Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

oplossing probleem met ontwasemen?? 1e gen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik vind het raar dat er hier problemen mee zijn en daarom ben ik op

http://cars.pdfki.com/kia/ceed/docs/system/ED_AIRCON.pdf de info aan het lezen geweest over de klimaatregeling (dit is de simpele werkplaatshandleiding van een kia cee'd). Ik lees hierin dat er een apart verwarmingsellement (ptc) zit dat aangaat bij het verwarmen, maar enkel onder bepaalde voorwarden:

Engine RPM :Above 700 RPM

Engine coolant temp :Below 70

Intake air temp(MAF) :Below 5

Blower motor :On

Battery voltage :Below 8.9 V: Off Above 12.5V: On

Operating time :Max. 60 minutes

Ik wist dit niet dat de kia een apart verwarmings ellement had. Daarom wou ik dit ff delen met jullie. Ik vond zelf al dat mijn nieuwe cee'd sw snel op temperatuur was (interieur en motor) tov mijn vorige (ander merk) wagen. Normaal zou die heater bij het starten van de motor direct mogen aanschieten en zou er toch snel warme droge lucht binnenkomen zodat deze ruit snel ontdooit is.

Groeten Nick

aangepast door Arista
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zelfs mijn Mercedes A van 1998 had dit al daar had ik in de winter de voorruit in een ogenblik ontdooit. die had ook een elek. vewarmings element in de airco.

En bij deze Ceed blijft het ook knudde wat je ook doet, ik ben er ook meerdere malen mee terug geweest. Niets aan te doen, of een aparte elek. verwarmings ventilatortje op het dahboard plaatsen ,ik heb dit laatst in een hobby blad gezien wat speciaal voor auto's is, of het stond in een blaadje van Karwei +/- 69€

Geplaatst

Ik had gisteren de hele auto even schoongemaakt zodat ik op maandagochtend niet een half uur moest krabben.

Vanochtend:

- wakker worden, douchen, en weg

- auto starten, airco aan, achterruit+spiegelverw. aan (7.50)

- krabben, krabben, krabben (7.55 klaar)

- in auto wachten

- nog meer wachten

- nog ff wachten (08.00.... auto al 10 minuten gelopen)

- met de hand de binnenkant van de voorruit wat geholpen zodat ik een strook van 30cm zicht had.....

- naar werk rijden

- halverwege met de trekker het laatste ijs weg poetsen (8.10)

En dat ga ik morgenochtend weer zo doen..... :-(

Met de eerst volgende beurt leg ik het "probleem" ook eens voor aan de dealer (wetende dat er geen oplossing is.).

Zelfs mijn Mercedes A van 1998 had dit al daar had ik in de winter de voorruit in een ogenblik ontdooit. die had ook een elek. vewarmings element in de airco.

En bij deze Ceed blijft het ook knudde wat je ook doet, ik ben er ook meerdere malen mee terug geweest. Niets aan te doen, of een aparte elek. verwarmings ventilatortje op het dahboard plaatsen ,ik heb dit laatst in een hobby blad gezien wat speciaal voor auto's is, of het stond in een blaadje van Karwei +/- 69

Geplaatst (aangepast)

En dat ga ik morgenochtend weer zo doen..... :-(

Met de eerst volgende beurt leg ik het "probleem" ook eens voor aan de dealer (wetende dat er geen oplossing is.).

Zou je dan toch niet es met Westra Auto & Airco-shop - Uw auto verwarming repareren is geen grote uitgave meer contact opnemen.

Bellen bijv. ??

Heb totaal geen banden met deze meneer, maar ik vind het zo vreeeeeeeeeeeemd.

Dit zou niet moeten kunnen met een moderne auto.

Dit: kun je ook nog proberen.

KACHEL_01.png

KACHEL_02.png

aangepast door bigwade
link werkte niet
Geplaatst

Net als NIEBU heb ik bij mijn Cee'd SW (1.4 isg) totaal geen problemen met het ontwasemen. De problemen die hier beschreven staan had ik bij mijn vorige 2 auto's (megane en 206) ook, maar bij de Cee'd absoluut niet. Zou het kunnen dat het probleem in de laatste serie's van de 1e generatie al aangepakt is??

