Smart Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Met de onderstaande link (Autoweek) kun je berekenen wat in jouw geval de kilometerheffing gaat kosten. Basistarief kilometerprijs 2012 De hoogte van de kilometerheffing is onder meer afhankelijk de soort brandstof en de CO2-uitstoot van uw auto. Diesels zonder roetfilter betalen nog een extra toeslag van 2,5 cent per kilometer. Het minimum tarief bedraagt altijd 0,4 cent per kilometer. De berekening is gebaseerd op het huidige wetsvoorstel en van toepassing op het jaar 2012, de formule voor de jaren erna is nog niet bekend, enkel wat het gemiddelde tarief wordt. Ter indicatie hebben we ook de huidige wegenbelasting erbij gezet, zodat u kunt zien bij hoeveel kilometers per jaar u per maand meer gaat betalen. Dit is slechts ter indicatie, want met zaken als BPM-afbouw en een andere afschrijving van uw auto houden we hier geen rekening. LINK: http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Dank je voor de link. Heb even snel mijn Pica ingevoerd op de Autoweek-site. Bijgaand resultaat stemde me niet ontevreden, want als wat er staat ook werkelijk klopt, dan ga ik er dus met hooguit 15.000 kilometer per jaar op vooruit. Maar is dat ook wat er uiteindelijk uit de Haagse bus zal komen? We zullen zien... GreyGriffin Quote
Gast Jantje Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Volgens autoweek ga ik 1,3cent per km betalen.. dan ligt het omslag punt bij 41.394km per jaar (Hier ga ik waarschijnlijk wel overheen) Maar ik heb al meerdere verhalen gehoord over een spits tarief? Moet dat ook betaald worden op trajecten waar nooit file staat en zo ja, welke tijdstippen? Groeten jan Quote
rdlanenga Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 hmmm... omslagpunt op 10.000 kilometer terwijl ik 40.000+ per jaar rij... Ik blijf tegen! (en niet alleen om dit financi Quote
bigwade Geplaatst 2 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2009 Volgens AW heb ik nog km over....... Mind you, alleen in 2012. Maar nou even, zo'n bigbrother kastje wil je toch niet in je auto ? of ben ik gek. Je gereden ritten zijn tot op het camping-pad in de Jura te traceren....... Nee....... dus. Quote
Gast Jantje Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Daar ben ik het helemaal mee eens BigWade.. Vooral als je hoort wat de bekeuring / celstraffen moeten worden als je niet op tijd meld dat het kastje stuk is.. hoe moet je dit als leek gaan controleren dan? Quote
Tazteam Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Na even gekeken te hebben op de site van Kia is mij wel iets opgevallen. Wij hebben onze Pica in 2006 gekocht met een zg A label. Nu hebben de Pica's ineens een B label. Heb ik nu een auto met een A of B label, dit is wel zo belangrijk straks bij het afrekenen ivm kilometerheffing. Philip Quote
bigwade Geplaatst 2 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 2 December, 2009 Volgens de Femkes in deze wereld is die prachtige auto van jullie natuurlijk een verschrikkelijk 3 jaar oud smerig hok. Bij mijn weten blijft een label bij aankoop aan de auto hangen, of ik moet het mis hebben. Ik zou me er even geen zorgen over maken, de weerstand groeit met de dag en die km heffing gaat er in deze vorm niet komen, denk/hoop ik.. lezenswaardig stukje: Kilometerheffing moet referendabel zijn | De Dagelijkse Standaard Quote
Gast Jantje Geplaatst 2 December, 2009 Geplaatst 2 December, 2009 Na even gekeken te hebben op de site van Kia is mij wel iets opgevallen.Wij hebben onze Pica in 2006 gekocht met een zg A label. Nu hebben de Pica's ineens een B label. Heb ik nu een auto met een A of B label, dit is wel zo belangrijk straks bij het afrekenen ivm kilometerheffing. Philip dit kan je controleren op de site van het RDW bij digitale diensten en dan online voertuig gegevens raadplegen. Quote
Roel Geplaatst 5 December, 2009 Geplaatst 5 December, 2009 Op het Chauffeursforum kwam ik onderstaande link tegen, Ik vermoed dat het allemaal niet zo'n vaart zal gaan lopen... Lees hier het volledige artikel. Quote
Rio-man Geplaatst 5 December, 2009 Geplaatst 5 December, 2009 Dit is was Femke rijd momenteel: Daarvoor had ze een Prius en daarvoor een zelfde type Mercedes als deze, alleen een Station, en met Dieselmotor zonder roetfilter... Quote
bigwade Geplaatst 5 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 5 December, 2009 Dit is was Femke rijd momenteel: Daarvoor had ze een Prius en daarvoor een zelfde type Mercedes als deze, alleen een Station, en met Dieselmotor zonder roetfilter... Sure ? dit is wel een multicultibak=politiek correct, maar ronduit "smerig", politiek niet zo correct...... En dan daar een sticker op, kilometer heffing JA ? Ik geef het 3 dagen Quote
