Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wel goed gerekend???

Ik heb 250 km gereden op en neer van Utrecht naar Someren..........met een snelheid van 100 km..soms airco aan!!!

1 op 13!!!!!!! :death:

:death: :death: :death:

Geplaatst

Wel goed gerekend???

Ik heb 250 km gereden op en neer van Utrecht naar Someren..........met een snelheid van 100 km..soms airco aan!!!

1 op 13!!!!!!!

Misrekening uitgesloten! Zelfs zelfde pomp, op dezelfde plaats!

Geplaatst

Wel goed gerekend???

1 op 13!!!!!!!

Heb jij wel goed gerekend ? Moet zeggen dat 1:24 ook raar vindt.

Laatst 500 km bijna alleen maar snelweg. tussen 100 en 120 met airco. 1 op 18 :D

Geplaatst

Heb jij wel goed gerekend ? Moet zeggen dat 1:24 ook raar vindt.

Je kunt natuurlijk (mits je een boordcomputer hebt) onderweg op het actueel verbruik al wel een indicatie krijgen van wat je verbruik aan het eind van de rit mogelijk zal gaan worden bij de pomp.

Als je geen boordcomputer hebt: als je brandstofmeter op het eerste streepje na 'vol' staat, gaat er bij mij 10,4 liter in (tank tot de benzine in de hals blijft staan, dus echt vol).

Dus als je dan 104 km gereden hebt op het moment dat je brandstofmeter daar staat, doe je iets verkeerd (=1 op 10) en als je dan 240 km gereden hebt doe je het prima (1 op 23)

Geplaatst

Je kunt natuurlijk (mits je een boordcomputer hebt) onderweg op het actueel verbruik al wel een indicatie krijgen van wat je verbruik aan het eind van de rit mogelijk zal gaan worden bij de pomp.

Als je geen boordcomputer hebt: als je brandstofmeter op het eerste streepje na 'vol' staat, gaat er bij mij 10,4 liter in (tank tot de benzine in de hals blijft staan, dus echt vol).

Dus als je dan 104 km gereden hebt op het moment dat je brandstofmeter daar staat, doe je iets verkeerd (=1 op 10) en als je dan 240 km gereden hebt doe je het prima (1 op 23)

@bigmac: ik snap niet helemaal wat je bedoeld....... Ik heb geen BC

Ik heb hem volgetankt voor de rit op die manier dat de benzine in de hals blijft staan. Op dezelfde manier heb ik hem ook na de rit afgetankt. Ook in beide tankbeurten stond de bezine meter boven het laatste streepje (met het laatste streepje bedoel ik het streepje dat aangeeft dat hij vol zit).

Gast Jeroen66475
Geplaatst

@ jutter: ik vond dat vliegje/torretje vééél beter, weg met die koe!

Geplaatst

@bigmac: ik snap niet helemaal wat je bedoeld....... Ik heb geen BC

Ik heb hem volgetankt voor de rit op die manier dat de benzine in de hals blijft staan. Op dezelfde manier heb ik hem ook na de rit afgetankt. Ook in beide tankbeurten stond de bezine meter boven het laatste streepje (met het laatste streepje bedoel ik het streepje dat aangeeft dat hij vol zit).

Dit zou normaal gesproken de juiste manier moeten zijn; maar gezien de kleine hoeveelheid die getankt werd (5 liter) en het erg fraaie resultaat en, om tank-verschillen uit te sluiten (het kan soms dat, als je even tegen je auto schudt, de benzine toch weer verder zakt) zou je ook naar je benzinemeter kunnen kijken wanneer deze het eerste streepje na vol (dus fysiek het 2de streepje) passeert. Als een indicatie waar je verbruik op dat moment op zou uitkomen. Het beste is natuurlijk om meerdere ritten bij te houden, zodat je eventuele verschillen in het tanken compenseert. Verder is je verbruik natuurlijk een stuk fraaier dan bij je vorige Picanto! :)

Mijn meter staat op het streepje van 'vol' na circa 150 km. Dus dat zou zo'n 7,5 liter zijn?

Geplaatst

Van het weekend getankt. Was erg spannend. Stond al een tijdje onder de 0 en vlak voor het tankstation was de indicatie voor hoeveel je nog kan rijden "---" dan is hij onder de 50km beland heb ik geconstateerd.

Bij mij ging er bijna 33 liter in.

