Guest Jaap van Deursen Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Ik las dat een autojournalist bij een bezoek aan de fabriek de nieuwe Rio en Picanto heeft gezien maar daar niet over mocht berichten en/of foto's van maken i.v.m. het embargo. Wel stond er dat hij aangenaam verrast was. Heeft iemand hier meer over gelezen? Weet iemand wanneer de nieuwe Picanto komt. Dat wordt namelijk wel tijd gezien het zustermodel i10 wat al een tijdje meeloopt. Zou een nieuw model nl. wel sterk overwegen als z Quote
Guest Jantje Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 wat ik begrepen had was dat geplanned voor 2011/2012?? Quote
Wisper Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Dit kwam ik tegen in Auto Week over de nieuwe Kia Picanto: De nieuwe Kia Picanto oogt een stuk volwassener dan het huidige model. Een forse voorbumper met grote luchtlinlaten en flinke welvingen geven ‘m van voren meer aanzien. We kregen de vijfdeurs te zien, en die heeft opvallend grote achterportieren die tot ver in de C-stijl doorlopen. Er komt ook een driedeursversie. Afmetingen wil Kia nog niet geven, de nieuwe Picanto oogt van voren in elk geval forser dan en profil. In maart 2011 toont Kia de nieuwe Picanto voor het eerst in het openbaar, op de Salon van Gen Quote
Remko .me Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/Picanto11A.jpg http://www.autointernationaal.nl/img/Image/Picanto11A2.jpg Bovenstaande zijn gelekte schetsen..? * Quote
Guest Jantje Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 lijkt mij meer de venga dan de picanto lol Quote
Remko .me Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 lijkt mij meer de venga dan de picanto lol een mini venga zou cool zijn lol Quote
Roderik Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Om o.a. autoweek.nl gaat er al steeds meer te ronde over de nieuwe Picanto: Hierbij de link naar het topic hierover: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,4461701 Ben erg benieuwd hoe deze auto er uit komt te zien, en wat de prijzen zullen zjn. En vooral wanneer staat hij in de showroom. Iemand al meer info hierover? Quote
Smart Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 In 2011! http://www.autoweek.nl/autonieuws/14194/Nieuwe-Kia-Picanto-en-Rio-in-2011 Quote
Smart Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 (edited) Nog Edited September 26, 2010 by Smart Quote
Tazteam Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Wat een gedrocht. Kan niet echt zeggen dattie mooi is. Philip Quote
Peterrrrr Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Nou, als dit de nieuwe Picanto is komt het best goed. Mooi karretje ! Quote
bigwade Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Wat een gedrocht.Kan niet echt zeggen dattie mooi is. Philip Ach Philip, met jouw kennis en kunde kan je er vast wel weer iets leuks van maken...... Quote
Tazteam Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Ach Philip, met jouw kennis en kunde kan je er vast wel weer iets leuks van maken...... Sorry, maar ik rag onze Pica af, en rij hem op, maar het nieuwe model gaat er echt niet komen, ik vind hem echt niet mooi. Maar gelukkig zijn er mensen die hem wel mooi vinden. Quote
El-Rio-Grande Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Als ik zo naar die plaatjes kijk en dan naar de een piep klein stukje van de neus (vanaf de zijkant gezien, gebied van de koplamp, bumper etc.) vind ik het in grove lijnen wat weg hebben van een BMW 1 serie. Mijn mening: Ik vind em niks. Het is een compleet andere auto en hoort eigenlijk de naam Picanto niet meer te dragen maar goed.... da's mijn mening. Wat dat betreft ben ik het dus eens met de mening van Philip. Maar goed, was ik niet ook al de persoon die de huidige Rio vergeleken heeft met een opgerekte Slopel Corsa, model 1998? Wat dat betreft wil ik eerlijk gezegd niet eens weten hoe dan de nieuwe rio eruit gaat zien. Als ik zo de nieuwe 'picanto' zie, dan krijg ik eerlijk gezegd dat de Rio ook niet meer op zijn voorgangers zal lijken. Quote
Smart Posted September 26, 2010 Posted September 26, 2010 Het is de vraag of dit uiteindelijk de nieuwe Picanto gaat worden. Het zijn nog steeds tekeningen hoor! Mogelijk veronderstellingen van meerdere modellen auto's. Ik zie er in ieder geval de VW Polo in. Meerdere autojournalisten, waaronder Autoweek, mochten bij een bezoek aan de Kia fabrieken o.a. de nieuwe Picanto 2011 zien, maar moesten vooraf hun fototoestellen, camera's enz. achterlaten. Zij hebben wel het model gezien, maar weten nog geen afmetingen. Mogelijk heeft Quote
Martijn30 Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Ook ik ben niet onder de indruk en ga onze pica er volgend jaar niet voor inruilen. Hij lijkt wel op de Fiat panda! Quote
C.Picanto Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Joepie, vanaf morgen rijd ik ook in een Picanto! Ik had in juni een witte X-ecutive besteld, heb er een hele poos op moeten wachten. Maar het was het wachten waard! Vorige week heb ik hem gezien en..: Ik krijg het 2011 model!!! Ziet er uit als de special edition, maar dan zonder de striping, de half-lederen bekleding en de sportpedalen.. Dolblij!!! Quote
bigwade Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Laad de accu van je camera even op ) Veel plezier, het belooft een mooie dag te worden. Quote
Smart Posted October 7, 2010 Posted October 7, 2010 Gefeliciteerd, geweldig nieuws. Dus......inderdaad die foto's straks uploaden! Quote
pepo67 Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 On topic. http://www.noticiasautomotivas.com.br/exclusivo-kia-picanto-2012-e-flagrado-em-porto-alegre-rs/ Quote
Smart Posted December 7, 2010 Posted December 7, 2010 Er is al weer wat meer bekend (schetsen) over de nieuwe Picanto die in 2011 op de markt gaat komen. Zie link: http://www.autoweek.nl/autonieuws/15551/Schetsen-nieuwe-Kia-Picanto Quote
BaBaCC Posted December 16, 2010 Posted December 16, 2010 Ziet er veel belovend uit! Kan niet wachten om 'm "live" te zien! Quote
Effenix Posted December 20, 2010 Posted December 20, 2010 Ik vind het nieuwe model van de Picanto wel mooi. We hebben net een sportage 2011 aangeschaft en zijn op zoek naar een klein zusje. Dat wordt dus nog even wachten tot 2011. Quote
Smart Posted December 20, 2010 Posted December 20, 2010 Ik vind het nieuwe model van de Picanto wel mooi. We hebben net een sportage 2011 aangeschaft en zijn op zoek naar een klein zusje. Dat wordt dus nog even wachten tot 2011. Hoe het model er precies gaat uitzien is nog niet bekend. Ga er daarom gemakshalve niet vanuit dat het model op de tekeningen, het nieuwe model zal gaan worden. Quote
bigwade Posted December 20, 2010 Posted December 20, 2010 Doe es gek....... Tussen schets en Joendaai i10 En dan meer richting i10 gezien de spy foto's De schetsen van de ix35 waren ook veelbelovend. Staat daar toch zo'n flauwe gevouwen miskleun....... Quote
Recommended Posts