Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@gjcvro ik hoor toch echt verschil tussen over de streep gaan en de piepjes die ik bedoel.
De piepjes op de geposte film zijn inderdaad van over de streep rijden en was het dus verkeerd om die te posten.
Op een gegeven moment denk ik dat alle piepjes het zelfde zijn en geef ik verkeerde info, sorry daarvoor
Wat ik wel weet is dat de piepjes die ik hoor geen invloed hebben op het LKA lampje op het dashboard want die gaat niet knipperen of van kleur veranderen.

Maar is LKA wat anders dan lane assist ? Omdat je schrijft dat die verschillende instellingen hebben ? Ik kan in mijn boekje niets vinden over lane assist.

@Flying_Dutchman nee dat is heel anders als wat ik hoor. Ook de bedieningsknoppen zijn anders en die zie ik ook niet in mijn instructieboekje staan

IMG_4223.jpg

Geplaatst

"Wijzigen LKAS-functie
De bestuurder kan LKAS wijzigen in
Lane Departure Warning-systeem
(LDWS) of de LKAS-modus in Standaard
LKA of Actief LKA via de
gebruikersinstellingen op het lcdscherm.
De bestuurder kan ze kiezen
door het contact in de stand ON te
plaatsen en door 'User Settings (Gebr.
Instell.)', 'Driving Assist (Rijbegeleiding)',
en 'Lane Change Assist (Rijstrook
verandering)' te selecteren. Het systeem
is automatisch ingesteld voor Standaard
LKA.
LANE DEPARTURE WARNING
SYSTEEM (LDWS)
• Het systeem kan via de modus
gebruikersinstellingen worden
omgezet van LKA naar LDW en
omgekeerd.
• Zie “Gebruikersinstellingen” in
hoofdstuk 4.
• Het LDWS waarschuwt de bestuurder
met visuele en hoorbare signalen
wanneer het systeem signaleert dat de
auto zich buiten de rijstrook dreigt te
begeven.
• Als het LDWS in werking is, gaat het
gele/witte controlelampje branden.
• Het stuurwiel wordt niet bediend."

Geplaatst

bij een groen stuurtje zal de auto proberen binnen de lijntjes te blijven door stuurcorrecties, als hij geen rijstrook herkend heb je altijd nog het signaal dat je over een streep rijdt.

Maar goed, je geeft nu aan dat het andere piepjes zijn dan in het filmpje, dan begint het raadsel inderdaad opnieuw. Dan heeft wellicht de monteur gelijk en is het een waarschuwing die uit je BMS komt of zo, maar ik zou verwachten dat er dan minimaal een foutcode uit de computer te trekken is.

Andere uitwas die ik nog kan bedenken, achter onder de plaat van de kofferbak zit een soort van piepschuimen bak, als die langs metaal wrijft kun je ook irritante piejpjes krijgen. Is ide niet goed teruggelegd omdat ze aan het werk zijn geweest.

Geplaatst
11 uur geleden, zei gjcvro:

Je kunt ook het eerder genoemde experiment doen en bewust over de strepen rijden. Volgens mij heeft lka en lane assist verschillende instellingen maar dan moet jet het boekje nog eens lezen.

En vergeet niet. Je hoort de geluidjes alleen als je geen richtingaanwijzers gebruikt en over de belijning rijdt. 

Geplaatst

Piepjes opgelost.
Het blijkt een stroomprobleem te zijn in de voeding naar de camera.
Vandaag vlak na het wegrijden bleven de piepjes hoorbaar en het leek toch echt van achteren te komen, auto op de parkeerplaats geparkeerd en omdat het bleef piepen konden we het goed traceren en ja hoor de dashcam.
De dashcam zit uit het zicht achter de binnen spiegel dus zie ik hem niet maar nu op de parkeerplaats zag ik dat het rec lampje knipperde op de frequentie van de piepjes.
Waarschijnlijk stokte de voeding en gaat die uit en aan wat de piepjes veroorzaken.
Thuis bleek dat er geen beelden waren opgenomen en dus waren de piepjes ook niet opgenomen dus een bevestiging dat de camera uit was gegaan.
Waarschijnlijk gebeurde dat ook spontaan onderweg en omdat ik de camera niet kan zien tijdens het rijden en het geluid voor mijn gevoel van achter kwam heb ik daar geen connectie over kunnen leggen
Nu de voeding naar de dashcam nalopen, er zal wel wat los zitten want het is al even bezig maar niet vanaf het begin en het was vandaag veel erger.

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...