Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Rio 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Duitse benzine rij je veel verder mee, is mij ook al opgevallen.

Kan je dat ergens staven?

Hier in België is er vorige week ergens nog een artikel verschenen mbt het verschil in verbruik tussen 'dure' benzine (Total Excellium bvb) en de standaard benzines. Conclusie: het lagere verbruik dat ze claimen is verwaarloosbaar tot niet aanwezig. Moraal van het verhaal: tank gewone benzine (Euro 95, enkel 98 voor sportwagens) en je bent goedkoper af.

Hier het artikel: http://www.clint.be/actua/binnenland/premium-brandstof-doet-uw-auto-niet-beter-rijden

Geplaatst

Ondertussen al stuk of 3 keer getankt en mijn BC geeft nu al geruime tijd 6,9 - 7,0 - 7,1 / 100L aan.

kan wel aardig kloppen ook al is hij behoorlijk optimistisch tov wat ik zelf uitreken.

Geplaatst

van weekend naar limburg geweest vol getankt 1op 17,4 op de cruize 100 km/u

in duitsland de E10 getankt van shell 1,69 eurie op de terug weg jahoor record verbroken 1 op 18.8 op de cruize met rustig 100 km/pu.

Goed om te horen! Ik wist niet eens dat onze Rio's E10 mochten hebben :)

Geplaatst

Goed om te horen! Ik wist niet eens dat onze Rio's E10 mochten hebben :)

Staat gewoon op mijnKia:

Kia Motors Nederland B.V. is sinds 2007 met het project Kia Duurzaam gestart om de effecten van CO2 uitstoot te reduceren. Het gebruik van Bio brandstof is daar een mogelijkheid toe. Zowel de brandstof met het kenmerk E10 (benzine) als met het kenmerk B7 (diesel), waaraan speciale toevoegingen zijn gedaan, zijn door de fabrikant toegestaan om te tanken.

Alle benzinemotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar (inclusief de nieuwe geavanceerde GDI motoren), zijn geschikt voor E10 benzine (10% ethanol).

Alle dieselmotoren van Kia, ongeacht het bouwjaar, zijn geschikt voor B7 diesel (7% biodiesel).

Indien u in het buitenland rijdt kunt u eventueel ook kiezen voor een benzine met een hoger octaan gehalte; RON98 zou een goed alternatief zijn. Deze brandstof met het hogere octaangehalte kan tijdens langer ritten goed worden gebruikt, met name als er veel snelweg kilometers worden gemaakt.

B7-Diesel: samenstelling van 7 % Biodiesel (DIN EN 14214) en 93 % Diesel (DIN EN 590)

E10- benzine: samenstelling van 10 % Ethanol (DIN EN 15376) en 90 % Benzine (DIN EN 228

Geplaatst

Na ruim 1000km zit ik aan 6,1l/100km (BC=5,7l/100km). Airco heeft bijna nog niet opgestaan.

Bijna steeds korte ritjes (7km) van en naar het station zodat motor maar net warm kan worden.

In de verste verte komt dat niet in de buurt van het normverbruik maar gezien de korte afstand die ik steeds afleg vind ik dat niet slecht.

Als ik wat langere ritten op secundaire wegen doe geraak ik wel aan 4,8l/100km op de BC.

Een Diesel blijft zeker zuiniger, zelfs al is de wagen ruimer. Als ik dezelfde secundaire wegen doe met onze Skoda Superb (2.0 CRTDI) geraak ik op de BC aan 4,5l/100km.

Al met al ben ik tevreden met dat verbruik.

Geplaatst

ja sorry paar km gemaakt 692 km ,getankt ging maar 35.38 liter in

op de cruise 100km/u 3000 tpm kom ik toch op 1 op 19.55

heb er nu iets meer dan 8000 km op staan.

Geplaatst

ja sorry paar km gemaakt 692 km ,getankt ging maar 35.38 liter in

op de cruise 100km/u 3000 tpm kom ik toch op 1 op 19.55

heb er nu iets meer dan 8000 km op staan.

dat zijn mooie cijfers :wink:

Geplaatst

Zaterdagavond 5 mei 2012 Amsterdam - Den Bosch

Gehele rit cruisecontrole aan en airco uit. (Op Automatic staan)

Gemiddelde snelheid rond de100 km per uur .

