alwie Geplaatst 30 Juni, 2012 Geplaatst 30 Juni, 2012 Wie weet welke diameter / maat de speakers zijn voor en achter? Hartelijke groet, Alwie Quote
phoenix2149 Geplaatst 1 Juli, 2012 Geplaatst 1 Juli, 2012 Dat is al zo vaak besproken. Even topic(s) doorlezen en je weet genoeg. Quote
Dries6951 Geplaatst 17 Juli, 2012 Geplaatst 17 Juli, 2012 Ik heb van de week mijn nieuwe Picanto 1.2 vijf deurs "full packs" afgehaald, en wat mij opviel is dat de voorste luidsprekers niet (meer) in de voordeuren zit, maar in het dashboard, vlak tegen de voorruit. Ik zo'n idee dat er ook is gesleuteld aan het vermogen van de radio zelf, want je kunt het volume behoorlijk opdraaien en het geluid is dan nog steeds goed te noemen. Dat laatste met name is hier op dit forum als negatief beoordeeld, maar - naar mijn idee - goed te noemen in de Picanto 2012. Nog meer mensen die dezelfde ervaring hebben, of ben ik niet zo kritisch op audio gebied? (ik vind zelf van wel ) Quote
slim673 Geplaatst 23 Juli, 2012 Geplaatst 23 Juli, 2012 Mwah, waarschijnlijk ben je in ieder geval minder kritisch dan mij. Ik heb sinds begin juni een picanto, ben inmiddels € 350,- verder (nieuwe voorspeakers en subwoofer) en vind het nog steeds niet heel spannend. Dat het geluid niet vervormd bij volledig volume komt m.i. meer omdat er weinig vermogen in zit dan dat het nu zo een geweldige radio is. Anyway, ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik heb geaccepteerd dat het nu eenmaal niet het concertgebouw is en ga niet nog meer geld verbranden aan audio. Quote
pica3deur Geplaatst 25 Juli, 2012 Geplaatst 25 Juli, 2012 Gewoon radio vervangen, dan zijn al je problemen opgelost. Want daarin zit naar mijn inziens het probleem. Ik heb hem zelf ook vervangen en nu een prima sound. Quote
dennis74 Geplaatst 25 Juli, 2012 Geplaatst 25 Juli, 2012 Ik heb voor mijn picanto (radio af fabriek) ook een pioneer ts-wx110a gekocht en gevraagd of de kia dealer (delft) hem in wou bouwen (afspraak bij kopen auto) Ik kreeg het antwoord (bij afhalen auto) dat dit niet mogelijk was, alleen als ik de pioneer bij kia zelf gekocht had, wand dan zaten er kabels bij om hem aan te sluiten. (waarschijnlijk met iso connector) Deze kabels kunnen ze niet los bestellen?!?!?!?!? Is dit onkunde van mijn dealer of willen ze mij gewoon niet helpen? Weet een van jullie of ik deze connector/kabel ergens kan bestellen? Of heb ik geen kabels nodig en hadden ze hem direct op de radio kunnen aansluiten? Quote
phoenix2149 Geplaatst 26 Juli, 2012 Geplaatst 26 Juli, 2012 Als zij metjou hebben afgesproken dat zij de radio inbouwen dan behoren zij dat gewoon te doen. Geen geemmer accepteren, hadden ze maar beter moeten nadenken. Zij verwachten dat jij ook je afspraken na komt als je een offerte opstelt. Als je zelf een andere radio wil inbouwen dan heb je niet alleen een ISO kabel nodig, maar ook een nieuwe front. Als je een connector ergens wil bestellen zoek je gewoon op "picanto iso kabel" en je vind tientallen sites. Als je uiteindelijk zelf wilt inbouwen heb je ook een nieuw frontje nodig voor de nieuwe picanto. Quote
xtra40 Geplaatst 26 Juli, 2012 Geplaatst 26 Juli, 2012 Ik heb voor mijn picanto (radio af fabriek) ook een pioneer ts-wx110a gekocht en gevraagd of de kia dealer (delft) hem in wou bouwen (afspraak bij kopen auto) Ik kreeg het antwoord (bij afhalen auto) dat dit niet mogelijk was, alleen als ik de pioneer bij kia zelf gekocht had, wand dan zaten er kabels bij om hem aan te sluiten. (waarschijnlijk met iso connector) Deze kabels kunnen ze niet los bestellen?!?!?!?!? Is dit onkunde van mijn dealer of willen ze mij gewoon niet helpen? Weet een van jullie of ik deze connector/kabel ergens kan bestellen? Of heb ik geen kabels nodig en hadden ze hem direct op de radio kunnen aansluiten? Buiten het feit of er wel of geen kabel voor is een beetje handige monteur die soleert hem er zo even tussen Heb ik zelf in mijn rio ook gedaan is een fluitje van een cent dat kabeltje zit er gewoon bij Het enigste wat er niet bij zit is de kabel met tulp stekkers Verder hoef je geen moeilijke kabels en zo te trekken Heb van het weekeinde zelf speakers en een baskast in een pikanto gebouwd Het moeilijkste is de speakers in de achterdeur maken als daar dus af fabriek geen speakers in zitten Dan ligt er geen speaker draad in de deur maar wel aan de andere kant in de stijl dus ook gewoon zelf te doen Quote