Rekensommetje:

32,97L op 500km maakt 6,59km/L dus 1:15,2

Geplaatst

Dit zou normaal gesproken de juiste manier moeten zijn; maar gezien de kleine hoeveelheid die getankt werd (5 liter) en het erg fraaie resultaat en, om tank-verschillen uit te sluiten (het kan soms dat, als je even tegen je auto schudt, de benzine toch weer verder zakt) zou je ook naar je benzinemeter kunnen kijken wanneer deze het eerste streepje na vol (dus fysiek het 2de streepje) passeert. Als een indicatie waar je verbruik op dat moment op zou uitkomen. Het beste is natuurlijk om meerdere ritten bij te houden, zodat je eventuele verschillen in het tanken compenseert. Verder is je verbruik natuurlijk een stuk fraaier dan bij je vorige Picanto! :)

Mijn meter staat op het streepje van 'vol' na circa 150 km. Dus dat zou zo'n 7,5 liter zijn?

De voor mij gebruikelijke manier om hem helemaal vol te tanken is:

-tanken dat hij afslaat (dus zogenaamd vol)

-even wachten totdat de benzine wat gezakt is

-weer verder tanken totdat hij weer afslaat

-een aantal keren de 'paringsbeweging' maken, oftewel het pistool een aantal keren in de tankopening heen en weer bewegen zodat ik er zeker van ben dat de benzine wel/niet meer zakt

-eventueel nogmaals bezine erbij tanken (eerder druppelen) zodat de benzine net boven de tankhals staat

-klaar!

-dit alles doe ik bij hetzelfde tankstation, bij dezelfde pomp en precies op dezelfde plaats

Dit is echt een hele verbetering!

Geplaatst

@ hierboven

Die vlieg is wel beter inderdaad

Dacht zelf ooit aan deze animatie als avatar/onderschrift. Maar denk dan dat ik geen vrienden maak.. hahaha

post-5021-0-30302700-1344271602.gif

De voor mij gebruikelijke manier om hem helemaal vol te tanken is:

-tanken dat hij afslaat (dus zogenaamd vol)

-even wachten totdat de benzine wat gezakt is

-weer verder tanken totdat hij weer afslaat

-een aantal keren de 'paringsbeweging' maken, oftewel het pistool een aantal keren in de tankopening heen en weer bewegen zodat ik er zeker van ben dat de benzine wel/niet meer zakt

-eventueel nogmaals bezine erbij tanken (eerder druppelen) zodat de benzine net boven de tankhals staat

-klaar!

-dit alles doe ik bij hetzelfde tankstation, bij dezelfde pomp en precies op dezelfde plaats

Dit is echt een hele verbetering!

Zou het ook niet gewoon goed zijn om elke keer te tanken tot hij af slaat dat zal ook wel elke keer rond hetzelfde niveau zijn. Al dat geklooi om die tank vol te krijgen, echt geen zin in.

Stoppen tanken en wegwezen. Heb mijn tijd wel beter te besteden.

Geplaatst

Als benzinelampje gaat branden ga ik binnen 20km tanken.

Krijg er niet meer als 28 litertjes in ...... en dan staat de meter toch echt wel op onderste streepje (net boven de 0 )

Ik heb al geregeld tot beneden de '0' doorgereden; en dat gaat er 35+ liter in (de laatste 2 liter tanken gaat moei- en langzaam.) Max getankt 36,44 liter.

Geplaatst

Ik heb al geregeld tot beneden de '0' doorgereden; en dat gaat er 35+ liter in (de laatste 2 liter tanken gaat moei- en langzaam.) Max getankt 36,44 liter.

Er gaat soms inderdaad makkelijk meer dan 35 liter in. Wij tanken nu bij een tankstation waarbij we boven de 36 liter kunnen tanken wanneer de BC nog aangeeft ~115km te kunnen rijden en er van een brandend lampje ook nog geen sprake is/was.

Onze actieradius zit hierdoor boven de 740km waardoor we nog maar 1 keertje in de week moeten tanken :-).

Geplaatst

Toch wel bijzonder dat het zo kan verschillen per tankstation.

Gelukkig rij je ook meer als je meer getankt hebt anders zou je bijna denken dat je genept wordt.

Geplaatst

En mijn 1000ste berichtje wil ik hier graag plaatsen:

getankt: 686 km met 35,05 liter (Tinq Euro 95) => 1 op 19,6 (bc zei 4,8 )

(de eerste 200 km hiervan waren nog met de vouwwagen erachter)

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst

He een mijlpaal bigmac. :clap:

En dat in je favoriete onderwerp :-) :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...