Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed bezig heer xtra40!

Ik ben het eens met bigwade dat de instructieboekjes op één plek verzameld worden,

zodat er een waarborg is voor continuïteit van deze waardevolle informatie.

Mag ik Jheroen vragen of hij serverruimte beschikbaar heeft hiervoor?

ik heb in elk geval voor de zekerheid alle pdf,s al vast op mijn dropbox staan 

alleen jammer dat de link van de nieuwe picanto het niet meer doet  :no:  :no:

Geplaatst

ben het met de heren eens dat het op een server moet staan, dropbox en al die andere gratis cloud dingen is leuk maar nooit zeker.

aangezien het hier om een hogere strorage factor dan traffic gaat zal ik eens kijken wat ik nog kwijt kan op mijn server, ik host daar een aantal boards op

Geplaatst

hoe vaak ban jij een hele server dan ? ik bood het aan om de boekjes op te hosten niet het board, maar laat maar ;)

er zit denk ik toch wel een verschil tussen weten hoe je een auto moet pimpen en hoe je een eigen server beheerd, op een server hou je dingen stabiel met 99,9 uptime, bij een auto plak je er gewoon weer wat op :P

• Like 1
Geplaatst

hoe vaak ban jij een hele server dan ? ik bood het aan om de boekjes op te hosten niet het board, maar laat maar ;)

er zit denk ik toch wel een verschil tussen weten hoe je een auto moet pimpen en hoe je een eigen server beheerd, op een server hou je dingen stabiel met 99,9 uptime, bij een auto plak je er gewoon weer wat op :P

Ja Jack, dat snappen sommigen van ons. (de laatste zin was niet nodig..)

Ook ik ben ruim met storage.

Maar over 4-5 jaar rijden we allemaal Ford, Fiat, Citroen, Tesla etc. en is die storage en kennis weer weg.

Dat Smart, Tuut, Xtra40 een paar anderen en ik hier al een paar jaar rond hobbelen is al een mirakel.

Vandaar de vraag aan de site beheerder/eigenaar:

Jheroen, wat gaan we hier eens aan doen !?

Geplaatst

Yep, uitgangspunt is dat hetgeen wij verzamelen, bewaard moet blijven voor het 'nageslacht'. De toekomstige Kia-rijders moeten er ook

op kunnen vertrouwen dat deze instructieboekjes beschikbaar zijn. De verzamelde werken blijven natuurlijke een bron van kennis, ook

voor degenen die nu of over een aantal jaren een 2ehands auto kopen.

Jheroen, s.v.p. graag ook jouw visie hierop!

• Like 2
Geplaatst

Een hobby mag geld kosten, zeg ik altijd.

Dus waarom niet een professioneel hosting pakket kiezen, met bijbehorende webruimte?

Ik heb geen idee hoeveel jullie nu hebben, maar als je kijkt bij bv. www.flexwebhosting.nl (hier heb ik bij ons op kantoor diverse domeinen gehost) dan heb je voor 1,50 ex BTW per maand 2 GB ruimte, oplopend tot 5,50 ex BTW voor 10 GB.

Misschien dan een goed idee om sponsoren te zoeken (leden, KIA dealers of anderszins belangstellenden die een bijdrage willen leveren)?

• Administrators
Geplaatst

ha mensen,

mogelijkheden zijn er zeker, laat eens weten hoeveel boekjes er zijn dan kunnen we wellicht een download extensie in het board installeren en daar de boekjes netjes in onderverdelen :)

Geplaatst

k heb onder tussen iets van 55 handleidingen verzamelt van 35 type kia.s en ik mis er nog 1 dus eigenlijk 56 handleidingen 

Geplaatst

okidoki

hoe kom ik daaraan?

Als ik thuis ben ga ik je de link sturen waar ik ze heb opgeslagen dan kan je ze daar weg halen

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Geplaatst

Wie heeft er allemaal nog meer instructieboekjes op zijn/haar server staan? Reageer even in dit topic, zodat Jheroen dit meteen goed kan regelen.

Jheroen, top dat je zo snel reageerde!

• Administrators
Geplaatst

Mensen,

ik heb de tijd niet om al die boekjes etc. te bekijken; ik heb de moderators toegang gegeven tot de download applicatie om een indeling te gaan maken voor alle documentatie.

Het is wel gewenst dat als je berichten tegen komt waar losse uploads naar boekjes staan (die op deze server gehost worden) deze te verwijderen uit die berichten (lukt dat zelf niet waarschuw dan een mod die kan het wel)  zo maken we ruimte om alles op te slaan in plaats van dat alles er dubbel op staat.

Ik ga wel meekijken en denken om het systeem goed te laten werken, anti leech: er wordt bij elke download een andere url voor hetzelfde bestand gegenereerd om dat te voorkomen. Daarnaast worden de bestanden enkel toegankelijk voor geregistreerde leden van het forum.

:winkiss:

Geplaatst

Ik ben heel blij dat er nu serverruimte is voor een forumbibliotheek met naslagwerk. Dit was een wens van bigwade en mij.

• Like 3
Geplaatst

Dank Jheroen !

Ik sluit mij aan bij Smart; het was een eerdere wens :wink:

Dan is het dus nu de vraag, wie doet wat, begrijp ik ?

• Administrators
Geplaatst

Klopt, er moet een indeling gemaakt worden en mensen moeten bekijken of alle bestanden bruikbaar/zinvol zijn. daarnaast moeten de pdf bestanden gecomprimeerd worden zodat ze niet onnodig veel ruimte in beslag nemen. de mensen die bij de extensie kunnen om te administreren zijn er maar een paar waaronder ikzelf.

Ik stel voor dat iemand die er kijk op heeft een indeling (categorieën) maakt en die aan mij mailt of via een PB oid. dan kan ik de structuur aanmaken met de juiste rechten.

wordt vervolgd..

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...