Smart Geplaatst 28 November, 2009 Geplaatst 28 November, 2009 .......@ Smart: Ben bang dat ik een 1.4 X-ecutive met navi en dak in het steel grey over heb Ja, als je niet wilt verkopen houdt het op hoor........!
Smart Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Even een quiz of iedereen die een proefrit in een Venga (vooral X-clusive) heeft gemaakt, ook goed heeft opgelet! 1. Heeft de Venga X-clusive standaard privacyglass? a. ja b. nee. c. kweenie 2. Is de bovenkant van het dashboard van de Venga uitgevoerd in zacht of hard kunststof? a. zacht kunststof b. hard kunststof c. kweenie weernie 3. Is de Venga
Peterrrrr Geplaatst 29 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2009 Smart: tuurlijk wil ik verkopen. Ik mail je maandag even als je interesse hebt tenminste ? @ Reen: Bij inruil kijk ik zelf waar een auto voor te verkopen is, uiteraard hebben we daar een systeem voor (ATS) wat een in, en verkoopprijs doorgeeft. Wat op dit moment in de markt heel belangrijk is, is of je op de 1e pagina staat op internet. Ik kijk dus meestal even stiekum naar de verkoopprijzen van gelijkwaardige auto's op autotrack. Mocht ik daar niet mee wegkomen bel ik wat occasion bedrijven op waar we ondertussen goede banden mee hebben. Daar merk je zo of een auto courant is of niet. Nabellen naar een klant over inruil doe ik meestal ook niet, zeker niet na een half uur. Als ik een inruilprijs maak doe ik het liever in 1x goed, over de laatste paar honderd euro's is altijd nog wel te praten maar € 1000,- bovenop de prijs die ik genoemd heb zal niet vaak voorkomen ! Of ik moet natuurlijk een hoger bod uit de handel krijgen!
Gast reen Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Even een quiz of iedereen die een proefrit in een Venga (vooral X-clusive) heeft gemaakt, ook goed heeft opgelet!1. Heeft de Venga X-clusive standaard privacyglass? a. ja b. nee. c. kweenie 2. Is de bovenkant van het dashboard van de Venga uitgevoerd in zacht of hard kunststof? a. zacht kunststof b. hard kunststof c. kweenie weernie 3. Is de Venga
Gast reen Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Smart: tuurlijk wil ik verkopen. Ik mail je maandag even als je interesse hebt tenminste ?@ Reen: Bij inruil kijk ik zelf waar een auto voor te verkopen is, uiteraard hebben we daar een systeem voor (ATS) wat een in, en verkoopprijs doorgeeft. Wat op dit moment in de markt heel belangrijk is, is of je op de 1e pagina staat op internet. Ik kijk dus meestal even stiekum naar de verkoopprijzen van gelijkwaardige auto's op autotrack. Mocht ik daar niet mee wegkomen bel ik wat occasion bedrijven op waar we ondertussen goede banden mee hebben. Daar merk je zo of een auto courant is of niet. Nabellen naar een klant over inruil doe ik meestal ook niet, zeker niet na een half uur. Als ik een inruilprijs maak doe ik het liever in 1x goed, over de laatste paar honderd euro's is altijd nog wel te praten maar
goofy Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Hallo, Ook ik heb gisteren uitgebreidt in een Kia Venga X-tra gereden. Voordeel. Fijne hoge zit. Vrij luxe uitgevoerd voor dit model. Erg ruim. Ik heb echter ook enkele puntjes van kritiek. Ja, hoor. Als je in de auto zit heb je geen overzicht van de neus. Als je de auto achteruit inparkeert vind ik dat je aan de linker en rechterzijde achteraan toch een behoorlijk dode hoek hebt zodat inparkeren alleen goed gaat met het werken met de binnen en buitenspiegels. Nogmaals dit is mijn mening en misschien maakt ik de fout dat ik hem vergelijk met het zicht dat ik heb in mijn huidige auto een v.w. "Golf.
