Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

The new Picanto comes with the new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine, which was newly developed for the next generation of small cars. It has class leading efficiency and performance among 1.0L engines.

The new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine features a maximum output of 69ps (European standard), a maximum torque of 9.7kgf•m (European standard), fuel efficiency 4.2L/100km (base), 4.1L/100km (Eco-Dynamic), and a CO2 emission rate of 99g/km (base), 95g/km (Eco-Dynamic). Compared to the pevious Picanto (Epsilon 1.0 MPI European Standards), its maximum output rose by 11 percent, maximum torque by 9 percent and fuel efficiency by 15 percent. Its CO2 emissions dropped up to 17 percent.

The new Picanto also includes new technologies, such as the ISG system (Idle Stop and Go System) and Dual CVVT, which has been applied to a small car for the first time in the world. With these new technologies, it not only has outstanding performance and fuel efficiency, but it also is very competitive in regards to green technology, as it is in line with reinforced exhaust gas regulations.

The new Kappa 1.0 3-cylinder MPI engine, which also features various cutting-edge technologies, optimizes the intake/exhaust port to reduce pneumatic resistance, and maximizes induction efficiency. It also improves both performance and fuel efficiency by using the variable intake/exhaust valve timing mechanism, which adjusts the timing of the intake/exhaust valve according to the engine revolution and load, and the variable induction system (VIS), which adjusts the induction path according to the engine rev count to increase the output.

Additionally, the new Picanto’s ‘ISG system,’ improves economical fuel efficiency. The system automatically stops the engine at an intersection or when the car needs to stop and immediately starts the engine when the driver wants to drive the car again.

Nu nog gaan waarmaken die droom....

Geplaatst

Daar is dan weer een tankbeurt; klein beetje deze keer, de tank was precies half-leeg, maar toch getankt omdat ik in Duitsland was en het daar tenminste nog iets minder duur is dan hier.

E-10 getankt a € 1,599/liter

359 km met 21,3 liter ==> 1 op 16,85 (5,93 Ltr/100km) bc gaf aan 5,1 L/100 km

Verklaring voor dit voor mij slechter dan normaal resultaat: behalve het koude weer, heb ik ook 1/2 dag mijn zoon laten rijden.

Geplaatst

Verklaring voor dit voor mij slechter dan normaal resultaat: behalve het koude weer, heb ik ook 1/2 dag mijn zoon laten rijden.

HAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHHAHHAHAHHAHAA!

Geplaatst

Hallo,

nu ik zoveel mensen hoor dat het verbruik van hun picanto wel meevalt moet mij toch iets van het hart.

Mijn Picanto 1.0 uit 2007 heb ik nu enkele maanden maar het verbruik schommelt van 1 op 9 tot 1 op 11,4. Jawel dit zijn kilometers per liter.

Mijn garagebedrijf (onafhankelijk en niet merkgebonden) heeft vanalles nagekeken en gemeten zoals een 4 gasmeting maar geen vreemde dingen gevonden.

Met zo'n verbruik voor dit miniautootje voel ik me zwaar benadeeld want zo'n verbruik hoort bij een veel grotere echte auto.

Misschien dat het bij beter weer beter gaat met het verbruik maar ik ben jaloers op anderen die zeggen 1 op bijna 20 te kunnen rijden.

Mijn rijstijl is echt rustig te noemen.

Zijn er meer Picanto rijders met zo'n slurpende auto?

Groeten Frank

Geplaatst

Je mag de Picanto uit 2007 niet gelijk schakelen aan de Picanto 2011/2012. Die heeft een andere motor gekregen (3 cilinder 1.0).

Het verbruik van de 1.0 uit 2007 is op www.spritmonitor als volgt verdeeld:

234014s.jpg?stamp=1200860866 Benzin, 45 kW

1 op 13,27

1 op 13,68

1 op 14,70

1 op 16,45

1 op 16,68

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik heb mijn picanto nu bijna 2 weken (morgen) en heb inmiddels 1135 km gereden en 2 keer volledig getankt. Zoals al eerder aangegeven had ik de eerste keer geen goed overzicht omdat de auto niet vol afgeleverd was.

