Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super goed bezig allemaal. Ik ben hier heel blij mee. Dit wordt een hele leuke bibliotheek met naslagwerk, voor iedereen te raadplegen.

Bedankt voor jullie inzet!

• Administrators
Geplaatst

Mensen, ik ben niet verder met dit systeem omdat ik wacht op reactie van mensen die hieraan willen werken. Er moet een logische indeling komen en er moet bekeken worden of de huidige hoeveelheid documenten allemaal even nuttig zijn; er moet dus geschoond worden zodat we een duidelijk werkbaar en nuttig documentensysteem kunnen opbouwen.

Geplaatst

Om ruimte te besparen en het downloaden vlotter e laten verlopen zou dit handig kunnen zijn. Gewoon een pdf naar het vakje slepen en je krijgt die netjes gecomprimeerd terug. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de NSA dan ook een kopietje voor van je opslaat, maar dat is bij alles zo

• Administrators
Geplaatst

het comprimeren van pdf bestanden is inderdaad een optie die we moeten hanteren zodat mensen bestanden snel binnen hebben. Dit kan ook met adobe pro

Geplaatst

ik ben er niet zo heel erg in thuis maar je weet waar ik alles heb opgeslagen dit is dact ik ze een beetje alles wat er is 

ik zou het wel een kans willen geven om et een beetje uit te zoeken wat waar moet en of het ook meer waarde heeft

weet niet of jij er een bepaald idee bij had maar het lijkt mij het handigst om het op type te zetten is ook wat handiger met zoeken 

net als de topics zeg maar 

Geplaatst

Mensen, ik ben niet verder met dit systeem omdat ik wacht op reactie van mensen die hieraan willen werken. Er moet een logische indeling komen en er moet bekeken worden of de huidige hoeveelheid documenten allemaal even nuttig zijn; er moet dus geschoond worden zodat we een duidelijk werkbaar en nuttig documentensysteem kunnen opbouwen.

Ik denk dat alle, buiten dubbele documenten, als archief zeer waardevol kunnen zijn.

Zelf denk ik er aan om alle brochures en prijslijsten op te vragen.

Dat hoeft echt niet zoveel ruimte te kosten en anders kan Kia dit misschien bij-sponsoren.

Bij Flickr heb ik tegenwoordig 1 TB ruimte voor foto"s voor nop.

Vraag me niet hoe dat kan, maar bij mijn eigen hosting leverancier kan ik ook vrijwel onbeperkt data kwijt.

• Administrators
Geplaatst

Het is niet zozeer het gebruik van de ruimte alswel het nuttig zijn van de geboden info. Ik denk dat een selectie op basis van model/bouwjaar het beste werkt; mensen kunnen dan binnen hun model/bouwjaar zoeken naar een document.

• 11 maanden later...
Geplaatst

Hoe gaat het met de  digitale opslag van onze instructieboekjes, zijn deze nu compleet veiliggesteld?

Ik zou graag digitale instructieboekjes willen ontvangen van alle recente Kia modellen. Wie kan ons die leveren?

Geplaatst

+1 Smart

Kunnen we hier eens een keurige Kia bieb optuigen met:

1) instructie boekjes van alle jaren en modellen

2) folders etc vanuit Kia, zoals prijslijsten en pakketten van elk half jaar van alle modellen.

3) en dan wordt het wat lastiger; werkplaatshandboeken van alle oudere Kia's bijv ouder dan 7 jr.

Geplaatst

Heeft te maken geloof ik met opslag ruimte

Maar ik spaar gewoon Door met de boekjes dus als iemand een nieuw boekje of iets dergelijks heeft hoor ik het graag

• Administrators
Geplaatst

Is er al een duidelijk schema op basis waarvan een download directory ingevuld zou kunnen worden?

Voor de gene die alles verzameld, wat is er op dit moment aan ruimte in gebruik op je pc?

Geplaatst

Hoi Jheroen, die vraag is heel vaak gesteld, maar wie neemt nu het voortouw om dit te catalogiseren?

Wie wil, wie kan dit op zich nemen? Dit naslagwerk is voor iedere forummer straks de bron van informatie

Ik stel een doosje met 6 rode Kia Senseo mokken ter beschikking....af te halen op de aankomende meeting in De Meern, Utrecht!

WIE?

Geplaatst

@Smart, dat lijkt mij de webmaster.

Die kan denken in catalogs etc. wat er mogelijk is binnen het raamwerk van deze website.