Smart Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Smart: tuurlijk wil ik verkopen. Ik mail je maandag even als je interesse hebt tenminste? Ik heb interesse! Vraag 1 is B Vraag 2 is B Vraag 3 is C Vraag 4 is C Ik denk, Smart, dat je aan een 1.4 meer dan genoeg op de nederlandse wegen. Je mag hier toch maar 50 of 80 of 100/120. Daarbij denk ik dat je een 1.6 alleen nodig zult hebben als ze een caravan wilt trekken! Hahaha, bedankt voor de antwoorden. Ik zag dat de 1.4 ook 1300kg mag trekken. Dat is een redelijke caravan van 4.50 meter. Niet verkeerd! De keus tussen een 1.4 of 1.6 moet ik feitelijk nog maken, aangezien ik nog geen proefrit heb gemaakt is dat lastig te beoordelen. Afgaande op het gewicht van de Venga en het aantal pk's, lijkt mij op papier de 1.6 het meest geschikt voor mij. Ik heb overigens mijn caravan reeds verkocht, daarom hoef ik ook geen grote trekauto meer die wat zwaarder gemotoriseerd is. Maar een 1.4 is twijfelachtig als je lekker wilt kunnen doorrijden in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Itali
Smart Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 .............Alleen erg jammer dat er op de X-tra geen L.metalen velgen onder zit. Hey Reen, We kunnen wel een deal sluiten m.b.t. de originele 16 inch velgen+banden die geleverd worden op de Venga! Ik wil nl. 17 inch velgen en banden monteren n
Gast reen Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Hey Reen, We kunnen wel een deal sluiten m.b.t. de originele 16 inch velgen+banden die geleverd worden op de Venga! Ik wil nl. 17 inch velgen en banden monteren n
JolandaP Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Ook ik heb gistermiddag als eerste bij onze dealer in Barendrecht proef gereden in de meest complete 1.4 versie - dus met panoramdak en navigatiesysteem. Auto was groter dan de foto's op internet en de brochure doet vermoeden. Rijd lekker en met het Option Pack
Venga1 Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Even een quiz of iedereen die een proefrit in een Venga (vooral X-clusive) heeft gemaakt, ook goed heeft opgelet!1. Heeft de Venga X-clusive standaard privacyglass? a. ja b. nee. c. kweenie 2. Is de bovenkant van het dashboard van de Venga uitgevoerd in zacht of hard kunststof? a. zacht kunststof b. hard kunststof c. kweenie weernie 3. Is de Venga
Venga1 Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Wat bedoel je met de volgende zin Peterrr...:"Wat op dit moment in de markt heel belangrijk is, is of je op de 1e pagina staat op internet.Dat jij stiekum kijkt naar de autotrack is wel leuk maar wat zijn dat voor auto's op de autotrack?? Hebben ze wel beurten gehad bij hun eigen dealer? Ziet het er goed uit? Zit er net zoveel acc. op als die auto van mij? Ik snap dat jullie niet naar de extra uitrusting kijken bij de inruil maar wel bij de verkoop! Die meedraaiende koplampen heeft bij mij veel effect en ben daar heel erg blij mee! Als de Kia Venga door gaat, word het standaart X-tra met comfort of de X-ecutive. Uiteraard beide met metallic lak en aan extra doe ik niet meer aan! Alleen erg jammer dat er op de X-tra geen L.metalen velgen onder zit. Die zonnedak die in de demo auto zit is mooi maar als je een airco heb, wat heb je dan aan zo'n mooie dak? Frisse lucht? raampje op een kier. Die achteruit camera ook, wat heb je trouwens daar aan? Er zit een Parkpilot op. (nog niet uitgeporbeert!) En o ja, nog iets, de auto die ik mee had, werkte ook nog niet naar behoren. Zoals de cruise controle werkte niet! Ik vermoed dat de auto die ik mee had, nog helemaal rij klaar gemaakt moest worden want de gele stickers op de acherruit en de voorruit zaten er nog op! Privace galss, is dat ook leverbaar of moet dat door een speciale bedrijf gedaan worden? Ook op de forum zat een foto van een rode Venga MET donkere ramen! Reen, volgens mij schreef je hierboven: de 1.4 X-tra met comfort pakket is de auto waar ik interesse voor heb. Wat je over het panorama dak zei vind ik ook. Het ziet er erg leuk uit , maar eigenlijk compleet overbodig. Ik heb het dak open gehad, en wat me opviel is dat je het goed voelt in je oren. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar het geluid voel je echt "klapperen. Het is heel anders als een open dak die je omhoog klapt, je hebt een aardige open ruimte boven je hoofd
Venga1 Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Maar een 1.4 is twijfelachtig als je lekker wilt kunnen doorrijden in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Itali
Venga1 Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Alleen de 1.4 motor met 90 pk viel mij wat tegen - ik reed op een gegeven moment een tunnel uit achter iemand die z'n auto terug liet vallen tot 90km en daar kwam ik dus niet omheen zonder terug te schakelen naar z'n 4 en dat viel me heel erg tegen - had ik nog nooit meegemaakt. Eenmaal op toeren reed de auto heerlijk maar mij duurde dat soms net even te lang. ik heb op dit moment een 1.3 motor, dus heb ik aangegeven dat de 1.4 prima rijd. Dit is zeker voor een ieder anders, ligt er helemaal aan wat hij of zij nu gewend is. Welkom trouwens!!
