Jump to content

oplossing probleem met ontwasemen?? 1e gen

Recommended Posts

Posted

hoi,

heet iemand een oplossing voor het probleem dat de pro_cee'd of cee'd niet goed ontwasemt. is een klacht van deze auto's 1e gen

is hier een modificatie op??

hoor het graag.

gr marcel

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Geen oplossing, maar herken het probleem (Cee'd SW).

Paar weken terug toen het begon te vriezen:

- auto starten (verwarming hoog, airco aan, achterruit/spiegelverwarming aan)

- auto buitenkrabben

- auto !#$$%$ binnenkant krabben

- wachten

- wachten

- wachten

- wachten

- binnenkant met trekker afnemen

- rijden

's Winters is ie niet op zijn best nee.

Nu staat de airco continu aan om enigzins te ontvochtigen en nu gaat het dan ook beter.

Posted

- auto !#$$%$ binnenkant krabben

Meen je dat nou ?

Dat is wel heel erg retro.

Heb je je ventilatie op recirculatie staan (dicht dus) ?

Ik heb ooit aan de binnenkant van een R5 moeten krabben maar daar stond standaard een plas water in.

Bij een moderne auto zou dat niet mogen......

Posted

Is inderdaad een probleem van de 1ste Generatie cee'd.. Zou in de facelift verbeterd moeten zijn...

Posted

Dit is een probleem van de eerste Ceed's, het is gewoon waardeloos, als de ruiten vanbinnen schoongemaakt zijn en goed droog zijn pak ik een oude krant en wrijf die goed over de ruiten, door de drukinkt van de krant krijg je toch een filmpje op de ruiten die minder gauw beslaat en aanvriest. Dit doe ik al iedere winter met elke auto die ik heb gehad.

Posted
Meen je dat nou ?

Dat is wel heel erg retro.

Heb je je ventilatie op recirculatie staan (dicht dus) ?

Ik heb ooit aan de binnenkant van een R5 moeten krabben maar daar stond standaard een plas water in.

Bij een moderne auto zou dat niet mogen......

Ik denk dat je de ventilatie juist open moet zetten.

Anders blijft het vocht juist binnen.

Wat je ook kan doen om het beslaan van je ruiten

te voorkomen is een vochtige spons met een klein beetje

afwasmiddel je ramen mee insmeren.

Helpt echt.

Groeten,

Aart.

Posted
G

..

Nu staat de airco continu aan om enigzins te ontvochtigen en nu gaat het dan ook beter.

De airco doet het niet beneden de 5 graden buitentemperatuur.

Gewoon zorgen dat de fan op maximum staat, zijruit een klein beetje open en verwarming goed aan dan wordt hij het snelste schoon.

En je ruiten van binnen goed schoon houden helpt ook mee.

Verder voor het wegrijden schoonwrijven met een zeemspons of een theedoek.

Posted
Ik denk dat je de ventilatie juist open moet zetten.

Anders blijft het vocht juist binnen.

Wat je ook kan doen om het beslaan van je ruiten

te voorkomen is een vochtige spons met een klein beetje

afwasmiddel je ramen mee insmeren.

Helpt echt.

Groeten,

Aart.

Natuurlijk Aart, dat bedoel ik dus, ventilatie open.

Die van dat afwasmiddel heb ik vroeger idd wel eens moeten gebruiken, haha !

Posted

hi heb je geen knop waar als je zie inschakeld alles naar de vooruit gaat en de blazer op volle kracht gaat ,,,, kia sportage heeft die

Posted

Ik heb ook een 1e generatie ceed sw wel van 2009.

Ik ondervindt helemaal geen problemen met het ontwasemen van de ruiten.

Gebruik zelfs nooit de airco om te ontwasemen.

De automatische stand van de airco bij het ontwasemen heb ik zelfs gedeactiveerd door 5x snel achter elkaar op het recirculatie knopje te drukken.