pica3deur Geplaatst 26 Juli, 2012 Geplaatst 26 Juli, 2012 Frontje gewoon besteld bij de Kia dealer, radio in laten bouwen door een inbouwstation (R de Vries) Let wel op als je hem zelf inbouwd, dat er een antenneversterker in de antennevoet zit. Deze moet dus gevoed worden. Heb ook een Pioneer en die was een half jaar geleden probleemloos in te bouwen. Weet niet of er een verloop gebruikt is, maar al dat wel zo is is deze allang leverbaar. Quote
kiabunnie Geplaatst 30 Juli, 2012 Geplaatst 30 Juli, 2012 In een artikel staat dat ook Kia al iets aan het ondernemen is ter verbetering van het geluid. de importeur biedt voor 200 euro retrofit speakers aan en men denkt ook over een compacte subwoover onder de bijrijdersstof na. Zie artikel "triotest" op de website van Kia. Iemand dit al laten doen? Quote
rash Geplaatst 30 Juli, 2012 Geplaatst 30 Juli, 2012 In een artikel staat dat ook Kia al iets aan het ondernemen is ter verbetering van het geluid. de importeur biedt voor 200 euro retrofit speakers aan en men denkt ook over een compacte subwoover onder de bijrijdersstof na. Zie artikel "triotest" op de website van Kia. Iemand dit al laten doen? Hmmm, die "retrofit" speakers zeggen mij niets... subwoofer is al beschikbaar: http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Picanto-2011/Accessories-2011/ . Volgens mij zijn er al een paar die deze sub hebben laten inbouwen. Quote
Broekda1 Geplaatst 31 Juli, 2012 Geplaatst 31 Juli, 2012 voor 3 maand geleden heb ik mij ook een kia picanto 1,2 met alle 3 pakketten gekocht. het geluid is zeer teleurstellend van deze auto ,en daarom ben ik met deze auto aan de slag gegaan met behoud van de originele radio!! ik ben draaier van beroep ,en ik wou graag een 16 cm compo in deze auto monteren> ten eerste heb ik aangeschaft een 3 sixty(dat is een kastje waarmee je met de radiospeaker uitgang een line out van 5 volt maakt voor de versterker,zeer aan te bevelen voor de mensen die van kwaliteit houden ) de achterste speakers in de deur zijn met popnagels gemonteerd ,deze heb ik verwijderd en de speakers gedemonteerd. en geloof me hier komt nooit een mooi geluid uit !! ik heb daarnaa de speaker er uit geknipt en de houder in de draaibank rond gemaakt waarna ik 2 kunstof ringen gedraait heb die er precies overheen vallen zodat ik ze kon monteren op het originele frame daar na mijn compo 16 cm woofer gemonteerd in de achterdeuren met dempingswand en mijn tweeters in het dashbord, set up focal fp 5,500 esx vision ve 6.2c rockford forsgate 3 sixty esx ebx200 en originele radio en dit klingt echt top!! als u hulp of vragen heeft help ik u graag ,want je kunt echt een concertzaal in deze auto krijgen mvg bertil Nu al interesse Laat maar even weten hoe en de wat Quote
phoenix2149 Geplaatst 31 Juli, 2012 Geplaatst 31 Juli, 2012 Tja als je ruim €2000 euro voor een beetje geluid over hebt. Jeetje wat een boel geld. Quote
jstalknecht Geplaatst 14 Augustus, 2012 Geplaatst 14 Augustus, 2012 Ik heb ook een Picanto in bestelling en ik denk dat ik ze gelijk laat vervangen door de dealer voor andere ik denk dat je voor z0'n 300€ wat wat leuks kunt krijgen voor, voor en achter. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Met alleen andere speakers zal er niet heel veel veranderen. De standaard radio is geen top. Ik heb alleen een subwoofer geplaatst en daarmee is het geluid al 200% beter mét de standaard speakers (ik heb een Kenwood radio trouwens en geen standaard radio) Quote
jstalknecht Geplaatst 15 Augustus, 2012 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Ok dus wat ik begrijp is dat het geluid wordt verbeterd met de subwoofer. Mijn Picanto krijg ik volgende week en het geluid is niet echt goed, maar het was beter dan verwacht en ik zit er over na te denken om er een subwoofer in te plaatsen, de prijs van 309 € was allersinds redelijk. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Los kost ie rond de €150. Inbouwen kost je hooguit een half uurtje dus €309 vind ik enigszins aan de prijs 1 Quote
