elk geval 17" velgen. 

Groet, Marcel.

Zover ik weet is de vering niet anders maar zijn de 18 inch wielen iets stugger door de wat plattere band. Ikzelf rij de executive met 18 inch en vind het heel erg meevallen wat stugheid betreft. Ik kom van een Prius met 17 inch af die veel stugger was en korte schokjes veel duidelijker doorgaf. Daarbuiten vind ik de 18 inch ook mooier staan maar dat is smaak. Misschien kun je bij een dealer met beide een proefrit maken en kijken of je verschil merkt in comfort. 
Succes!

Zover ik weet is de vering niet anders maar zijn de 18 inch wielen iets stugger door de wat plattere band. Ikzelf rij de executive met 18 inch en vind het heel erg meevallen wat stugheid betreft. Ik kom van een Prius met 17 inch af die veel stugger was en korte schokjes veel duidelijker doorgaf. Daarbuiten vind ik de 18 inch ook mooier staan maar dat is smaak. Misschien kun je bij een dealer met beide een proefrit maken en kijken of je verschil merkt in comfort. 
Succes!

Hoi Bernd, kom het vooral tegen tijdens aankondiging, waaruit afgeleid kan worden dat de uitvoeringen met 18" ook straffer zijn afgesteld. Jammer als alleen de executives (en ms vanwege het gewicht) stugger zijn. Zoals je zegt, eens proefrijden en zien of het bevalt.
https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws/meerdere-onderstelafstellingen-voor-nieuwe-kia-niro/

Laatst een occasion Auris op het oog gehad, maar laten staan omdat het als een betonblok over oneffenheden stuiterde. 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Cor de Zeeuw
      Hallo, we zijn op zoek naar 16 inch wieldoppen voor de kia niro, bouwjaar 2019. Deze kunnen alleen via de kia dealer verkregen worden. Het gaat om aerodynamische wieldoppen.  Zijn er alternatieven? En heeft iemand er ervaring mee? 
      We horen het graag.

Groeten, Cor.
    • By Prisanto
      Hallo, Ik heb een nieuwe Kia Niro Hybride Executieve besteld (gravity blue) en die wordt eind september geleverd.
      Ik zit te twijfelen of ik ook een ledverlichting voetruimte (voorzijde en achterzijde) en in en uitstapverlichting ga nemen.
      Heeft iemand er ervaring mee?
    • By Flying_Dutchman
      Er is iets vreemds aan de hand met mijn PHEV. Ik kan namenlijk niet meer gepland opladen tijdens de daluren.
      Totdat ik de nieuwe UVO-app in gebruik nam werkte het prima: het laden begon op de door mij ingestelde tijd (begin daluren, om 23:00 uur).
      Nu tref ik 's ochtends de auto met een bijna lege accu aan. 
      De instellingen in de auto zijn goed. Het scherm geeft aan dat het dalurenvenster goed is ingesteld en het vinkje "gepland opladen" staat aan. 
      Als ik de Voertuigstatus ophaal met de app zie ik dat "gepland opladen" aan staat, voor een korte tijd. Binnen één minuut valt deze terug naar uit terwijl in de auto deze op het scherm wel op aan staat.
      Resultaat is dat het Gepland opladen niet meer werkt.
      Wordt dit door andere PHEV-rijders ook gezien?
      Totdat dit probleem opgelost is heb ik "gepland opladen"  maar uitgeschakeld. Nu begint het opladen direct nadat de stekker geplaatst is.
    • By TedKiaPret
      Een aantal technische vragen over de Niro PHEV ExecutiveLine:

1. Bij het instellen van de stoel profielen wil ik de onder rug support ook meenemen, kan dit?
      2. Kan ik de sleutel en het gebruikersprofiel automatisch aan elkaar koppelen?
      3. Kan ik AUTO HOLD bij het starten van de auto altijd aan laten staan?
      4. Hoe kan ik de ICE stationair laten draaien als ik nog stilsta?
      5. Kan ik instellen dat het dakraam automatisch dichtgaat als ik de auto uitzet of op slot doe?

Als iemand extra vragen heeft, post ze hieronder!
    • By Don Mimo
      Hoi allemaal,
      Ik ben sinds kort een eigenaar van een Kia Sorento plugin hybride executive en heb al 1200km gereden (mix van snelweg en binnenkom). Het is een fijne auto die comfortabel rijdt en er zitten genoeg technologische snuifjes ingebouwd. 
      Ik heb alleen een vraagje aan de PHEV rijders. Wat is jullie km range volledig elektrisch? Ik haal namelijk amper de 57km WLTP die ze aangeven. Gemiddeld is het rond de 40km dat ik maximaal kan halen. En waarom geeft de boordcomputer 48km aan terwijl de opgave 57km is op een volgeladen accu?

• Create New...