Gast GreyGriffin Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Hallo JolandaP, Om te beginnen welkom op dit forum. Heb met interesse je verslagje zitten lezen over de proefrit in de 1.4. Als je daar naar je smaak wat te weinig motorvermogen aantreft zal de 1.6 je waarschijnlijk aangenaam gaan verrassen. Houd ons op de hoogte! Vriendelijke groet van GreyGriffin
Peterrrrr Geplaatst 29 November, 2009 Topic Starter Geplaatst 29 November, 2009 En daarbij ben ik een zeikerd met banden! Mogen geen Hankook banden onder zitten! Zitten overal nieuwe Conti's onder...
Gast reen Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Zitten overal nieuwe Conti's onder... Nieuwe auto Petrrrrr????
riodriver Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 ik heb een rio uit 2007 dus de 97 pk versie maar ik he niets te klagen ik rijd elk jaar met de vakantie een duizendje of 7 met 4 man en een dakkoffer maar gaat perfect ok af en toe een tandje terug,maar inderdaad 90 pk is toch 7 minder maar wel meer koppel en daar gaat het toch om het koppel
Smart Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 (aangepast) ik heb een rio uit 2007 dus de 97 pk versie maar ik he niets te klagen ik rijd elk jaar met de vakantie een duizendje of 7 met 4 man en een dakkoffer maar gaat perfect ok af en toe een tandje terug,maar inderdaad 90 pk is toch 7 minder maar wel meer koppel en daar gaat het toch om het koppel Hallo Riodriver, Inderdaad koppel is belangrijk. Ook het wagengewicht speelt een grote factor. Ik weet niet hoe zwaar de Rio weegt, maar ik vind de Venga (B-segment) niet echt licht. Met een 1.4 90 pk kan de auto uiteraard meekomen met het overige verkeer, maar echt overhouden om lekker in te halen of op vakantie een berg te ronden, komt hij volgens mij een tikkeltje te kort. Je ziet steeds meer kleine auto's flink in gewicht toenemen, met al die volwassen accessoires. Dan heeft Mazda 2 het toch goed begrepen, door juist het gewicht van de auto een halt toe te roepen, zelfs te verlagen. 29 November, 2009 aangepast door Smart
Gast reen Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 Hallo Riodriver,Inderdaad koppel is belangrijk. Ook het wagengewicht speelt een grote factor. Ik weet niet hoe zwaar de Rio weegt, maar ik vind de Venga (B-segment) niet echt licht. Met een 1.4 90 pk kan de auto uiteraard meekomen met het overige verkeer, maar echt overhouden om lekker in te halen of op vakantie een berg te ronden, komt hij volgens mij een tikkeltje te kort. Je ziet steeds meer kleine auto's flink in gewicht toenemen, met al die volwassen accessoires. Dan heeft Mazda 2 het toch goed begrepen, door juist het gewicht van de auto een halt toe te roepen, zelfs te verlagen. Nou, sorry smart, ik vind dat de KIA Venga juist lekker licht weegt! 1068 kg voor een 1.4 of 1080 voor een 1.6 motor. Mijn auto, Opel Meriva 1.6, weegt al 1275 kg. Die vind ik pas echt zwaar!
Giovanny Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 1068 kg is voor een 1.4 met 90 pk zeker niet veel. Vraag is alleen of de wiel ophanging en wegligging net zo goed is als bij de CEED. Ik denk van wel. Maar daarmee kan je wel lekker doorrijden.
Gast reen Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 1068 kg is voor een 1.4 met 90 pk zeker niet veel. Vraag is alleen of de wiel ophanging en wegligging net zo goed is als bij de CEED. Ik denk van wel. Maar daarmee kan je wel lekker doorrijden. Dat is iets wat je zelf moet ervaren want zelf vind ik de Ceed ook lekker rijden en de Venga net zo. Enige nadeel van de Venga, ook de Ceed heeft er last van, dat ze erg gevoelig zijn met optrekken! Voor je het weet slaat de motor af door koppelen.
bigwade Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 afstemming motor/bak/koppeling is idd niet het sterkste punt van een nieuwe Kia. Heb het zelfde met mijn Sportage.
Smart Geplaatst 29 November, 2009 Geplaatst 29 November, 2009 afstemming motor/bak/koppeling is idd niet het sterkste punt van een nieuwe Kia.Heb het zelfde met mijn Sportage. Hoe bedoel je dat Frank, 'niet het sterkste punt van een nieuwe Kia? Bedoel je daarmee dat de auto's eerst een aantal duizenden kilometers gereden moet hebben, om lekker te rijden?
Aanbevolen Berichten