jstalknecht Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Oh dat is wel een heel groot prijs verschil, toch eens kijken of ik hem dan zelf kan kopen, maar dat zie ik nog wel. Quote
bigmac Geplaatst 17 Augustus, 2012 Geplaatst 17 Augustus, 2012 Ik heb gisteren de instellingen van mijn radio eens gewijzigd: Bass: max(=100%), midden en hoge tonen op 30%(dus minder dan de normale middenstand). Je moet de radio nu wel harder zetten om hetzelfde geluidsniveau als vroeger te ervaren, maar er komen nu tenminste wel duidelijk ook lage tonen uit mijn voor-speakers (Sony 35 Watt 2-weg, die waren al erg goed in hoge en middengebied). Quote
cismo14 Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 Afgelopen weekend is mijn Pioneer sub ts-wx110a binnen gekomen. Zoals te verwachten zit daar een universele aansluitkabel bij. Weet iemand wat de plug&play kabel kost die de dealer gebruikt om de sub aan te sluiten op de radio? Heb foto gezien van die kabel, is enkele een korte verleng kabel van ±15 cm welke tussen de originele radiokabel en de radio aansluitingen wordt gezet. Kabeltje heeft m.i.dus geen ISO stekkers&contrastekker. Vervolgens zijn hierop de aansluitingen verwerkt naar de Poineer sub met een kabellengte van ± 2 meter voor plaatsing onder de zitting. Nu lees ik dat sommige het signaal van de voorste speakers gebruiken en andere dat van de achterste. Wat is nu het beste signaal om parralel naar de sub te sturen als ik het e.e.a. zelf wil aansluiten? . Quote
cismo14 Geplaatst 6 September, 2012 Geplaatst 6 September, 2012 Ben inmiddels op de hoogte van de prijs van de plug&play kabel van Kia voor de Poineer sub. Deze kost 100 euro!!! Kabel is volgens de Kia dealer officieel niet los te bestellen. Heb mijn Kia dealer gevraagd om de sub in te bouwen met de originele kabel die er bij zit. Ze hebben een poging gedaan, maar kregen de sub niet werkend??? Vervolgens hebben ze de radio weer in originele staat teruggeplaatst. Omdat het niet gelukt was, waren ze bereidt om bij hoge uitzondering de plug&play kabel te bestellen. Vond 100 euries voor een kabeltje wel erg veel. (De dealer trouwens ook) Heb dan maar besloten om het zelf te doen. Het dashboard frame van de radio heb ik nog wel bij de dealer laten verwijderen om beschadegingen te voorkomen. Zelf de signaalkabels gemaakt (is even wat soldeerwerk) en aangesloten. Sub werkt perfect, prima geluid. Even zoeken naar de juiste instellingen en spelen maar. Blijkbaar kon de monteur geen electrische schema's lezen van Kia en het aansluit schema van de Pioneer sub. Quote
xtra40 Geplaatst 7 September, 2012 Geplaatst 7 September, 2012 nou ik heb me vraagtekens bij dit verhaal ik heb wel eens gehoord van domme monteurs maar zo dom ???? ik heb dit truucje zelf uitgehaald met de zelfde sub en die zit er met een vloek en een zucht in het meeste werk is even om de stoel van de bodem afhalen zo dat je gemakenlijk en mooi de bedrading weg kan werken onder de vloer mat en de sub aansluiting dat is plug en play dat kan niet fout zo zie je maar dat zelf doen loont en best leuk is om zelf te doen deste groter is het genot als het dan goed werkt Quote
Tzeunis Geplaatst 8 September, 2012 Geplaatst 8 September, 2012 @Cismo: kun je vertellen/tekeningetje maken van de signaalkabel? Ik vind 100 euro wel erg veel voor een kabeltje... Quote
phoenix2149 Geplaatst 9 September, 2012 Geplaatst 9 September, 2012 Dat is niet erg veel, dat laat zien wat voor afzetters dealers (kunnen) zijn! bizar. Quote
cismo14 Geplaatst 17 September, 2012 Geplaatst 17 September, 2012 @Cismo: kun je vertellen/tekeningetje maken van de signaalkabel? Ik vind 100 euro wel erg veel voor een kabeltje... Heb enkel de originele signaal verlengt door er een langere kabel aan te solderen. Had niet de juiste contra stekkertjes voorhanden welke nodig zijn om deze te verlengen. Vandaar dat ik de stekkertjes verwijderd heb, wel al het soldeer werk voorzien van kripkousjes. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.