De 2e keer tanken heb ik 341.8 km gereden en 21.85 liter getankt, dat komt dus neer op 1:15.6 of 6.4L/100KM.

Nu de derde keer tanken heb ik 452 km gereden en 25.85 liter getankt, dus 1:17.5 of 5.7L/100KM.

Zit nu krap over de 1000km en hou me niet constant aan het nieuwe rijden, tevens rij ik veel files. Ik ben tot nu toe redelijk tevreden... Hoop natuurlijk wel dat het verbruik nog wat gaat verbeteren... Maar gezien het feit dat ik de auto ook een paar keer flink heb doorgetrokken op de snelweg en zelfs een stuk 130/140 heb gereden is dit resultaat niet verkeerd denk ik.

Gast longbigbear
Geplaatst

Ik heb ook geen klagen hoor!

hier na bijna 6000 km geeft de BC gemiddeld 5.9 aan.

dit word naar beneden gehaald door woon-werk verkeer.

dat is 50 kmweg dan 100 en weer 50 alles in ongeveer 4 km.

soms met file.

Geplaatst

Eerste tank na aflevering volgens BC: 6,7/100km

Geplaatst

1e tankbeurt. BC: 6.1/100 --> 20.34L bij 286km komt neer op 7.1/100.

2x Leiden-Scheveningen 20km ~50<80

2x Leiden stad

1x Leiden-Helmond 132km ~80<120

Denk dat de dealer niet helemaal vol had getankt, maar verwijt het ook wel een beetje aan het leren rijden met de auto.

Geplaatst

Goed man !

Heb eens met een techneut in de auto gezeten en die had het ook over luchtvochtigheid.

Zou ook een aardige rol spelen, naast temperatuur.

Geplaatst

Hey

Ik heb sinds juni 2011 een picanto 1.0 met comfort/exterior/syle pack intussen 11800km op de teller maar ik kom niet boven de 1:15 uit

en hij is nou toch wel ingereden hoop ik haha ik ben gewoon bang op dadelijk de airco aan te zetten...

Geplaatst

Hey

Ik heb sinds juni 2011 een picanto 1.0 met comfort/exterior/syle pack intussen 11800km op de teller maar ik kom niet boven de 1:15 uit

en hij is nou toch wel ingereden hoop ik haha ik ben gewoon bang op dadelijk de airco aan te zetten...

hij ontploft echt niet hoor met de airco aan :no:

aleen je verbruik zal ietsjes meer zijn

Geplaatst

Het meerverbruik bij gebruik van airco kan wel 5% bedragen.

Ik reed vandaag 100 km snelweg met 95 km/u (3 personen plus bagag. ) Op de vraag waarom ik niet sneller reed, antwoorde ik: de benzine is nu bijna 1,80/liter. Als ik 30 km sneller rijd, ben ik 10 minuten sneller en 4 eur meer kwijt aan benzine.

Geplaatst

Tankbeurt 3 --> Ei onder het gaspedaal + banden naar 2.7 bar net als bigmac

Leiden - helmond en terug. Snelweg niet harder dan 100 (stuk A2 van 130, wat trouwens ludieke politiek voor elkaar krijgt....) en een heel stuk 80 (den Bosch-helmond).

BC: 5.4

14,5L/261.1km, maakt 5.55L/100 ofwel 1:18

Dat is trouwens niet comfortabel rijden waarbij je continu bezig bent met je snelheid en hoeveelheid gas. Op zo'n moment zou je bijna alles over hebben voor cruise control.....

Geplaatst

Tankbeurt 3 --> Ei onder het gaspedaal + banden naar 2.7 bar net als bigmac

14,5L/261.1km, maakt 5.55L/100 ofwel 1:18

Omdat je een 1.2 Picanto hebt, is dit wel een heel mooie waarde. Je moet er wel moeite voor doen om niet te veel benzine te verstoken, dat had ik ook liever gemakkelijker gezien.

Geplaatst

Het is wel een vermoeiende manier van rijden. Zo heb ik spijt dat ik geen cc heb genomen.

Met de Aygo haalde ik met een normaal rijgedrag makkelijk makkelijk 1:18

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...