Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo!

Ik heb een KIA Xceed 1.6 phev (2020) en heb het volgende probleem:

Ik wil zojuist gaan laden maar er gaat geen groen lampje knipperen op het dashboard ten teken dat het laden is gestart. De laadkabel vergrendelt ook niet. 

Daarnaast merk ik dat de buitenspiegels niet inklappen als ik aan kom lopen met m'n sleutel of als ik de auto op slot zet. Hoor ook geen motortje lopen.

Én... de tankklep gaat niet meer open. Normaal heb ik dat probleem ook regelmatig maar gebruik dan een paraplu om op de knop te drukken en een bankpas om de klep mee open te wippen. Ik hoor nu ook geen geluid als ik op de knop druk. 

Elektrisch probleem lijjt me maar weet niet hoe en of ik dat zelf zo op kan lossen. Kan dat een of andere instelling zijn? Stukje rijden om de accu op te laden heb ik al gedaan maar kan ik niet lang doen anders raakt de benzine op en ik kan dus niet tanken of laden nu. 

Iemand ervaring hiermee en/of weet hoe dit op te lossen (maandag naar de dealer ja... maar 'k had 't graag eerder opgelost)?

Geplaatst

ik zou eerst e.a. uitlezen met de betere testers voordat ik met suggesties kan komen.

denk dat je probleem 2 ledig is.

Je keyless entry...

het laden aanzich....

o.b.v. deze info is er moeilijk een inschatting te maken wat exact het probleem is.

• Thanks 1
Geplaatst

Dank voor jullie tips/meedenken. Probleem gisteren.opgelost. Blijkt zekering te zijn die klapte door storing ofzo in de rechter buitenspiegel. Blijkbaar zit er op die ene zekering zowel de buitenspiegels als de laaddop als de brandstofdop als het laadsysteem en ook nog eens, bleek maandagavond, de achterverlichting en de dimlichten. Kan geen kwaad daar een reservezekering van aan boord te hebben... 

• Like 1
Geplaatst

Fijn dat het opgelost

12v accu was ook een goeie...

Even in de gaten houden. (even kijken wat je laatste handelingen waren) Vaak springt een zekering niet zomaar.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...