Ga naar inhoud

Groeit KIA niet uit zijn jasje in Nederland??


Marinus 22

Aanbevolen Berichten

Gaat het niet te  snel voor KIA, worden ze niet te snel te groot in Nedeland.

De dealers kunnen niet aan personeel komen zeggen ze, de wachttijden worden langer.

Zo gaan klanten toch kijken of ze niet bij een andere dealer terecht kunnen voor onderhoud. en ander aankopen.

En de service wordt er hierdoor niet beter van. Je merkt dit soms als je aan de balie staat.

Hebben hier nog meer mensen ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt mij meer een onderwep voor het Kiaclub Café.

De afgelopen jaren is het aantal dealers afgenomen en vooral de  EV's hebben veel minder onderhoud nodig.

En de service is ernorm afhankelijk van de dealer, ik heb hele goede ervaringen met de mijne.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn ideeën hierbij, als blauwe maandag automonteur:
1. Je kan (veel) meer elektrische auto's in regulier onderhoud hebben, dan brandstof auto's. Dit is het makkelijkst te relateren aan het totaal aantal onderdelen en het aantal bewegende (onder)delen. Met name de bewegende (onder)delen zijn onderhevig aan hoge slijtage, andere onderdelen gaan defect door ouderdom (als in tijd) of schade.
2. Het sluiten van dealers, is meestal het gevolg van overnames. De grote dealers/autogroepen, nemen kleinere dealers over en beschouwen of het nodig is om de dealer op die locatie te houden. Indien er teveel overlap is, met andere dealers kan het zijn dat ze een vestiging sluiten ofwel samenvoegen.
3. U ziet het te kort, door snelle stijging van de vraag. Mijn verwachting is dat het aanbod dan vanzelf weer volgt. Toch zijn dealers meestal niet van Kia, maar een soort franchisenemers. Al kan je jezelf niet zo makkelijk inkopen bij Kia, als dat bij McDonalds of Subway kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...