Geplaatst

Weet je wanneer je auto geproduceerd is?

De mijne rond maart/april maar door het gedoe met Kroymans heb ik de auto pas half juni ontvangen. Dan wil ik bij de dealer wel eens navragen of er iets gewijzigd is.

Net als NIEBU heb ik bij mijn Cee'd SW (1.4 isg) totaal geen problemen met het ontwasemen. De problemen die hier beschreven staan had ik bij mijn vorige 2 auto's (megane en 206) ook, maar bij de Cee'd absoluut niet. Zou het kunnen dat het probleem in de laatste serie's van de 1e generatie al aangepakt is??
Geplaatst

maar dan zou er een modificatie zijn, mijn auto is een half jaar oud.

mischien is het een idee als iedereen die dit probleem nou eens goed gaat klagen bij kia en of de dealer misschien komt er dan een modificatie. misschien past de luchtopening van een 2e gen cee'd. je hebt geen pakje boter gekocht.

ik heb kia nederland al een mailtje gestuurd en mijn dealer,

dealer kent het probleem niet, maar wil de auto wel onderzoeken.

ga snel een afspaak maken en ik hou jullie op de hoogte.

gr marcel

Geplaatst
Weet je wanneer je auto geproduceerd is?

De mijne rond maart/april maar door het gedoe met Kroymans heb ik de auto pas half juni ontvangen. Dan wil ik bij de dealer wel eens navragen of er iets gewijzigd is.

Bij ons is het ongeveer hetzelfde verhaal, ook in juni geleverd en in maart (dacht ik) geproduceert. Dat kan/mag dus geen verschil in zitten. De onze is een xecutive uitvoering met een aparte knop voor voorruitontwaseming. Binnen een minuut is de vooruit droog en zetten we hem op de automaat met de airco uit.

Bij de 206 ben ik ook terug naar de dealer geweest met dit probleem , die vertelde mij toen ook dat de airco niet werkt beneden de 7 graden. Een oplossing voor het probleem hadden ze echter niet. Ik heb ook gelezen, en zoals ik dit lees zit de TDC-heater ook in de benzine uitvoering. Misschien is er wel een probleem met de aansturing hiervan?

Ik kan me in ieder geval indenken dat je je hier behoorlijk aan iriteerd :-(, hopelijk kunnen ze snel een oplossing aandragen.

Geplaatst
Bij ons is het ongeveer hetzelfde verhaal, ook in juni geleverd en in maart (dacht ik) geproduceert. Dat kan/mag dus geen verschil in zitten. De onze is een xecutive uitvoering met een aparte knop voor voorruitontwaseming. Binnen een minuut is de vooruit droog en zetten we hem op de automaat met de airco uit.

Bij de 206 ben ik ook terug naar de dealer geweest met dit probleem , die vertelde mij toen ook dat de airco niet werkt beneden de 7 graden. Een oplossing voor het probleem hadden ze echter niet. Ik heb ook gelezen, en zoals ik dit lees zit de TDC-heater ook in de benzine uitvoering. Misschien is er wel een probleem met de aansturing hiervan?

Ik kan me in ieder geval indenken dat je je hier behoorlijk aan iriteerd :-(, hopelijk kunnen ze snel een oplossing aandragen.

heb ook een x-ecutive en ook in juni geleverd.

zal de pdf bestand meenemen naar garage. en zal de test een uitvoeren die in pdf bestand staan.

maar hij is wel binnen een mum van tijd warm( warme lucht), met deze temperaturen

Geplaatst

Bedankt voor je reactie. Ik zal de PDF ook eens doornemen en indien nodig bij de garage enkele test laten uitvoeren.

Mijn ISG werkt ook al enkele weken niet.... Wat koude allemaal niet doet :-(

/EDIT: Ik kan de PDF niet openen. Hij geeft een "page not found". Wil er nog even iemand de URL controlen?

Geplaatst

Wie hebben er nu allemaal problemen???

Ik heb zelf geen problemen, ik heb een ceed sw 1.4 isg x-tra van jan 2009 1e generatie.

Deze heeft geen climate control maar gewoon een standaard airco.

