Ga naar inhoud

Hippe lip

Aanbevolen Berichten

[mention=31082]Leon van Haren[/mention] Geen MY22? Dan krijg je het sowieso ook niet.
Je lijkt trouwens wel een oudere firmware te hebben. Als ik het goed zie heb je de versie van 24 mei vorig jaar?

Waar kan ik zien of het een MY22 is of niet? Moet ik dan zelf bijwerken of bij de dealer? Is nieuw voor mij natuurlijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een my22 Ceed sw en heb laatst een update gedraaid waarna ik de OTA update optie zichtbaar zoals de man op Tweakers.

Alleen bij mij stond er dat ik geen update klaar had staan en dat ik geen subscription heb.

Mijn Ceed is van november 2021.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, zei Leon van Haren:

 

A55E2AF5-FD9C-4943-8E5F-28FE55FC8A08.jpeg

@Leon van Haren kijk even op update.kia.com, daar kan je de updater tool downloaden.

Je kan dan met bovenstaande foto / versienummer, gemakkelijk in de tool vinden of er een update voor je is.

Je hebt daarvoor een USB stick nodig die geformatteerd mag worden van waarschijnlijk minimaal 64Gb (was tijd 32Gb maar sommige mensen hebben dan toch opeens te weinig geheugen). Volgens mij moet je de grote van de update xxGb, ook aan ruimte op je pc hebben.

Daarnaast kan hij ook bij de deer geüpdate worden, al weet ik niet wat dat kost als het buiten onderhoud is.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, zei 8.3:

OTA werkt waarschijnlijk alleen met de modellen met UVO. 

Dus niet de MY19 tenzij het misschien via een WIFI verbinding ook mogelijk is.

Met een MY19 gaat het zeker niet werken. Nu niet en straks ook niet.

Al ik het zo lees werkt het zelfs niet op alle UVO-modellen, maar pas vanaf MY22.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


OTA update vaak "incrementeel", waar een update vanaf USB het gehele systeem vervangt. Dus de OTA updates kunnen veel kleiner zijn, of in delen die niet alles ineens vervangen.
Bovendien zou je geen 32GB willen downloaden via de UVO-verbinding, dat duurt waarschijnlijk veel te lang en idd; je hebt veel meer lege opslag nodig; downloaden, uitpakken, dan installeren en vervolgens de oude bestanden verwijderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 21-5-2022 om 06:33, zei Hippe lip:

Met een MY19 gaat het zeker niet werken. Nu niet en straks ook niet.

Al ik het zo lees werkt het zelfs niet op alle UVO-modellen, maar pas vanaf MY22.

Er stonden inderdaad alleen MY22 modellen op de compatibiliteitslijst, bij de OTA update.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het artikel over de update staat overigens nog online, alleen de verwijzing in de notificatielijst is weg op de site, zie: https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/829
Geen idee of deze tussentijdse update ook nog meekomt in de Update Tool, maar ik ga er wel vanuit.
image.thumb.png.bd2ccafc931b5961550ba66fff1682f7.png

aangepast door Bart Burger
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Gisteren heb ik de navigatie van onze X-Ceed uit 2021 bijgewerkt. Hierin is (nog) geen verwijzing naar de mogelijkheid tot OTA te zien, ook al is het model CDAS.S5BLC.AEU. De kans is groot dat die mogelijkheid er ook niet komt en dat de navigatie steeds handmatig moet worden geupdate. Waarschijnlijk zit er in de modellen vanaf 2022 toch andere HW/SW die OTA mogelijk maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei michelklok:

Gisteren heb ik de navigatie van onze X-Ceed uit 2021 bijgewerkt. Hierin is (nog) geen verwijzing naar de mogelijkheid tot OTA te zien, ook al is het model CDAS.S5BLC.AEU. De kans is groot dat die mogelijkheid er ook niet komt en dat de navigatie steeds handmatig moet worden geupdate. Waarschijnlijk zit er in de modellen vanaf 2022 toch andere HW/SW die OTA mogelijk maken.

MY22 / ModelYear2022 is geleverd vanaf eind 2021. Gezien uw modelcode, heeft u een MY22 Xceed.

Zoals in dit topic vermeld is de OTA update ook weer verwijderd van de update site, als losse update. Mogelijk dat de functie pas bij de komende November 2022 update zit, die later deze maand komt. Als de functie al niet in de april 2022 update zat. Je kan dit zien bij 'info versie/update' in de instellingen. Zie foto in post hieronder:
(De halfjaarlijkse updates staan tot heden, op z'n vroegste, einde van de maand online op de site. Er is nog geen OTA update geweest.)

Op 19-5-2022 om 18:00, zei Hippe lip:

1131886C-7271-479E-8CA8-04174C0592C0.jpeg

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei michelklok:

Onze X-Ceed hebben we sinds april 2021, maar hij stond toen wel al een poosje in de showroom. Ik denk eerder dat het toch een combinatie van het modeljaar en de hardware. Maar misschien komt dadelijk alsnog de OTA-mogelijkheid beschikbaar, wie weet.

Vreemd, in de update lijst van de mei halfjaarlijkse update. Begint MY20 met CDAS en de MY22 met CDBS. Het zou toch kunnen zijn dat u een MY20 heeft inderdaad, op basis van de andere modellijst. Mogelijk een fout in bovenstaande OTA lijst (van 05 mei).

aangepast door SmurfenB
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is weer een nieuwe OTA activatie update uit: 
Update.kia.com: [Standard Gen5W Navigation] Gids OTA Update (Alleen voor het beoogde model)
image.png.2022eea8de0c68270c898370694193f2.png
 

Dit lijkt alleen een Softwareversie update, deze is ook direct onderdeel gemaakt van de nog openstaande mei update en ik verwacht dat het ook onderdeel wordt van de oktober update. Zie als voorbeeld de Kia Ceed op de lijst van de mei update hieronder:
image.thumb.png.269cc84d8c84bfe7e2ba263627340b00.png

aangepast door SmurfenB
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...