Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Auto is vandaag voor de kleine beurt geweest en ze vonden me erg laat, 20100 op de teller :-) en vertelden dan ook zonder blikken of blozen dat ik met 30000 km terug verwacht wordt voor de grote beurt. Ik netjes uitgelegd en me boekje erbij dat ik pas met 40000 km kwam. Hij probeerde nog wat en vertelde aan het einde van zijn verhaal dat ze er niks meer van begrepen. En dat er wel wat zou veranderen en dat zij dat einde van de maand zouden horen. Ik op mijn beurt gezegd dat ik mijn onderhoudsboekje aanhoudt en dat ik ze weer over 20000km terug zou zien voor de grote beurt. Ook de over de kosten een beetje getwist ik moest 196,50 betalen en vroeg waar het aan lag en dat de kleine beurt 165,- euro en dat zij zonder overleg niet zomaar dingen konden vervangen (pollen/interieurfilter) Hij liet mij zien dat het bij elke beurt moest gebeuren. Raar dat het niet inbegrepen is maar apart vermeld wordt?

Gr Yolanda

• Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

dat dat apart vermeld wordt kan je ook zien op mijnkia.nl

Je kan apart invullen of je pollenfilter etc. vervangen moeten worden.

Overigens is dat niet perse een moeten maar meer een hele goede aanrader.

Geplaatst
Auto is vandaag voor de kleine beurt geweest en ze vonden me erg laat, 20100 op de teller :-) en vertelden dan ook zonder blikken of blozen dat ik met 30000 km terug verwacht wordt voor de grote beurt. Ik netjes uitgelegd en me boekje erbij dat ik pas met 40000 km kwam. Hij probeerde nog wat en vertelde aan het einde van zijn verhaal dat ze er niks meer van begrepen. En dat er wel wat zou veranderen en dat zij dat einde van de maand zouden horen. Ik op mijn beurt gezegd dat ik mijn onderhoudsboekje aanhoudt en dat ik ze weer over 20000km terug zou zien voor de grote beurt.

Gr Yolanda

Misschien een idee aan iedere Kia rijder om v

• 2 weken later...
Geplaatst

Na lang heen en weer praten met mijn dealer, heeft hij er nu voor gezorgd dat ik een brief heb gekregen van KIA NL waarin keurig op mijn naam en op kenteken van de auto wordt bevestigd dat ik mag kiezen voor een 15.000 of 20.000 km service interval, zonder garantie gevolgen.

Omdat ik de Venga bij 15.000 al voor de eerste beurt heb gebracht, ivm de infoverstrekking van de dealer, heeft de dealer nu keurig een oplossing aangedragen om alsnog over te gaan op de 20.000 km intervallen.

Het was even doorvragen, maar het is nu wel voor elkaar en schriftelijk vastgelegd (ook laten vermelden in het onderhoudsboekje met stempel van de dealer).

Nadat alles was opgelost kreeg ik ook nog een wintersetje mee.

Goed geregeld Autoplaza Heergugowaard!

Groet,

Peter

Geplaatst

Het blijft een vreselijk onduidelijk verhaal die onderhoudsintervallen. Ons is toegezegd dat per 4 februari een duidelijk onderhoudsintervalschema ( 6 x woordwaarde;-)) voor alle modellen en typen ter beschikking komt. Nu KMNL kennelijk individueel weer , al dan niet, terecht individuele uitzonderingen maakt verhoogt dat de onduidelijkheid. Ik heb namens KCG zojuist aan KMNL per email om een toelichting gevraagd en zodra hierop response is zal ik dat jullie melden. Ook ik begrijp het niet helemaal ( of beter: helemaal niet)

Geplaatst
De Nieuwe Sportage heeft een onderhoudsinterval van 30.000km of 1 keer in de 24 maanden. Dit geldt voor zowel de benzine als diesel uitvoering.

Op mijn kia klantekaart (dat ding wat aan de zonneklep hangt) staat nog steeds 15.000km of 1 jaar.??

Geplaatst
Op mijn kia klantekaart (dat ding wat aan de zonneklep hangt) staat nog steeds 15.000km of 1 jaar.??

Goed lezen Rick, het gaat om een oliewissel bij de SP3

Mag je ook ergens anders voor minder laten doen.....

En die 15K haal je niet eens per jaar :-)

NB de MijnKia stickers worden op termijn dus ook aangepast.

Geplaatst
Goed lezen Rick, het gaat om een oliewissel bij de SP3

Mag je ook ergens anders voor minder laten doen.....

En die 15K haal je niet eens per jaar :-)

NB de MijnKia stickers worden op termijn dus ook aangepast.

Nee dat klopt, miss wel niet in 2 jaar haha :oops:

Maar ik moet dus 1x per jaar de olie laten wisselen en 1x in de 2 jaar voor een beurt?

Maar in mijn geval is het misschien beter om elk jaar een beurt te laten doen ivb met al die km die ik maak :P ??

• 4 weken later...
Geplaatst

:unsure: :unsure: :unsure: Hier wordt je toch niet veel wijzer van.

