Jump to content

Nieuwe Picanto op komst?

Recommended Posts

Guest Jaap van Deursen
Posted

Ik las dat een autojournalist bij een bezoek aan de fabriek de nieuwe Rio en Picanto heeft gezien maar daar niet over mocht berichten en/of foto's van maken i.v.m. het embargo. Wel stond er dat hij aangenaam verrast was.

Heeft iemand hier meer over gelezen? Weet iemand wanneer de nieuwe Picanto komt. Dat wordt namelijk wel tijd gezien het zustermodel i10 wat al een tijdje meeloopt.

Zou een nieuw model nl. wel sterk overwegen als z

• Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Jantje
Posted

wat ik begrepen had was dat geplanned voor 2011/2012??

Posted

Dit kwam ik tegen in Auto Week over de nieuwe Kia Picanto:

De nieuwe Kia Picanto oogt een stuk volwassener dan het huidige model. Een forse voorbumper met grote luchtlinlaten en flinke welvingen geven ‘m van voren meer aanzien. We kregen de vijfdeurs te zien, en die heeft opvallend grote achterportieren die tot ver in de C-stijl doorlopen. Er komt ook een driedeursversie. Afmetingen wil Kia nog niet geven, de nieuwe Picanto oogt van voren in elk geval forser dan en profil.

In maart 2011 toont Kia de nieuwe Picanto voor het eerst in het openbaar, op de Salon van Gen

• 1 month later...
Posted
Wat een gedrocht.

Kan niet echt zeggen dattie mooi is.

Philip

Ach Philip, met jouw kennis en kunde kan je er vast wel weer iets leuks van maken......:-)

Posted
Ach Philip, met jouw kennis en kunde kan je er vast wel weer iets leuks van maken......:-)

Sorry, maar ik rag onze Pica af, en rij hem op, maar het nieuwe model gaat er echt niet komen, ik vind hem echt niet mooi.

Maar gelukkig zijn er mensen die hem wel mooi vinden.

Posted

Als ik zo naar die plaatjes kijk en dan naar de een piep klein stukje van de neus (vanaf de zijkant gezien, gebied van de koplamp, bumper etc.) vind ik het in grove lijnen wat weg hebben van een BMW 1 serie.

Mijn mening: Ik vind em niks. Het is een compleet andere auto en hoort eigenlijk de naam Picanto niet meer te dragen maar goed.... da's mijn mening.

Wat dat betreft ben ik het dus eens met de mening van Philip.

Maar goed, was ik niet ook al de persoon die de huidige Rio vergeleken heeft met een opgerekte Slopel Corsa, model 1998? :wink:

Wat dat betreft wil ik eerlijk gezegd niet eens weten hoe dan de nieuwe rio eruit gaat zien. Als ik zo de nieuwe 'picanto' zie, dan krijg ik eerlijk gezegd dat de Rio ook niet meer op zijn voorgangers zal lijken.

Posted

Het is de vraag of dit uiteindelijk de nieuwe Picanto gaat worden. Het zijn nog steeds tekeningen hoor!

Mogelijk veronderstellingen van meerdere modellen auto's. Ik zie er in ieder geval de VW Polo in. Meerdere autojournalisten, waaronder Autoweek, mochten bij een bezoek aan de Kia fabrieken o.a. de nieuwe Picanto 2011 zien, maar moesten vooraf hun fototoestellen, camera's enz. achterlaten. Zij hebben wel het model gezien, maar weten nog geen afmetingen. Mogelijk heeft

• 2 weeks later...
Posted

Joepie, vanaf morgen rijd ik ook in een Picanto!

Ik had in juni een witte X-ecutive besteld, heb er een hele poos op moeten wachten. Maar het was het wachten waard! Vorige week heb ik hem gezien en..: Ik krijg het 2011 model!!! Ziet er uit als de special edition, maar dan zonder de striping, de half-lederen bekleding en de sportpedalen..

Dolblij!!! :D

Posted

Gefeliciteerd, geweldig nieuws.

Dus......inderdaad die foto's straks uploaden!

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted

Ziet er veel belovend uit!

Kan niet wachten om 'm "live" te zien!

Posted

Ik vind het nieuwe model van de Picanto wel mooi. We hebben net een sportage 2011 aangeschaft en zijn op zoek naar een klein zusje.

Dat wordt dus nog even wachten tot 2011. :-D

Posted
Ik vind het nieuwe model van de Picanto wel mooi. We hebben net een sportage 2011 aangeschaft en zijn op zoek naar een klein zusje.

Dat wordt dus nog even wachten tot 2011. :-D

Hoe het model er precies gaat uitzien is nog niet bekend. Ga er daarom gemakshalve niet vanuit dat het model op de tekeningen, het nieuwe model zal gaan worden.

Posted

Doe es gek.......

Tussen schets en Joendaai i10

En dan meer richting i10 gezien de spy foto's

De schetsen van de ix35 waren ook veelbelovend.

Staat daar toch zo'n flauwe gevouwen miskleun.......