Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
De 7 jaar garantie, waarmee Kia zich wil onderscheiden staat ook onder steeds kritischer belangstelling.

Het blijkt toch iets minder rooskleurig dan 4 of 5 jaar extra garantie t.o.v. de concurrenten.

ach, veel valt er wel onder, veel ook niet.

Een algemene, duidelijke pdf zou helpen denk ik.

• Reacties 852
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Damn, wat een negativiteit zeg ! Vraag me zelfs af of er een hyundai forum is !

KIA NL heeft idd geroepen dat het ivm de export was, ik geloof daar persoonlijk niet in !

De garantie van KIA is uiteraard geen 7 jaar volledige fabrieksgarantie maar dat kan ook niet, je hebt altijd slijtage onderdelen die er niet onder vallen. Noem eens wat merken welke wel volledige fabrieksgarantie hebben ? Dat het niet veel beter is dan andere merken is gewoon bullshit ! Maar goed, dat is eigenlijk een discussie die helemaal geen zin heeft. Ik heb een andere mening dan jullie !

Vind wel dat als KIA zo klote is, toch waar het hier op neer komt, wat mensen toch blijft trekken naar dit forum ?

Geplaatst

Ik denk dat de negativiteit is ontstaan na dat € 2000 geintje.

Het maakt de auto minder concurrerend. Concurrenten worden weer overwogen (=mogelijk vergeefse moeite in Kia).

Voor sommige mensen zal het budget dat ze wilden besteden overschreden worden (=balen).

Je moet meer betalen dus worden de eisen die je aan de auto stelt ook hoger (=kritischer).

Er zijn mensen die door de Sportage getrokken zijn, maar nog niet bekend met het merk Kia en zijn organisatie. Die komen er dus achter dat de onderhoudstermijnen in NL veel korter zijn dan elders. En wil je die 7 jaar garantie wil genieten wel mooi aan vast (=extra kosten)

Geplaatst

Vergelijke de onderhoudstermijnen eens met andere merken in Nederland ? Zit over het algemeen weinig verschil in ! Tevens is het bij elk merk dat als de auto niet het reguliere onderhoud krijgt, de garantie kan vervallen. Is vrij normaal toch ?

Als ze nou bmw prijzen vragen voor onderhoud kan ik me iets voorstellen maar de werkplaatstarieven bij KIA zijn niet heel erg hoog !

Geplaatst
Damn, wat een negativiteit zeg ! Vraag me zelfs af of er een hyundai forum is !

Nee, beslist geen negativiteit, slechts een kritische houding.

Yep een Joendaai forum is er.

KIA NL heeft idd geroepen dat het ivm de export was, ik geloof daar persoonlijk niet in !

Ja doei..... is de Sportage dan ook ineens in DL en BE 2000 euri duurder ?

Kan het niet vinden..

De garantie van KIA is uiteraard geen 7 jaar volledige fabrieksgarantie maar dat kan ook niet, je hebt altijd slijtage onderdelen die er niet onder vallen. Noem eens wat merken welke wel volledige fabrieksgarantie hebben ? Dat het niet veel beter is dan andere merken is gewoon bullshit ! Maar goed, dat is eigenlijk een discussie die helemaal geen zin heeft. Ik heb een andere mening dan jullie !

Die discussie heeft wel zin en er wordt aan gewerkt.

Kia in NL heeft nl. andere intervallen dan in de rest van Europa.

Dat heeft Kia NL zomaar bepaald.

Nogmaals, daar wordt aan gewerkt.

W.B garantie; overal staat GROOT 7 jaar, maar dat is beperkt.

Tijger er de diverse boekjes maar voor door.

De garantie is iig wel een heeeeeeeeeeeeeeel stuk beter dan de concurrentie maar zou duidelijker moeten worden gecommuniceerd.

Jij en ik begrijpen het vast maar Jan met de Pet (niet Jantje) waarschijnlijk niet.

Vind wel dat als KIA zo klote is, toch waar het hier op neer komt, wat mensen toch blijft trekken naar dit forum ?

Nergens wordt geroepen dat Kia Kut/Klote is......

Zoals beschreven is de fabriek op de goede weg met aansprekende auto's.

De importclub echter zorgt voor nare ruis.........

Zelf ben ik uitermate tevreden over mijn retro Sportage, buiten het schakelen.

Auto zit goed in elkaar, alles doet het, voelt degelijk aan etc.

Niks mis mee.

Ik denk dat de negativiteit is ontstaan na dat
Geplaatst
Dat blijkt ook wel uit de verkopen, de prijs die jij noemt zal daar mee te maken hebben denk ik.

Als we gaan vergelijken kan je ook de Qashqai+2 nemen voor hetzelfde geld ;)

AW verkoopcijfers 2010

Sportage (retro) 697

Sorento 736

Outlander 797

QQ 2354

Die laatste doet het heel goed.

Je zult maar dealer van Kia EN Nissan zijn....... :-))

Geplaatst

Even wat anders, wie heeft zijn nieuwe Sportage al in bezit?

Wij kunnen hem donderdag ophalen,is toch wel lekker snel gegaan,zodra hij helemaal klaar is (sidesteps) vrijdag komen er foto`s

Geplaatst

Nissan dealer zijn is ook niet altijd een pretje hoor ! Maar dat de Qashqai al 3 jaar een daverend succes is,is duidelijk !