Geef eenduidig in het daarvoor bedoelde onderhoudsboekje aan wat de onderhoudsintervallen zijn. Verder niets.

En laat, zoals in het OH-boekje staat aangegeven bij afwijkingen m.b.t het bedoelde gebruik, dit door de dealer in overleg met de klant regelen.

Probeer geen uitzonderingen ook via het OH-boekje te regelen omdat dit altijd specifieke gevallen zijn.

Dit omdat de dealer dit ook kan doordat hij altijd goed op de hoogte is m.b.t. de bij hem in onderhoud zijnde wagens.

Probeer dit niet neer te leggen waar het niet hoort en dus niet de verantwoording neer te leggen waar het niet hoort.

Ik bedoel als ik graag meer onderhoud wil, moet ik hier zelf voor zorgen. En niet op deze manier.

Wat een ellende heeft dit veroorzaakt.

Typisch: eerst gedaan en dan gedacht.

Wie loopt er nu graag in een doornbos, dat steekt toch?

Groetjes

Coen :angry:

Geplaatst

Hier de reden om deze topic te sluiten;

Nieuwe intervallen op mijnkia te downloaden.

Ik ben weer weg.

Nou, ik weet het nog niet.

Ik kreeg vandaag een herinneringsmail van mijnkia.nl.

Mijn Venga is namelijk aan een onderhoudsbeurt toe, vindt mijnkia. Ik citeer:

"Volgens onze gegevens is uw Kia VENGA met kenteken xxxxxx binnenkort aan onderhoud toe. Om nare verrassingen te voorkomen, is het belangrijk dat u tijdig preventief onderhoud aan uw auto laat plegen. Daarom schrijft de fabriek ieder jaar of iedere 15.000 kilometer (20.000 kilometer voor dieselmotoren) een onderhoudsbeurt aan uw Kia voor."

Er staat toch echt in mijn onderhoudsboekje: beurten om 20.000 km en dit staat ook op de mijnkia site: http://media.kia.nl/mijnkia/Kia%20Reparatie-%20en%20Onderhoudsprijzen%202011.pdf.

Geplaatst (aangepast)

Nou, ik weet het nog niet.

Ik kreeg vandaag een herinneringsmail van mijnkia.nl.

Mijn Venga is namelijk aan een onderhoudsbeurt toe, vindt mijnkia. Ik citeer:

"Volgens onze gegevens is uw Kia VENGA met kenteken xxxxxx binnenkort aan onderhoud toe. Om nare verrassingen te voorkomen, is het belangrijk dat u tijdig preventief onderhoud aan uw auto laat plegen. Daarom schrijft de fabriek ieder jaar of iedere 15.000 kilometer (20.000 kilometer voor dieselmotoren) een onderhoudsbeurt aan uw Kia voor."

Er staat toch echt in mijn onderhoudsboekje: beurten om 20.000 km en dit staat ook op de mijnkia site: http://media.kia.nl/...zen%202011.pdf.

Niet op reageren is mijn advies. Je staat volkomen in je recht. Kia NL heeft dit ook zo bevestigd, dus niets aan het handje. Sowieso staat op het kaartje bij aflevering 15.000 km vermeld, maar als het goed is zal dat straks gaan veranderen naar 20.000 km.

aangepast door Smart
  • 2 weken later...
Geplaatst

Die prijzen voor onderhoud (en niet alleen bij Kia) zijn toch echt wel een lachertje.

Als ik de auto voor een grote beurt zou (!) brengen ben ik 392 euro kwijt. De dingen die mijns inziens onder een grote beurt vallen (lucht-, interieur-, brandstoffilter, remolie, diff olie, etc) kost allemaal extra.

Een kale grote beurt is dus alleen nog maar olie+filter. Die jongens schenken dan toch wel heeeele dure olie in het blok.

Geplaatst

Die prijzen voor onderhoud (en niet alleen bij Kia) zijn toch echt wel een lachertje.

Als ik de auto voor een grote beurt zou (!) brengen ben ik 392 euro kwijt. De dingen die mijns inziens onder een grote beurt vallen (lucht-, interieur-, brandstoffilter, remolie, diff olie, etc) kost allemaal extra.

Een kale grote beurt is dus alleen nog maar olie+filter. Die jongens schenken dan toch wel heeeele dure olie in het blok.

Volgens mij zit alles erbij excl. het interieur filter..

Geplaatst

Volgens mij zit alles erbij excl. het interieur filter..

I stand corrected! Mijn interpretatiefout van de tabellen. Het kèn net met die prijzen.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Helaas is het MijnKia Systeem nog steeds niet up to date.

Ik kreeg voor mijn SP3 zojuist een mail van MijnKia als herinnering voor een 1e beurt.

Zelfde als hier

http://www.kiaclub.nl/topic/5496-onderhoudsintervallen/page__view__findpost__p__56049

Dat zal die van 15.000km zijn die BESLIST NIET in het instructie boekje voor komt.

We gaan het er over hebben bij de eerst volgende bijeenkomst.

• 1 maand later...
Geplaatst

Dit is wat Kia Nl mij zojuist stuurde, toch een heel ander verhaal...

Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van 20 september 2011 over de garantievoorwaarden en het onderhoud van uw Kia Sportage.

Wij hebben uw bericht gelezen en betreuren het dat de garantievoorwaarden en de onderhoudstermijn niet geheel duidelijk is.

Uw Kia Sportage is voorzien van de basis en basis plus garantie, derhalve is de aandrijflijn niet van toepassing. De garantietermijn welke voor uw Kia Sportage geldt is: 36 maanden vanaf kentekendatum deel I met een onbeperkt kilometrage. na 36 maanden tot 14-09-2018 met een maximaal kilometrage van 150.000, wat het eerst wordt bereikt.

Voor meer informatie over de basis en de basis plus garantie verwijzen wij u naar het boekje Garantie & Onderhoud, bladzijde 4.

Bij uw Kia Sportage dient iedere 12 maanden of 15.000km een oliebeurt te worden uitgevoerd. Meer informatie over het onderhoudsschema van uw Kia Sportage kunt u vinden in het boekje Kia Reparatie & Onderhoudsprijzen en, na registratie, op www.mijnkia.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd en wensen u nog veel veilige en plezierige kilometers toe met uw Kia Sportage.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

Geplaatst

Ik heb Kia gevraagd of ik mijn intervallen ipv 15/30/45000km... naar 20/40/60000km...mag veranderen, omdat ik meer dan 'n gemiddelde picantorijder rijd (30.000 km/jaar), en weinig stadsverkeer.

Geplaatst

Dit is wat Kia Nl mij zojuist stuurde, toch een heel ander verhaal...

Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van 20 september 2011 over de garantievoorwaarden en het onderhoud van uw Kia Sportage.

Wij hebben uw bericht gelezen en betreuren het dat de garantievoorwaarden en de onderhoudstermijn niet geheel duidelijk is.

Ik ben volhardend....

W.B de SP3

De Feiten:

Boekje Garantie en Onderhoud.

Feit: KiaMNL is onderdeel van KiaMEU en dient zich aan de KiaMEU/fabrieks-normen w.b. OH intervallen te houden.

Feit: Garantie en Onderhoudsboekjes zijn universeel, onderhoud SP3 wijkt af van andere modellen.

Feit: Vinsticker is verwarrend wb NVT aanduiding en zou aangepast worden.

Feit: Oliebeurt 15.000km voor de SP3 komt in dit boekje niet voor.

Instructieboekje:

Feiten; op pagina 7/12 staat dat de SP3 benzine voor een 1e beurt naar de garage moet na 1 jaar of 30.000km (wat het 1e komt)

op pagina 7/12 staat dat de SP3 Diesel voor een 1e beurt naar de garage moet na 2 jaar of 30.000km (wat het 1e komt )

Feit: Oliebeurten 15.000km en verder voor de SP3 komen in dit boekje niet voor.

Feit: Over de olie(tussen)beurt 4L a 130,- (1.6) en 143,- (2.0) + interieurfilter 35,- bij elke 15.000km wordt echt nergens gesproken behalve op de website van Kia en op je MijnKia sticker.

Uit de DE intervallen (de correcte, http://www.kia.de/Service/Serviceintervalle/) staat zelfs dit:

* Ölwechselintervall: 2.0L & 1.6L (vor MJ 2012): alle 30.000 km / 12 Monate, 1.6L (ab MJ 2012): alle 30.000km / 24 Monate

Over wat handig, wenselijk, of de praktijk is, is een ander verhaal.

Vanuit Eco en Financien zouden deze zg oliebeurten geskipt moeten worden vind ik.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.

e.e.a. gaat wederom besproken worden met KiaMNL

Geplaatst
1.6L (ab MJ 2012): alle 30.000km / 24 Monate

Dit staat ook in mijn nederlands instructieboekje (modeljaar 2012, C in VIN), om de blinde paniek compleet te maken. Er wordt niet meer gerept over de 1 jaar/30dkm en al helemaal niet over de 1jr/15k interval.

Geplaatst

Dit staat ook in mijn nederlands instructieboekje (modeljaar 2012, C in VIN), om de blinde paniek compleet te maken.

Paniek ?

bij de dealers misschien, die zien huppekee een pak omzet wegglippen.

Niet bij Kia WW die zeer eco bezig is en vertrouwen heeft in hun eigen producten.

Kijk eens op de Duitse site, daar gaat zelfs de achtergrond van de site naar zwart na verloop van tijd ivm energie besparing....

En wij smijten 4-5 liter olie de recycling in.....

Geplaatst

Ik ben volhardend....

W.B de SP3

Klopt allemaal, zo heb ik het ook gelezen in mijn onderhoud/ instructieboekje.

Alleen wat nu als de dealer zegt dat het zo is, en ik laat al deze berichten van Kia NL lezen,

en ik vraag het Kia NL zelf met dezelfde teksten van Kia bijgevoegd, dan moeten er toch ergens mensen langs elkaar heen praten bij

Kia NL.

Is het misschien zo omdat Kia NL degene is die de 7 jaar garantie geeft dat die andere voorwaarden aan onderhoud kan stellen?

Ik ben benieuw naar de reactie van Kia NL.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...