Ik vond het vervelend als ik mijn auto weg zetten op ontwasemen dat als ik hem weer startte de airco meteen aan sprong.

Posted

Gewoon zorgen dat de fan op maximum staat, zijruit een klein beetje open en verwarming goed aan dan wordt hij het snelste schoon.

bij de ontwasemstand in de cee'd wordt gebruik gemaakt van de airco om de lucht te drogen.. De temperatuur buiten maakt dan niets uit.. Dit is een instelling die bij alle voertuigen is met Airco of climate Control bij KIA...

Ik heb er zelf ook geen last meer van.. Had het wel in het begin.. Ik gebruik gewoon de ruitenreiniger van Meguiar's en het is perfect..

Posted
bij de ontwasemstand in de cee'd wordt gebruik gemaakt van de airco om de lucht te drogen.. De temperatuur buiten maakt dan niets uit.. Dit is een instelling die bij alle voertuigen is met Airco of climate Control bij KIA...

Ik heb er zelf ook geen last meer van.. Had het wel in het begin.. Ik gebruik gewoon de ruitenreiniger van Meguiar's en het is perfect..

een airco wordt niet ingeschakeld onder de 4 a5 graden anders kan hij bevriezen.( de pomp, compressor) de compressor draaid dus niet mee met de motor.

zou die ruitenreiniger ook eens gaan proberen.

heb een mailtje gestuurd naar kia nederland of ze een oplossing hebben.

dit hoor ik nog (nog geen antwoord)

gr marcel

Posted

NOGMAALS... en nu eventjes een beetje dominant/schreeuwerig want anders snappen jullie het niet!!

In de ontwasemstand wordt ALTIJD de airco gebruikt ongeacht de TEMPERATUUR... Deze discussie is hier op het forum al eens besproken.. Ik vind alleen de thread niet meer en daar is ALLES uitgelgd betreffende de ontwasemfunctie in de 1ste generatie cee'd...

Posted

Hoi allemaal, inderdaad een bekend probleem bij de eerste generatie.. Op youtube heb ik een aantal oplossingen gezien, waarvan deze het best lijkt te werken

[/url]

Al met al zit het probleem bij de eerste generatie in het ontwerp van de luchtventilatie stroom. Als je een lange strip hebt en deze vervolgens goed weet aan te brengen, zou het probleem deels zijn verholpen, zie filmpje.

Posted

Nooit airco gebruiken nu in winter, als airco warm staat, je legt motor stil, airco koelt terug af, condenseert weer, maar er is geen ventilatie, dus het blijft binnen in de wagen.

Dus wat je wel kan doen= airco op als je vertrekt, en een stukje voor je op bestemming bent, deze terug afzetten en overshakelen op gwne ventilatie, zodat de airco ondertusse rustig kan condenseren en het vocht word weggetrokken uit de auto

Posted

Ik heb juist hetzelfde probleem met het ontwasemen van de voorruit. Morgen gaat auto binnen voor onderhoud en ik ga dit probleem aankaarten. Maar zoals ik hier lees is dit een veel voorkomend probleem en zal er niet direct een oplossing voor zijn:-(

Posted

Ik ken het principe van airco. En ja, beneden bepaalde temperaturen gaat het principe van een airco niet meer op (heb toevallig ook een diploma koeltechniek :P). Maar zoals in dit topic al is genoemd dacht ik ook dat de airco "op standje aan" wel nodig is om te ontvochtigen. Zodoende.

Posted

Hoi alle,

Inderdaad ben ik ook 1 van de eigenaren waar dit ook het geval is. De enige oplossing die ik er voor had is de lucht invoer van buiten in de auto te laten. Als je deze dichtzet dan is het binnen de korte keren beslagen.

Fijn uiteinde en veel rijplezier in 2010.