bigwade Geplaatst 6 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2010 Update...... ANWB twijfelt aan kilometerheffing - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] goh, zoveel opzeggingen...... ) kilometerheffing NEE! bijna 14.000..... Quote
Alex VB Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Ik vind 14.000 petitietekenaars erg weinig als ik kijk naar hoe het leeft in Nederland... Quote
bigwade Geplaatst 6 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2010 Ooit gehoord van verdeel en heers ? kmheffingnee.nl wordt/werd categorisch geweigerd door de normale media. Dit is op eigen kracht. Dat de anwb ineens zoveel leden gaat missen is wel mede dankzij deze club. Dat de anwb ineens een zwaai maakt, tja, bijzonder zullen we maar zeggen. Maar eh, nepbelg, waar bemoei je je mee vanuit je fiscale paradijs......... (had je nog tegoed, haha !, biertje ?) Quote
Smart Geplaatst 12 Januari, 2010 Geplaatst 12 Januari, 2010 Op nu.nl staat dat de energielabels zijn aangepast per 2010. Nou dat hadden we nog niet in de gaten gehad..... Link: http://www.nu.nl/auto/2160427/energielabels-opnieuw-aangescherpt.html In Carbase kun je vinden wat je in 2012 (als het doorgaat) per kilometer moet betalen, je betaalde BPM (Grrrr) en verder heel veel aanvullende informatie over jouw specifieke voertuig. Link: http://www.autoweek.nl/carbase.php Quote
Alex VB Geplaatst 22 Januari, 2010 Geplaatst 22 Januari, 2010 Op www.nu.nl het laatste nieuws: http://www.nu.nl/politiek/2168120/geen-rekeningrijden-bij-nee-van-anwb.html Quote
Aart.S Geplaatst 22 Januari, 2010 Geplaatst 22 Januari, 2010 Op www.nu.nl het laatste nieuws:http://www.nu.nl/politiek/2168120/geen-rekeningrijden-bij-nee-van-anwb.html Alex, De gemeenteraads verkiezingen komen er aan. Dus.................................. Veel beloven en weinig geven doet de burger in vrede leven. Quote
Venga1 Geplaatst 22 Januari, 2010 Geplaatst 22 Januari, 2010 Op [/url]www.nu.nl het laatste nieuws:http://www.nu.nl/politiek/2168120/geen-rekeningrijden-bij-nee-van-anwb.html In welk jaar leven we? Automobilisten zouden daardoor bovenop de wegenbelastingen per passage vijf tot zeven gulden kwijt zijn. Eurlings zei dat het systeem van kilometerheffing ''niets extra'' kost. :lol: Quote
bigwade Geplaatst 23 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 23 Januari, 2010 Op de site van de anwb kun je zowel als lid of als niet lid een beperkte vragenlijst invullen. Een Ja of Nee/ Voor of Tegen staat er niet expliciet bij. Vraagstelling schijnt wat vaag te zijn. Site wordt erg druk bezocht, en zelf heb ik nog geen kans gehad er binnen te komen maar dat kan op een later tijdstip ook nog. http://www.anwbledenpeiling.nl/ De televaag doet het anders (verwacht niet anders) en pakt groot uit met een start TEGEN het rekeningrijden dmv kilometerheffing. Deze enqu Quote
ctheman Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 In welk jaar leven we?Automobilisten zouden daardoor bovenop de wegenbelastingen per passage vijf tot zeven gulden kwijt zijn. Eurlings zei dat het systeem van kilometerheffing ''niets extra'' kost. :lol: Voor mijn personelijke situatie is het een ja tegen km rijden. Dit komt omdat ik woonwerkverkeer met mijn motorfiets afleg. Zoals ik gelezen heb worden motorfietsen hiervan vrijgesteld , wel moeten wij gewoon de wegenbelasting betalen zoals nu. ( 6 mnd betalen voor 12 mnd rijden). Met onze Ceed rijden wij gemiddeld 12 .000 prive km per jaar. Wij die weinig km rijden rijden betalen toch net zoveel als die veel rijden??? Maar dit is mijn personelijke mening. Quote
Aart.S Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 Ik denk dat het rekening rijden gewoon doorgaat ondanks de uitkomst van de anwb. De anwb erbij betrekken is gewoon om het leden aantal op peil te houden ( wij anwb hebben ons best gedaan ) Het rekening rijden is al in een zeer ver gevorderd stadium dat het morgen al ingevoerd kan worden. Er zijn al auto`s die, bij wijze van proef, met zo`n kastje rijden. Maar of het goedkoper wordt? De bpm op de sportage is in vergelijk met 2009 Quote
Remko .me Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 (aangepast) Rekeningrijden zal voor jou duurder worden. In totaal: € 7672 meer! - hoe betaal ik dat? Me baan opzeggen en dichter bij huis iets vinden? Op dit moment betaal je € 564 per jaar aan motorrijtuigenbelasting. Maakt totale kosten van: Totaal: € 11620 € 968,33 per maand! 24 Januari, 2010 aangepast door Chrones Quote
Alex VB Geplaatst 24 Januari, 2010 Geplaatst 24 Januari, 2010 @Chrones, Volgens mij heb je je vergist met je berekening...Als ik zo eventjes snel uit mijn hoofdreken betekent het dat jij meer dan 100.000km per jaar rijdt.. Eventjes opnieuw rekenen lijkt mij het devies... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.