Jheroen is clever genoeg om zo'n info-boom op te zetten binnen de site software.

Tot die tijd blijft het heen en weer vragen.

Voorstel

instructieboekjes:

jaar/type of type/jaar

folders:

jaar/type of type/jaar

werkplaatshandboeken:

jaar/type of type/jaar

De meeste manuals zijn PDF, al dan niet gescand, de folders zijn light PDF's en de WPH boeken kunnen best zwaar zijn, maar die zijn er amper, tot nu toe.

We horen het.

• Like 1
Geplaatst

Nu nog een instructie schrijven voor de opslag/veiligstelling van de instructie(boekjes).....!

statler-and-waldorf-muppet-trolls1.gif

• Like 1
  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Volgens mij is de handleiding van de geüpdate Venga niet veel anders dan van de oude....

Heeft er iemand toevallig de digitale versie beschikbaar voor het forum zodat ook andere leden daarvan gebruik kunnen maken.

Zo ja, meld dit dan even bij één van de moderatoren.

Dank u!

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ben op zoek naar de digitale handleiding van de Picanto PE. Dat is dus de 2015 - 2016 Pica van na de facelift.

Bij voorbaat dank!

GG

Geplaatst

en ik zou wel de handlijding willen hebben van de nieuwe Kia Venga 2015, als ik die auto koop dan krijg ik toch maar alleen de poolse handlijding.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Dag tonisaez,

De handleiding Venga 2015 als PDF heb ik voor je. Als je me een PM stuurt met je mailadres,

zal ik hem naar je doorsluizen.

Groet van GG

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Heb de handleiding Venga 2015 (PE) intussen naar je gemaild als Google-drive-link.

GG

Geplaatst

Hoe krijgen we de pdf van de gefacelifte Venga (2015) beschikbaar voor het forum GG?

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Beste Smart,

Eerlijk gezegd zou ik het niet precies weten. Omdat ik een Venga bezit en toegang heb tot 'MijnKia', heb ik de pdf Venga 2015 (PE) daar vandaan kunnen

plukken toen er eerder in dit draadje iemand naar vroeg. Het is zoals je weet bij 'MijnKia' zo georganiseerd dat je alleen bij de pdf van je eigen model kunt.

Ik ben op zoek naar een pdf Picanto 2015 - 2016 (PE), maar daar vis ik dus achter het net.

Tot voor kort waren de pdf's van de meeste modellen op dit forum te downloaden. Maar uit deze draad heb ik vernomen dat er technische perikelen zijn

die mijn pet redelijk te boven gaan. Ik wil de pdf Venga 2015 (PE) met alle liefde naar de systeembeheerder mailen of naar jou, maar heeft dat op dit moment

wel enige zin? Soldaat GG wacht op nadere orders.

Geplaatst

Ik wil je natuurlijk niet onzeker maken.....je doet tenslotte erg je best om anderen te helpen, dat wordt erg gewaardeerd.

Misschien dat onze moderator xtra40 ons hierbij (tijdelijk) kan helpen. Hij heeft dit in het verleden ook gedaan.

Op lange termijn is afgesproken om alle instructieboekjes op de servers van het forum op te slaan, maar of daar al een

begin mee gemaakt is, ik durf het niet te zeggen.

Gast GreyGriffin
Geplaatst

Ja, het zou natuurlijk prachtig zijn als alle handleidingen in pdf-vorm vanaf dit forum zouden kunnen worden geraadpleegd.

Want zoals ik net al memoreerde: Breukelen geeft je slechts toegang tot de pdf van je eigen model en ik heb zo maar het

vermoeden dat men daar niet van af gaat stappen.

Geplaatst

Euh nee, dat onderwerp is bij KMNL reeds van tafel. Ons voorstel daarin om alle instructieboekjes open en beschikbaar te stellen aan het forum,

werd gepareerd met het feit dat iedereen bij zijn eigen digitale instructieboekje kan. Dat heeft niets met patentrechten o.i.d. te maken.

Daarmee is ons idee om een complete bibliotheek te creëren niet helemaal van de baan, als onze forumleden ons helpen deze alsnog digitaal

beschikbaar te stellen. Als één van de oudst ingeschreven lid weet je dat dit al enkele jaren een heel hele toer is om deze te verzamelen.

Gelukkig wordt ik hierbij gecontroleerd door mijn secondant, de weledelgestrenge heer bigwade...

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...