Groet,

Halbie :shock:

Posted
Hoi allemaal, inderdaad een bekend probleem bij de eerste generatie.. Op youtube heb ik een aantal oplossingen gezien, waarvan deze het best lijkt te werken

[/url]

Al met al zit het probleem bij de eerste generatie in het ontwerp van de luchtventilatie stroom. Als je een lange strip hebt en deze vervolgens goed weet aan te brengen, zou het probleem deels zijn verholpen, zie filmpje.

ik zou zeggen dat kia nederland of kia zelf (fabriek ) hier een oplossing voor moet zorgen. als het opgelost is bij de 2e gen. hier zou de opening wel veranderd zijn maar volgens mij het dashboard niet. zou zo 'n opening ook in een 1e gen passen dan is het probleem opgelost.

dit als modificatie.

heb nog steeds niet van kia gehoord trouwens.

gr marcel

Posted
Ik ken het principe van airco. En ja, beneden bepaalde temperaturen gaat het principe van een airco niet meer op (heb toevallig ook een diploma koeltechniek :P). Maar zoals in dit topic al is genoemd dacht ik ook dat de airco "op standje aan" wel nodig is om te ontvochtigen. Zodoende.

Klopt.

Het airco lampje blijft wel branden maar de compressor wordt gewoon uitgeschakeld onder de 5 graden. Is bij andere merken ook zo.

Ik heb een Executive uitvoering met climate control en daar gaat de airco-lamp ook aan als je de 'voorruit' knop of de 'Auto' knop indrukt.

Belangrijk in de winter is zorgen dat de binnenkant zo droog mogelijk blijft.

Posted

Het lijkt wel alsof ik gezwommen heb ik die auto...

Ik kreeg hem vandaag dus NIET ontwasemd. Zelfs bovenaan de voorruit bleef het zitten! Toen de binnenkant maar met de trekker gedaan.

Ik snap niet waar al dat vocht vandaan komt, ik rij meestal bijna (lees zo ongeveer altijd) met airco aan....

Klopt.

Het airco lampje blijft wel branden maar de compressor wordt gewoon uitgeschakeld onder de 5 graden. Is bij andere merken ook zo.

Ik heb een Executive uitvoering met climate control en daar gaat de airco-lamp ook aan als je de 'voorruit' knop of de 'Auto' knop indrukt.

Belangrijk in de winter is zorgen dat de binnenkant zo droog mogelijk blijft.

Posted

Weet je zeker dat je de auto op normaal ventileren hebt staan en NIET op recirculeren.

Er MOET lucht van buiten, binnen kunnen komen.

Heb me ook ooit suf zitten lappen aan de binnenkant bij onze ex Xantia tot ik er achter kwam dat de garage bij een beurt het ventilatie systeem op recirculeren had gezet.

Daarna was alles weer ok

Posted

Als de auto koud staat krijg ik de mijne met NIKS ontwasemt, Vind dit echt wel een groot nadeel, Maar als je begint te rijden is het zo weg, In het begin toen het begon te vriezen heb ik gewoon mijn kop buiten gestoken en proberen te rijden en na 3min kon ik al zien door mijn ruit, Maar als ik blijf stil staan niet, Sins dien gebruik ik lakens op mijn ruit, En wanner ik smorgens in mijn auto stap zo snel mogelijk vertrekke en niet te lang blijven staan anders heb je shit :P

Posted (edited)
Als de auto koud staat krijg ik de mijne met NIKS ontwasemt, Vind dit echt wel een groot nadeel, Maar als je begint te rijden is het zo weg, In het begin toen het begon te vriezen heb ik gewoon mijn kop buiten gestoken en proberen te rijden en na 3min kon ik al zien door mijn ruit, Maar als ik blijf stil staan niet, Sins dien gebruik ik lakens op mijn ruit, En wanner ik smorgens in mijn auto stap zo snel mogelijk vertrekke en niet te lang blijven staan anders heb je shit :P

Dat was jaren 70

Edited by bigwade
linkje