Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag geprobeerd wat kraakjes en tikken weg te halen. Bij het nemen van drempels vond ik de gordel voor de middelste zitplaats van de achterbank af en toe wat te klapperend. Ik denk, steek ik dat ding er toch gewoon in, dan ben ik ook gelijk van dat rode waarschuwingslichtje af (dat na een tijdje wel uitgaat).

Anyways, er zitten twee gespen aan de gordel en onder bij de bank zitten ook twee ontvangende sluitingen. Ik steek ze beide in de sluiting, prima, gaat goed.

Toen kwam het grote vraagteken. De ene sluiting maak je los zoals alle gordels. Rode knopje indrukken en dan floept de gesp er zo uit, maar die tweede, hoe krijg ik die ooit weer los? Iemand een idee waarmee deze onwetende op weg geholpen kan worden?

Posted

Hallo Peerke, Er zitten toch gewoon DRIE van die gordels en DRIE van die sluitingen met rode knop bij de achterbank?  Of begrijp ik het niet goed?

Posted

Bij die kleine sluiting kun je in de gleuf je gordel steken om te ontgrendelen, gister ook even naar zitten kijken 😅

Posted
Op 15-10-2022 om 19:13, zei JvdW:

Bij die kleine sluiting kun je in de gleuf je gordel steken om te ontgrendelen, gister ook even naar zitten kijken 😅

Dank voor de tip, ik ga kijken.

Op 15-10-2022 om 19:01, zei Henri497:

Hallo Peerke, Er zitten toch gewoon DRIE van die gordels en DRIE van die sluitingen met rode knop bij de achterbank?  Of begrijp ik het niet goed?

De middelste gordel heeft ook een heup sluiting, waarbij ik natuurlijk de "normale" sluiting via de rode knop wel los krijg, maar voor de andere kant moet je blijkbaar iets anders doen, zoals JvdW zegt. Dat laatste moet ik nog even proberen als mijn vrouw weer terug is.

• 2 years later...
Posted
Vandaag geprobeerd wat kraakjes en tikken weg te halen. Bij het nemen van drempels vond ik de gordel voor de middelste zitplaats van de achterbank af en toe wat te klapperend. Ik denk, steek ik dat ding er toch gewoon in, dan ben ik ook gelijk van dat rode waarschuwingslichtje af (dat na een tijdje wel uitgaat).
Anyways, er zitten twee gespen aan de gordel en onder bij de bank zitten ook twee ontvangende sluitingen. Ik steek ze beide in de sluiting, prima, gaat goed.
Toen kwam het grote vraagteken. De ene sluiting maak je los zoals alle gordels. Rode knopje indrukken en dan floept de gesp er zo uit, maar die tweede, hoe krijg ik die ooit weer los? Iemand een idee waarmee deze onwetende op weg geholpen kan worden?

Hoe heb je het nu gefixed ? Ik zit met hetzelfde. De middelste gordel gaat van het plafond naar beneden en hangt dus ergens middenin de auto. Storend
Posted
3 uur geleden, zei Inez:

De middelste gordel gaat van het plafond naar beneden en hangt dus ergens middenin de auto. Storend

Die heb ik omgekeerd weer in het plafond geprikt. Even een beetje 'pielen' maar dan zit hij mooi vast en klappert niet meer.

Posted
Die heb ik omgekeerd weer in het plafond geprikt. Even een beetje 'pielen' maar dan zit hij mooi vast en klappert niet meer.

Hij klappert niet maar vind het geen gezicht , zon gordel in het midden van de auto. Is niet los te klikken ?
Posted
11 uur geleden, zei Inez:

Is niet los te klikken ?

Als je bedoelt weghalen: nee. Voor elke zitplaats moet een gordel in de auto zijn aangebracht.

Posted
11 minuten geleden, zei Wim-A:

Als je bedoelt weghalen: nee. Voor elke zitplaats moet een gordel in de auto zijn aangebracht.

Ik bedoel dat je hem in kan “ rollen” . Bij de stoel losklikken dus

Posted
Op 3-3-2025 om 08:20, zei Inez Best:

Ik bedoel dat je hem in kan “ rollen” . Bij de stoel losklikken dus

Ja, bij de stoel losmaken en dan boven in dak het metalen stuk terugsteken in het 'gat' waar de riem uitkomt. Klappert niet meer.

Posted (edited)
3 uur geleden, zei Wim-A:

Ja, bij de stoel losmaken en dan boven in dak het metalen stuk terugsteken in het 'gat' waar de riem uitkomt. Klappert niet meer.

Maar de riem hangt dan nog steeds in het midden van de auto ? Want dat wil ik dus niet 😉

Edited by Inez Best
Posted
44 minuten geleden, zei Inez Best:

Maar de riem hangt dan nog steeds in het midden van de auto ? Want dat wil ik dus niet 😉

Zoals iets verder terug gemeld. Er zitten 2 gespen in de bank bevestigd. De eerste is gelijk aan de andere zitplaatsen met een rode knop. Als je die los hebt kun je ergens in de (zijkant) van de 2e (volledig zwarte) drukken met het metalen deel van de 1ste. Dan komt die ook los uit de zitting. Vervolgens hou je die zwarte vast en kun je de 2 gespen naar elkaar toe schuiven. Als je goed kijkt zit er een gleuf op de 1ste gesp waar de 2e inschuift (of net andersom) zodat ze in het verlengde van elkaar zitten. Daarna kun je de rest van de riem oprollen in het dak. Als de gespen daar dan aankomen kun je deze vlak bij de gordel daar weer in een gleufje in het gehemelte steken zodat deze plat tegen het dak gedrukt zitten. Daarmee hangt er dus niets meervan de middelste gordel midden door de auto. 

• Like 2