Nog geen 3000 toeren

BC geeft 5.0L/100KM wat inhoud gemiddeld 1:20

Totaal kilometerstand 10426 km

Excuus voor scherpte foto, deze is genomen onder het rijden met Blackberry

566601.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst

ik ben na 3 weken en 2000 km tussen de 1op 18 gekomen(bijna) de eerste 2 tankbeurten( netjes gereden) nu de laatste tank lekker doorgereden en rij dan nog 1 op 16 kan beter natuurlijk maar ik vind het netjes. denk met cruisecontrol dat die aardig stukje zuiniger zou zijn.

Geplaatst

Laatste tankbeurt kwam ik op 1 op 18,4 uit. Ontzettend blij mee. BC gaf overigens 5.8 aan.

De truc: 100km/h rijden en anticiperen op het verkeer en het start - stop systeem consequent gebruiken.

BC staat nu op 5.3, was eerst 4.9 maar door retourtje Groningen - Amsterdam gister toch iets minder zuinig gereden. Ben benieuwd hoe blij ik de volgende tankbeurt ga kijken :-)

Geplaatst

cruise control ? :)

ik rij veel korte stukken dus daar zal het probleem in zitten... ook heb ik deze tank 0-120 gedaan vol gas tot 6500 toeren... dat was gelijk naar de 7.2 :) zit nu op 6,9 gelukkig. Benieuwd oftie nog veel gaat zakken want me tank is al over de helft leeg

Geplaatst

Het vreemde is dat ik met mijn vorige auto, een 7 jaar oude VW polo 1,4 benzine met gemak 1:18 haalde op de langere ritten. Gemiddeld over 4 jaar (de tijd die we hem hadden) 1:15,9 gereden.

Mijn Rio nu, na 2500 km, komt slechts 1km verder op dezelfde liter.

Zuinig rijden lukt ons denk ik wel :s

Geplaatst

Net de eerste keer vol getankt er ging 34 liter in en 517 km gereden dus 1 op 14,91 nu totaal 735 km gereden.

Geplaatst

eerste keer zelf afgetankt en 400 km gereden kom ik uit op 1:14 met een 1.4, ben benieuwd of het zuiniger wordt, wel veel korte stukjes gereden, dus zal het wel een stuk zuiniger kunnen, maar bij 1:15 ben ik al tevreden.

Er staat nu 600 km op de teller.

Zijn er meer 1.4 ervaringen ?

Geplaatst

Nou het begint erop te lijken dat ik een zuinige rijstijl heb gevonden, waarbij ik happy ben. Nu 570 km gereden met 6.2L/100km (BC 6.1). Km stand inmiddels bijna 18000....

Geplaatst

deze tank zuinig aan het rijden geweest rustig 110 gereden 80 % snelweg BC staat nu op 5.1 ga morgen of zaterdag tanken. staat nu 2500 km op de teller

Geplaatst

Vind het toch best hoog :P

ja dat is positief in de zin van eigenlijk is het 7.1 op 100 omdat de boordcomp nogal positief is. de vorige keer stond hij op 1 op 15 en het was dus 1 op 13,5.

ik rij wel veel korte stukken maar meestal wel 1 of 2x een langer stuk van 50 KM heen - terug en nog rij ik zo onzuinig als de ik weet niet wat. mijn vorige auto een vw Lupo 1.4 was stukken zuiniger terwijl ik gewoon flink door reed, veel meer dan nu.

Geplaatst

Nu ben ik een uitzondering naar de slechte kant maar de belofte van KIA dat de rio zuinig is dat klopt toch echt niet volgens mij! ik ga er een poll van maken!

Geplaatst

Ik heb op de huidige tank nu 160 km gereden en volgens de bc staat hij nu op 5,2 l per 100 km = 1op 19,2 dit moet aan de pomp in liters dus ongeveer 1 op 18 zijn

Geplaatst

5,2 heeft hij nog nooit op gestaan bij mij :P zeker niet na 160KM maargoed ik wilde een poll aanmaken maar dat is me nog niet gelukt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...