De ramen beslaan gewoon eigenlijk nooit, dus ontwasemen hoeft niet.

De auto staat altijd buiten, thuis onder een carport en op het werk of dergelijke gewoon buiten.

Het zou kunnen dat de problemen zich alleen voordoen bij de versies met climate control.

Geplaatst

Ik heb een SW met ACC en af en toe heb ik problemen met ontwasemen van de voorruit.. Maar mij stoort het niet..omdat het niet altijd gebeurt..

Geplaatst

Ik heb er dus een welke gebouwd is rond maart/april 2009.

Ik heb nu letterlijk het ijs aan de binnenkant van het raam staan en krijg het ook NIET weg. De auto start ik elke ochtend rond 7.50 en om 8.00 kachel ik naar mijn werk. Onderweg krab ik met de trekker zoveel weg dat ik voldoende zicht heb. Het is gewoon drama. Ook gewoon AC, geen climate control.

Wie hebben er nu allemaal problemen???

Ik heb zelf geen problemen, ik heb een ceed sw 1.4 isg x-tra van jan 2009 1e generatie.

Deze heeft geen climate control maar gewoon een standaard airco.

De ramen beslaan gewoon eigenlijk nooit, dus ontwasemen hoeft niet.

De auto staat altijd buiten, thuis onder een carport en op het werk of dergelijke gewoon buiten.

Het zou kunnen dat de problemen zich alleen voordoen bij de versies met climate control.

Geplaatst

Geen problemen.

SW 1.6 vvvt-xtra besteld in April 2009 en geleverd in Juni 2009.

Starten, krabben, klaar!

Binnen is alles schoon voor ik klaar ben met krabben van twee zijruiten en de voorruit.

Geplaatst
ik heb een nieuwe pro_cee'd waar de binnenkant van de ruit ook bevriest, iemand ervaring hiermee? hoe kan je dit voorkomen?

nee is nog geen oplossing voor,

klachten mail naar kia nederland sturen en naar de garage.

als iedereen dit nou doet, gaat ze misschien een actie ondernemen.

Geplaatst

het een mailtje van kia nederland gehad.

lees hieronder:

Wij hebben uw bericht gelezen en betreuren het dat u niet geheel tevreden bent over het ontwasemen van de voorruit uw Kia pro_cee'd. Wij hebben uw klacht voorgelegd aan ons kwaliteitscentrum in Korea. Zodra wij hier een reactie op hebben ontvangen, zullen wij Automobielbedrijf Kooijman Utrecht, de heer Buitink, hierover inlichten. De heer Buitink zal u op de hoogte stellen van de reactie.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben ge

Geplaatst

Ik heb nog geen mail richting dealer/Kia gestuurd, maar ik ga het zeker nog doen. Het weer is nu wat milder, maar ik heb na 3 weken genoeg van het ventilatiesysteem van mijn Cee'd. Ik heb hiervoor gerederen (allen met airco) een Lantra/Volvo/Golf V/Golf IV 2x/Octavia/Polo, en NOOIT zulke problemen ervaren qua ontwasemen/ontdooien van de voorruit.... Misschien is het weer nu wat aggresiever door de globale opwarming :?

Voor de rest een prima auto, alleen dit stukje is wat minder. (nu inmiddels 10800 km op teller)

Geplaatst

ben vandaag gebeld door kia utrecht en ze willen de auto op 25 jan hebben. hier komt kia nederland dan ook bij kijken. ik ben benieuwd.

jullie horen het wel.

gr marcel

Geplaatst

Ik heb mijn bezwaren over het "ontwasemen" gedocumenteerd en bij de dealer neergelegd. Ik wacht nu even de reactie af, en besluit dan of ik het ook bij Kia NL moet neerleggen.

Geplaatst

Toen ik vandaag naar huis reed, zat er zo ONGELOOFLIJK veel condens in de auto dat ik me echt afvraag waar dat allemaal vandaan komt. Heb de voorruit met een trekker behandeld. Onderweg met de ventilatie gespeeld (airco aan) en harder/zachter&warmer/kouder. Bij thuiskomst had ik het raam nog niet vrij.... Boven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...