In Belgi

Geplaatst

Vraagje over de velgen:

Qashqai: 16" staal -> 16" LM kost €600, 17"LM -> 18"LM €300

Yeti: 16"staal -> 16"LM €400 16" LM -> 17"LM €220 of €340

Komt er bij Kia ook zoiets? Fabriek monteert andere velgen en je betaalt alleen een (geringe) meerprijs. Of wordt auto altijd afgeleverd met velgen volgens de folder en zijn andere velgen een dealer optie: bij de dealer mag je de andere velgen voor de volle prijs afrekenen?

Geplaatst

Van harte proficiat Powerboot. Dat wordt genieten geblazen.

MAARUH......, WIJ WILLEN FOTO'S ZIEN VAN JOUW RIDE!!!

Geplaatst
Nou de eerst 100 KM zitten er op is wel iets anders dan de Soul

We zijn blij met onze toetoet

gefeliciteerd met de aankoop.

Ik heb de Sportage vanmiddag bekeken.

Wat een grote auto is dat zeg, je oude Soul past er met gemak in.

En die kofferruimte is: heel ruim.

Pracht bak veel geluk ermee!!

Geplaatst
nou de eerst 100 km zitten er op is wel iets anders dan de soul

we zijn blij met onze toetoet

van harte

je bent misschien wel de eerste, iig hier :-)

Geplaatst
Van harte proficiat Powerboot. Dat wordt genieten geblazen.

MAARUH......, WIJ WILLEN FOTO'S ZIEN VAN JOUW RIDE!!!

Bedankt Smart, Foto`s gaan er vanavond komen eerst even de sidesteps er op

Geplaatst

Rob & Els,

Van harte met deze Sportage. Persoonlijk vind ik deze mooier dan de vorige (sorry bw) en zeker vele malen mooier dan de Soul. Ondanks dat deze nu € 2000,- duurder is geworden zal de nieuwe Sportage toch gretig aftrek vinden.

Geplaatst

@powerboot Proficiat als een van de eerste Sportage rijders.

Je had het nog over sidesteps. Zitten die er nog niet op toch (of zijn zie zwart?)

Wb wielen: ik had een paar posts geleden niet voor niks die vraag gesteld over andere velgen want ik vind die 17" toch te klein als ik jouw foto's nu zie.

Je avatar kun je gemakkelijk omruilen met de laatste foto. Precies dezelfde kijkhoek, alleen andere achtergrond,

Geplaatst

Rob & Els,

van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe bak! Ziet er geweldig uit! Zo op het oog heb ik dezelfde besteld.

Voor ons nog een paar weekjes wachten, maar jullie zijn echt

Geplaatst
@powerboot Proficiat als een van de eerste Sportage rijders.

Je had het nog over sidesteps. Zitten die er nog niet op toch (of zijn zie zwart?)

Wb wielen: ik had een paar posts geleden niet voor niks die vraag gesteld over andere velgen want ik vind die 17" toch te klein als ik jouw foto's nu zie.

Je avatar kun je gemakkelijk omruilen met de laatste foto. Precies dezelfde kijkhoek, alleen andere achtergrond,

Sorry je meent het misschien niet zo, maar ik vind je wel erg negatief ingesteld hoor, als ik zo je berichtjes lees...@ Rob & Els: proficiat en wat een mooie velgen.

Geplaatst
Sorry je meent het misschien niet zo, maar ik vind je wel erg negatief ingesteld hoor, als ik zo je berichtjes lees

Nee hoor. Zal het nog maar een keer herhalen: enige negatieve is dat ik baal van het € 2000 geintje van de importeur.

En vwb velgen: een auto en zeker een stoere auto moet niet te kleine velgen hebben. En de foto met 17" is voor mij op het randje. Misschien door de combinatie met de zwarte lak.

18" vind ik iig beter bij de auto passen.

Daarom ook mijn vraag op de vorige pagina of die voor een schappelijke prijs bij te bestellen waren.

Geplaatst
Rob & Els,

van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe bak! Ziet er geweldig uit! Zo op het oog heb ik dezelfde besteld.

Voor ons nog een paar weekjes wachten, maar jullie zijn echt

Geplaatst (aangepast)

Nou ten eerste wil ik via deze weg Firma Tinholt bedanken voor de snelle en goede service,en complete aflevering.

En nu hoe hij het doet? nou ik moet zeggen ver boven verwachting,stuurt goed rijd soepel is erg stil stoelen en zit zijn goed te stellen heerlijke stoelen,gebruik 8.2. 100 km wat computer zegt heb nu 300 er op zitten en merkt dat alles losser word als het zo ver is zal ik hem weer volledig aftanken en laat dan nog eens het gebruik weten, goede audio als je hem afstelt hoorde ik ook al commetaar op, en wat betreft de luiemoter ik weet niet wat voor kl..............zijn maar geloof mij maar hij zoeft geweldig en dan te weten dat dat steeds beter word.

En wat de wielen 17 inch betreft zie haast geen verschil tussen mijn vorige 18 inch en je heb meer comfoor .

En Mammaloe zegt wat een heerlijke ToetToet nou en dat wil wat zeggen?

hier wat kiekjes van de sidsteps

post-1135-1297853210,41_thumb.jpg

post-1135-1297853210,47_thumb.jpg

post-1135-1297853210,53_thumb.jpg

post-1135-1297853210,6_thumb.jpg

post-1135-1297853210,66_thumb.jpg

aangepast door powerboot
Geplaatst

Gefeliciteerd met je Sportage en Mooie Sidesteps! :D Heb je deze door de dealer laten monteren of is dat niet mogelijk? Zo niet, waar dan en hoe veel kostte het?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...